Nou daar gaan we dan. Maar dit soort dingen begin ik ondertussen wel echt een beetje moe van te worden...
Ik snap zoveel dingen niet als je kijkt naar de geschiedenis van de mens.
Waar is het toch allemaal goed voor? Waarom steeds die dualiteit en dat in kampen verdelen? Laatste jaren was het ons tegen de moslim terroristen. Daarna was het de vaccinatiewappies tegen de gevaccineerden. Nu is het weer oost tegen west. Iedere keer worden er 2 kampen gemaakt waarvan er 1 "slecht" is en 1 "goed". De hele geschiedenis zit er prop vol mee.
Elke keer met dit soort gekut vallen er onschuldige doden die ook gewoon gelukkig willen zijn, een fijn leven willen hebben en hun dingetje willen doen. Het zijn ook altijd de mensen die er dood aan gaan die eigenlijk niks met het conflict te maken hebben.
De aarde heeft genoeg resources, waar is het toch steeds allemaal goed voor?
Landen voeren sancties in tegen andere landen, neem bijvoorbeeld Noord-Korea, wij voeren sancties in tegen hun die vooral de arme bevolking raakt. Waardoor die mensen dood gaan van de honger. Waarom vinden mensen dit toch steeds bij elkaar te mogen doen?
Misschien ben ik nu een beetje naief hierin maar ik vraag me steeds vaker wat dingen af:
Waar is de liefde in deze wereld heen? Waarom helpen mensen elkaar niet vooruit voor een beter leven? Waarom altijd dat geruzie?
Live and let live. Kom op zeg. We hebben alle mogelijkheden om van de aarde een mooie plek te maken waarin mensen kunnen floreren, maar het enige wat er gebeurt is oorlog, ruzie en dat soort kwats.