XXL Nutrition

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

7320 kwh in 2021, met als topmaand november 1147 kwh.

Woon met me vriendin en zoontje en verbruiken dus ruwweg het gemiddelde voor een 15 persoons huishouden.

#milieubewust ✌️

87F26CE9-E9A6-463D-B5A2-1EC6EDE42455.jpeg
Screenshot_20220222-202506_Samsung Internet.jpg

Voorspelling 1300 dit jaar zelfs.

Woon je alleen en ben je weinig thuis?
Woon wel alleen, hoekhuis 2 slaapkamers.(al maakt dat voor stroom wat minder uit i guess)
Ben relatief veel thuis wel, meestal maar 2-3 dagen op werk.

Wel overal led, A+++ koelkast en wasmachine.
Maar ook wel gewoon 24-7 een lamp aan in de woonkamer en gebruik de oven zowat dagelijks.

Ben er ook niet mega bewust mee bezig ofzo, als ik even een uurtje boven ben laat ik vaak de lampen/tv nog aan staan en ik kom ook nog wel eens thuis van een dag werk en dan ben ik een lamp vergeten uit te doen.

Laatst bewerkt:

Thoughts?

Thoughts?
Beetje zwak nog, beetje dreigen schiet niet op imo.
Goedkeuring NS2 uitstellen is maar een heel zwak begin.

Thoughts?
Met een buffer van 600 miljard, kan hij het wel hebben?

• Topic Starter Topic Starter

Thoughts?
Als Rusland nu in de winter als tegensanctie de gaskraan dichtdraait kost het ons in Europa ook veel. Heel veel.

Hoe dan

Ik zit continu rond de 300kWh per maand met 5 personen

Iedereen heeft hier overduidelijk een wietkwekerij

Ik begon te twijfelen, maar het is toch echt zo.
BE4AD90F-7F05-4F67-9C86-8050A1F46971.jpeg

En dan hebben we ook nog gewoon een gasaansluiting.

Iedereen heeft hier overduidelijk een wietkwekerij
of allemaal cryptohandelaars die 24/7 een aantal servers draaiende houden voor die paar tientjes winst per maand om aan het einde van het jaar een elektra afrekening van 2000 euro te krijgen

Hoe dan

Ik zit continu rond de 300kWh per maand met 5 personen

Ik vraag me dit serieus af ook, ik denk dat ik nieteens boven de 500 per maand uit kan komen als ik letterlijk alles 24/7 laat draaien :roflol:

Jij verbruikt in 1 week meer dan ik in 3 maanden :')
Het valt opzich wel mee
Ik heb geen gas in de woning maar een warmtepomp, alleen had deze blijkbaar een storing die maand dus alles werd electrisch opgewarmd :janken:, werd ik niet vrolijk van. Normaal is het verbruik in die periode +- 1000kwh, maar in de zomer wek ik genoeg op om het te compenseren vanuit zonne-energie met 20 extra grote zonnepanelen op t dak. Aan het eind van t jaar krijg ik normaliter wat geld terug (0 op de meter situatie)

Dus tot 2024 is het vooralsnog prima geregeld, hierna wordt salderen wat anders en dan wordt t weer stressen.

Terug
Naar boven