AndroidHealthClinic

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Ah, okay.

Ben benieuwd hoeveel % van de Oekrainse beroepsmilitairen nu al in werkelijkheid zijn omgekomen vanaf het begin van de oorlog. Via de nieuwskanalen die ik volg verneem ik toch dat het er al maandenlang elke dag extreem veel zijn, vooral rond Bakhmut. Je kan dan wel nieuwe mensen mobiliseren, maar die zijn dan weer niet getraind etc. En ik denk ook niet dat zo’n NAVO spoedcursus echt heel veel verschil maakt als je vanuit je kantoorstoel de battlefield in wordt gestuurd
1680791157990.png

Uit mijn hoofd begon Oekraine met een leger van 200k en Rusland 1 miljoen. Procentueel zo goed als gelijk.
(als de cijfers kloppen)

13.000 omgekomen soldaten uit Oekraïne alleen in dec. '22 of tot dec. '22.
Staat er lekker vaag zo.

Volgens mij lopen schattingen uiteen tussen de 200.000 en 400.000 omgekomen Oekraïense soldaten.

13.000 omgekomen soldaten uit Oekraïne alleen in dec. '22 of tot dec. '22.
Staat er lekker vaag zo.

Volgens mij lopen schattingen uiteen tussen de 200.000 en 400.000 omgekomen Oekraïense soldaten.

200-400k is wel extreem veel. Mocht dat daadwerkelijk zo zijn is dat wel heftig.

En dat terwijl Rusland hoofdzakelijk een stel verkrachters en drugsverslaafden daar los heeft gelaten.

Bewapend met scheppen.

200-400k is wel extreem veel. Mocht dat daadwerkelijk zo zijn is dat wel heftig.

En dat terwijl Rusland hoofdzakelijk een stel verkrachters en drugsverslaafden daar los heeft gelaten.

Bewapend met scheppen.
Vandaar dat het grote Rusland zoveel moeite heeft met het kleine Oekraïne.

Oud materiaal, niet gemotiveerd etc.

Vandaar dat het grote Rusland zoveel moeite heeft met het kleine Oekraïne.

Oud materiaal, niet gemotiveerd etc.

Je kan het ook omdraaien: Hoe kan het zijn dat Oekraine, gesteund door een alliantie van 31 landen twv meerdere honderden miljarden een zooitje gedetineerde huurlingen bewapend met scheppen hun land niet uit kan jagen?

De bottom line is dat niemand van ons over 100% waarheidsgetrouwe informatie beschikt over wat er allemaal daadwerkelijk gebeurt daar.

Wat denk je nou… Dat het Britse ministerie van defensie of dat ene Institute of War betrouwbare en objectieve informatie verstrekt? Laat me niet lachen…

Verarmd uranium is niet zo radioactief als de Russische officials en media je graag doen geloven. De deeltjes kunnen niet de huid penetreren, maar als je het binnenkrijgt is het natuurlijk wel schadelijk. De gebieden waarin wordt gevochten liggen de komende (tientallen) jaren vol met allerlei schadelijke stoffen die je liever niet binnen wilt krijgen. Die shells met verarmd uranium gaan niet de doorslaggevende factor zijn dat je in gebieden zoals in onderstaande foto's geen landbouw meer kan bedrijven.
63ead7e564d0880018eb1804?width=1136&format=jpeg.jpg

eds-of-artillery-craters-06-06-22--maxar--original.jpg
1680802558300.png

Bachmoet is ook een Urban warfare geweest. Van deur tot deur moeten gaan lijkt me niet prettig :o zag dat Wagner 77% van de stad in handen heeft. Die Prigozhin is wel een echte warlord geworden die soms eens trolled. Is die populair in Rusland @Spambod?

Denk dat het officiële leger deze periode als ‘rust’ gebruikt heeft voor na de winter. Wel benieuwd of UA een tegenoffensief in petto heeft en vooral waar ze gaan proberen. De Russen hebben hun posities inmiddels goed kunnen versterken.

One of the slides said 16,000 to 17,500 Russian soldiers had been killed while Ukraine had suffered as many as 71,500 troop deaths. The Pentagon and other analysts have estimated that Russia has suffered far more casualties, and that closer to 200,000 soldiers on each side had been killed or wounded.

16.000 vs 200.000 is nogal een verschil, he. Ziekelijk hoe hard mensen worden voorgelogen.

:lol:
Dit zouden de cijfers over het aantal doden zijn. Er is ook al een versie gedropped waarin ze de cijfers hebben omgedraaid :roflol:
FtEnzB5WYAE-PY1?format=jpg&name=360x360.jpg
Dat is deze:
FtEnzIsWAAEE1er?format=jpg&name=orig.jpg

En de rest van de gelekte documenten. Iemand heeft ze in ieder geval op 4chan gebruikt om een discussie proberen te winnen, maar lijkt mij wel bijzonder als je ze daarvoor zou leaken (en dat dan de bron is) :roflol:
photo_5291794618486213186_y.jpg

photo_5291794618486213187_y.jpg

photo_5291794618486213188_y.jpg

photo_5291794618486213190_y.jpg

Bijlagen

• FtEnzB5WYAE-PY1?format=jpg&name=360x360.jpg
    22,7 KB · Weergaven: 9
  • Like
Waarderingen: Vonk
Bachmoet is ook een Urban warfare geweest. Van deur tot deur moeten gaan lijkt me niet prettig :o zag dat Wagner 77% van de stad in handen heeft. Die Prigozhin is wel een echte warlord geworden die soms eens trolled. Is die populair in Rusland @Spambod?

Denk dat het officiële leger deze periode als ‘rust’ gebruikt heeft voor na de winter. Wel benieuwd of UA een tegenoffensief in petto heeft en vooral waar ze gaan proberen. De Russen hebben hun posities inmiddels goed kunnen versterken.

Nee, dat idee heb ik totaal niet. Ik denk dat de meeste mensen niet eens precies weten wie hij is. Vaak wordt ook in western media een beeld geschetst dat die kerel de mogelijke opvolger van Putin wordt :hahaha: Dat soort theorieën zijn echt ronduit belachelijk.

Persoonlijk denk ik dat al min of meer vaststaat wie Putin gaat opvolgen, namelijk de huidige burgemeester van Moskou. Dat is ook echt zo’n kerel met een vergelijkbaar charisma en attitude als Putin en hij is erg gerespecteerd onder de bevolking.

Nee, dat idee heb ik totaal niet. Ik denk dat de meeste mensen niet eens precies weten wie hij is. Vaak wordt ook in western media een beeld geschetst dat die kerel de mogelijke opvolger van Putin wordt :hahaha: Dat soort theorieën zijn echt ronduit belachelijk.

Persoonlijk denk ik dat al min of meer vaststaat wie Putin gaat opvolgen, namelijk de huidige burgemeester van Moskou. Dat is ook echt zo’n kerel met een vergelijkbaar charisma en attitude als Putin en hij is erg gerespecteerd onder de bevolking.

Wat google allemaal niet vindt :roflol:

Wat een luizenbaantje, hoeveel krijgt hij daarnaast nog off the books? :D

Dit zouden de cijfers over het aantal doden zijn. Er is ook al een versie gedropped waarin ze de cijfers hebben omgedraaid :roflol:
Dat is deze:
FtEnzIsWAAEE1er?format=jpg&name=orig.jpg

En de rest van de gelekte documenten. Iemand heeft ze in ieder geval op 4chan gebruikt om een discussie proberen te winnen, maar lijkt mij wel bijzonder als je ze daarvoor zou leaken (en dat dan de bron is) :roflol:
photo_5291794618486213186_y.jpg

photo_5291794618486213187_y.jpg

photo_5291794618486213188_y.jpg

photo_5291794618486213190_y.jpg
Ik heb ook een foto gedeeld die geëdit is. Laat het maar staan voor het vleugje desinformatie. De cijfers zoals ze hierin staan over het aantal verliezen lijken mij zeer onwaarschijnlijk.

Bijlagen

• FtEnzB5WYAE-PY1?format=jpg&name=360x360.jpg
    22,7 KB · Weergaven: 9
Terug
Naar boven