MuscleMeat

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Bezoekers in dit topic

Ee NATO is steeds verder op blijven rukken naar het oosten zegt men.
Ja, en? Dat was een vrije keus van die landen om toe treden tot de NATO neem ik aan?
 
O.K. Ik ga even de het NATO beleid van de afgelopen 10-20 jaar bestuderen, wat er volgens jullie voor heeft gezorgd dat Rusland geen andere keus had dan Oekraine binnen te vallen. Vind het een sterk verhaal. Ik moet dan teruggaan tot voor annexatie van de Krim neem ik aan?
Tot WWII.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
De volledige geschiedenis dus, want de NATO is pas in 1949 opgericht.
Vooral omdat na WWII Europa werd opgedeeld(verdeelt) door de winnaars. West kapitalistisch onder Amerika en het Oosten de Soviet Unie.

De ex-warschaupact landen zouden bijvoorbeeld neutraal blijven en nooit toetreden tot de Navo, zodat ze een buffer zone zouden vormen.

Het is de Navo die opschuift naar het Oosten, niet andersom.
 
De ex-warschaupact landen zouden bijvoorbeeld neutraal blijven en nooit toetreden tot de Navo, zodat ze een buffer zone zouden vormen.
1. Hoe hard of geldig deze belofte is wordt betwist;
2. Gaat in tegen het zelfbeschikkingsrecht van landen en met de inval in Oekraïne komt Rusaland zelf naar de NAVO en de toetreding van Finland en Zweden is ook het gevolg van de agressie door Rusland, daar gaat hun buffer;
3. Het is niet de NAVO die Rusland is binnengevallen, maar Rusland dat een soeverein, niet-NAVO-, niet-EU-land is binnengevallen, nadat ze in andere voormalige Sovjetstaten ook al wat van hetzelfde hebben laten zien;
4. Uiteindelijk is de angst van voormalig Warshau-pact (was ook niet vrijwillig) staten volkomen terecht gebleken;
5. Oekraïne heeft juist afstand gedaan van de kernwapens die daar waren.

Dit staat ff los van het volkomen geschifte geroep van Verhofstadt en Van Baalen, dezelfde gekkigheid nu in Moldavië en andere fratsen en wat nuanceringen die enige terechte Russische zorgen veroorzaken. Verhouding met op deze manier een land binnenvallen is wel zoek.
 
Laatst bewerkt:
Maar was er tegen die andere leiders ook een arrestatiebevel uitgeroepen? :trollface:
Nou het is natuurlijk grappig dat de Yanks hard roepen dat bepaalde regeringsleiders in het ICC berecht moeten worden, terwijl ze zelf geen deel uitmaken van landen die hieraan meedoen.

Amerika levert dus geen Amerikanen uit aan het ICC. De gevolgen van het arrestateren van een Amerikaanse diplomaat spreken voor zich.
 
 
Nou het is natuurlijk grappig dat de Yanks hard roepen dat bepaalde regeringsleiders in het ICC berecht moeten worden, terwijl ze zelf geen deel uitmaken van landen die hieraan meedoen.

Amerika levert dus geen Amerikanen uit aan het ICC. De gevolgen van het arrestateren van een Amerikaanse diplomaat spreken voor zich.
Waarom moeten de Yanks er weer bijgehaald worden?
 
Iemand wiens naam lijkt op een vaccin-fabrikant als bron opvoeren in dit topic, ik neem mijn hoed af voor je Steks!
 
1. Hoe hard of geldig deze belofte is wordt betwist;
2. Gaat in tegen het zelfbeschikkingsrecht van landen en met de inval in Oekraïne komt Rusaland zelf naar de NAVO en de toetreding van Finland en Zweden is ook het gevolg van de agressie door Rusland, daar gaat hun buffer;
3. Het is niet de NAVO die Rusland is binnengevallen, maar Rusland dat een soeverein, niet-NAVO-, niet-EU-land is binnengevallen, nadat ze in andere voormalige Sovjetstaten ook al wat van hetzelfde hebben laten zien;
4. Uiteindelijk is de angst van voormalig Warshau-pact (was ook niet vrijwillig) staten volkomen terecht gebleken.

Dit staat ff los van het volkomen geschifte geroep van Verhofstadt en Van Baalen, dezelfde gekkigheid nu in Moldavië en andere fratsen en wat nuanceringen die enige terechte Russische zorgen veroorzaken. Verhouding met op deze manier een land binnenvallen is wel zoek.
Ja ja bla bla bla. Hetzelfde voorgekauwde NOS-verhaaltje kennen we inmiddels wel nadat we er meer dan een jaar door de staatspuppetmasters mee doodgegooid worden.

Hoe zit het trouwens met het zelfbeschikkingsrecht van Cuba voor nucleaire wapens? Of Iran? Of Noord-Korea?
Of noem een tiental landen die Amerika is binnengevallen om hun national interest te verdedigen. Vietnam, Korea, wat landen in latijns Amerika, een shitload aan landen in het Midden-Oosten en Afrika.

Rusland heeft in deze helemaal gelijk. En de Oekraïners zullen bloeden voor de expansiedrift van de Amerikanen. Ze vechten ook niet voor onze vrijheid, dat is een achterlijke propaganda leugen die gebruikt wordt als excuus om maar wapens te kunnen leveren om het conflict in stand te houden.
 
1. Hoe hard of geldig deze belofte is wordt betwist;
2. Gaat in tegen het zelfbeschikkingsrecht van landen en met de inval in Oekraïne komt Rusaland zelf naar de NAVO en de toetreding van Finland en Zweden is ook het gevolg van de agressie door Rusland, daar gaat hun buffer;
3. Het is niet de NAVO die Rusland is binnengevallen, maar Rusland dat een soeverein, niet-NAVO-, niet-EU-land is binnengevallen, nadat ze in andere voormalige Sovjetstaten ook al wat van hetzelfde hebben laten zien;
4. Uiteindelijk is de angst van voormalig Warshau-pact (was ook niet vrijwillig) staten volkomen terecht gebleken;
5. Oekraïne heeft juist afstand gedaan van de kernwapens die daar waren.

Dit staat ff los van het volkomen geschifte geroep van Verhofstadt en Van Baalen, dezelfde gekkigheid nu in Moldavië en andere fratsen en wat nuanceringen die enige terechte Russische zorgen veroorzaken. Verhouding met op deze manier een land binnenvallen is wel zoek.

Maar omdat de NAVO zich dus niet aan de afspraken houd val je een land binnen welke niet tot de NAVO behoort.
 
Waarom moeten de Yanks er weer bijgehaald worden?
Huh, je stelt toch zelf de vraag?

Jij vraagt toch of er een arrestatiebevel tegen die andere leiders is uitgeroepen? Die andere leiders waar hij het in dat filmpje over heeft zijn o.a. de Britten en de Yanks.
 
Maar omdat de NAVO zich dus niet aan de afspraken houd val je een land binnen welke niet tot de NAVO behoort.
Ik snap niet waarom ik nog met je in discussie ga, maar voor de laatste keer.

Ze wilden Oekraïne deel maken van de Navo. Dan had Rusland niet kunnen binnenvallen ivm artikel 5. Daarom vallen ze binnen voordat het een Navo land werd.
 
Huh, je stelt toch zelf de vraag?

Jij vraagt toch of er een arrestatiebevel tegen die andere leiders is uitgeroepen? Die andere leiders waar hij het in dat filmpje over heeft zijn o.a. de Britten en de Yanks.
Het gaat om een persoon waar het ICC een arrestatiebevel tegen heeft uitgeroepen en Zuid Afrika erkent het ICC.

Geen idee wat de Yanks daarmee te maken hebben.
 
Ik snap niet waarom ik nog met je in discussie ga, maar voor de laatste keer.

Ze wilden Oekraïne deel maken van de Navo. Dan had Rusland niet kunnen binnenvallen ivm artikel 5. Daarom vallen ze binnen voordat het een Navo land werd.
O ja, dan mag het natuurlijk wel, stom van mij.
 
Wist je dat WC-eend het beste ontkalkingsmiddel is.




Aldus WC-eend.
 
Het gaat om een persoon waar het ICC een arrestatiebevel tegen heeft uitgeroepen en Zuid Afrika erkent het ICC.

Geen idee wat de Yanks daarmee te maken hebben.
Wat zit je dan dom te lullen met deze vraag?
Maar was er tegen die andere leiders ook een arrestatiebevel uitgeroepen? :trollface:
 
Back
Naar boven