Fitness Seller

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Geen/minder existentiële dreiging dat navo kernwapens op hun grens stationeren die Moskou binnen seconden zou kunnen raken. Mocht Oekraïne volledig bij de navo aansluiten kunnen ze dat zelf met conventionele, niet nucleaire raketten.
Bs.

Een Ohio class sub kan 20 Trident 2 raketten aan boord hebben, met 12 kernwapens per raket.

Een Trident 2 heeft een bereik van zeker 10.000km.

Je kan middels een volledig onvindbare sub op elk moment maximale dreiging uitvoeren, zelfs al zou het hele continent in handen zijn van Rusland.

Bs.

Een Ohio class sub kan 20 Trident 2 raketten aan boord hebben, met 12 kernwapens per raket.

Je kan middels een volledig onvindbare sub op elk moment maximale dreiging uitvoeren, zelfs al zou het hele continent in handen zijn van Rusland.
Er is wel een verschil in reactietijd mocht die vanuit pakweg Kharkov op Moskou afgevuurd worden vs wat verder. Hoeveel het in realiteit zou uitmaken is een tweede natuurlijk.

De kernmachten kunnen iedereen wel raken met hun ICBM’s, dit met een cruise missile kunnen doen is wel een pak handiger voor de aanvallende partij.

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.585
Geen/minder existentiële dreiging dat navo kernwapens op hun grens stationeren die Moskou binnen seconden zou kunnen raken.
Daar zijn nu al genoeg plekken voor.
Screenshot_20240225_002724_Maps.jpg

Ga er maar vanuit dat er meerdere Amerikaanse OHIO-class 'Ballistic Missile Submarines (SSBNs)' in de Oostzee liggen. Stil, ondetecteerbaar, wachtend op het teken om hun nucleaire arsenaal op Rusland (en Wit-Rusland) los te laten.

Elk van deze OHIO-class SSBN's heeft 20 Trident II D5 raketten, waarvan elke individuele Trident raket bewapend is met meerdere kernkoppen die elk afzonderlijke doelen kunnen raken.
Elke Trident D5 is bewapend met 1 tot 12 Mk-5 RV/W88 thermonucleaire (waterstofbom) kernkoppen met elk een kracht van 475 kt (halve megaton). 1 raket, 12 kernkoppen van 475kiloton per stuk. 20 raketten. Meerdere onderzeeboten.. en dan hebben de Britten ook nog een paar van die onderzeeboten daar voor de kust liggen ready to go met tridentrakketten. Complete vernietiging binnen enkele minuten.

Warhead
1–12 Mk-5 RV/W88 (475 kt) or
1–14 Mk-4 RV/W76-0 (100 kt) or
1–14 Mk-4A RV/W-76-1 or(90 kt) or
unknown Mk-7 RV/W93 (unknown kt)[3]
Single or multiple W76-2 (5–7 kt)[4][5]

Operational range
More than 7,500 mi (12,000 km)[8][9] (exact is classified)[10]

Maximum speed
Approximately 18,030 mph (29,020 km/h) (Mach 24; 8,060 m/s)[2] (terminal phase)

Screenshot_20240225_002851_Maps.jpg

Screenshot_20240225_002930_Maps.jpg

Voor de kust van Letland tot Moskou ong 900km.
Van Kiev naar Moskou, ong 850km.

Snelheid van zo'n Trident: 29,020 km/h
900/29020 × 60 minuten = 1,86minuut. Raket moet nog op snelheid en orbit komen. Zeg tussen de 2 en 3 minuten van lancering tot impact op Moskou.

Landbased raketten in Oekraïne zie ik niet gebeuren. Teveel risico en geen first strike capability (first strike is sowieso een wassen neus). Daarnaast zichtbaar i.t.t. onderzeeboot. Risico bij onrust (zie nucleaire wapens van US gestationeerd op Incirlik airbase in Turkije).

• #9.586
Bs.

Wow prachtig :roflol:. Ik lees nu pas je post nadat ik mijne plaatste en dacht/postte praktisch hetzelfde.

• #9.587
En m.b.t. dat first strike een wassen neus is.
Al vaag je heel Rusland weg voordat ze ook maar 1 raketten daar kunnen lanceren.

Rusland heeft soortgelijke onderzeeboten, bewapend met soortgelijke raketsystemen die tevens een soortgelijke payload bevatten.

Elk bewapend met 16 × RSM-56 Bulava SLBMs with 6 MIRV warheads[4] (project 955 and 955A)[5][6].

Deze liggen gewoon stil voor de oostkust en westkust van Amerika en in de wateren rondom Europa.

Al vaag je Rusland weg in een (succesvolle) preëmptive strike. Deze onderzeeërs vernietigen dan vervolgens elke grote stad aan de Amerikaanse oost- en westkust (New York, LA, etc) en in Europa (Londen, Berlijn, Parijs, etc).
Honderden miljoenen doden.. wij hebben veel meer te verliezen dan de Russen, en dat weten ze.

Zou je het dat ook waard vinden als jij of iemand van je naasten naar het front moest?

Het zou wel balen zijn natuurlijk, omdat ik in principe iets andere toekomstplannen heb, lol. Maar als dat mijn lot is, kan ik daar weinig aan veranderen.

In Rusland hebben we een gezegde: je dood / je lot valt niet te ontvluchten.

Je kan je dienstplicht ontlopen en ergens gaan hiden en vervolgens door een ijspegel die van een dak valt komen te overlijden. Dood is dood.

Het zou wel balen zijn natuurlijk, omdat ik in principe iets andere toekomstplannen heb, lol. Maar als dat mijn lot is, kan ik daar weinig aan veranderen.

Je kan je dienstplicht ontlopen en ergens gaan hiden en vervolgens door een ijspegel die van een dak valt komen te overlijden. Dood is dood.
Slaafs volkje, die Russen.

Geen/minder existentiële dreiging dat navo kernwapens op hun grens stationeren die Moskou binnen seconden zou kunnen raken. Mocht Oekraïne volledig bij de navo aansluiten kunnen ze dat zelf met conventionele, niet nucleaire raketten.

Cuba is soeverein maar mocht van de VS ook geen Russische kernwapens hebben tijdens de koude oorlog. Terecht want dat was een existentiële dreiging voor de VS.

Tijdens een peace deal in 2022 lagen er gunstige voorwaarden voor Oekraïne op tafel en grote concessies van Rusland (de Krim). Meende dat ik ergens las dat er ook op tafel lag dat Oekraïne de EU mocht joinen maar niet de NAVO. Beiden waren akkoord en kraakten een fles eeeeeen plots waren ze het niet meer eens en ging de oorlog verder. Bron: Arestovich

Arestovich says he and the rest of the negotiation team popped a bottle of champagne after the Istanbul negotiations in early 2022, because the negotiations were 'completely successful'. Arestovich adds that "I don't know, nobody knows" why the negotiations were then canceled.

https://www.reddit.com/r/UkraineRussiaReport/s/W8lw47ZgPH

Zoals in andere posts wordt uitgelegd, klopt dit niet. Ergo: een hoop doden en permanent letsel (aan beide zijden), maar er valt voor Rusland eigenlijk niks te winnen van betekenis.

Dit versterkt ook het beeld dat die oorlog volledig uit de hand is gelopen. Als Poetin binnen een week Oekraïne had veroverd, was het een ander verhaal geweest. Dan had noch de Navo, noch de EU op tijd kunnen reageren. Dan waren er nauwelijks slachtoffers gevallen en was het land, de industrie en de infrastructuur grotendeels intact gebleven. Poetin had er een puppet kunnen neerzetten a la Loekasjenko. Dan was het mogelijk wel de moeite waard geweest. Nu is in het op elk vlak een zinloze oorlog. Zelfs als ze de oorlog winnen, hebben ze er niks mee gewonnen.

Kunnen jullie niets aan doen. Als je als individu pas sinds 1991 en tot een paar jaar geleden zelf mag nadenken, kunnen we ook niets verwachten. Beetje zoals democratie introduceren in Afghanistan of Irak. Als je geen vrije samenleving en vrij debat gewend bent, wordt dat niets. Dan zul je kennelijk altijd hunkeren naar een tsaar om je te vertellen wat je moet denken.

Kunnen jullie niets aan doen. Als je als individu pas sinds 1991 en tot een paar jaar geleden zelf mag nadenken, kunnen we ook niets verwachten. Beetje zoals democratie introduceren in Afghanistan of Irak. Als je geen vrije samenleving en vrij debat gewend bent, wordt dat niets. Dan zul je kennelijk altijd hunkeren naar een tsaar om je te vertellen wat je moet denken.

Vreedzaam toezien hoe een van de meest welvarende en ontwikkelde landen ter wereld in slechts enkele decennia aftakelt tot één grote Noord-Afrikaanse ghetto… is dat ergens ook niet slaafs dan? Of is dat dan weer democratisch?

hqdefault.jpg

63IULMVZQYI6JFT4DZ3DOA66HM (1).jpg

Vreedzaam toezien hoe een van de meest welvarende en ontwikkelde landen ter wereld in slechts enkele decennia aftakelt tot één grote Noord-Afrikaanse ghetto… is dat ergens ook niet slaafs dan? Of is dat dan weer democratisch?
Wat is dit voor vergelijking? :roflol:

Whut?
READ ALL ABOUT IT !!!

Problemen op het slagveld, maar graansucces op zee voor Oekraïne - https://nos.nl/l/2510329

'31.000 Oekraïense soldaten omgekomen in oorlog'​

In totaal zijn er na twee jaar oorlog in Oekraïne 31.000 soldaten om het leven gekomen. Dat meldde Zelensky zondag bij de persconferentie.
De Verenigde Staten en Rusland schatten het aantal omgekomen Oekraïense soldaten tussen de 100.000 en 300.000, maar dat klopt volgens Zelensky dus niet. Hoeveel Oekraïense soldaten gewond zijn geraakt, wil Zelensky niet zeggen. Dat zou de Russen namelijk kunnen helpen bij hun militaire planning, stelt de Oekraïense president.

Een komiek in hart en nieren die homo :hahaha:

Terug
Naar boven