AndroidHealthClinic

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

• Topic Starter Topic Starter
De eerste Nederlandse soldaat is onderweg naar het Oostfront.
1629845174523.jpg

Altijd supertof tot het jezelf betreft (mbt oorlog ' ver weg')

Dit is wel waar, maar waarom zou Oekraine geen NATO land mogen worden?

Het bevestigen van bondgeboodschap van landen die niet in oorlog zijn is geen oorlogshandeling.

Er zijn toch al drie NAVO landen die grenzen aan Rusland, namelijk Estland Letland en een klein streepje Noorwegen. Als Rusland Oekraïne inlijft krijgen ze er nog 4 NAVO buurlanden bij.

Maar zou toezeggen dat Oekraïne echt geen NAVO land voldoende zijn, om grijpt Putin die kans aan om het dan maar gelijk in te lijven?

Dit is wel waar, maar waarom zou Oekraine geen NATO land mogen worden?

Het bevestigen van bondgeboodschap van landen die niet in oorlog zijn is geen oorlogshandeling.
De NAVO is van oorsprong een anti-Russische alliantie. Niet heel gek dus dat Poetin er graag een bufferstaat tussen heeft liggen.

En die vraag kun je ergens trouwens ook wel omdraaien: waarom willen 'wij' Oekraïne per se bij de NAVO hebben? Het is een instabiel land met een burgeroorlog, dat qua militaire capaciteit niks toevoegt aan de alliantie.

De NAVO is van oorsprong een anti-Russische alliantie. Niet heel gek dus dat Poetin er graag een bufferstaat tussen heeft liggen.

En die vraag kun je ergens trouwens ook wel omdraaien: waarom willen 'wij' Oekraïne per se bij de NAVO hebben? Het is een instabiel land met een burgeroorlog, dat qua militaire capaciteit niks toevoegt aan de alliantie.
Is de militaire capaciteit van Oekraine niet sterk verbeterd de afgelopen jaren?

Hoe zouden de Yanks reageren als Mexico een militair pakt sluit met Rusland en de Russen raketsilo's aan de Amerikaanse grens zetten?

Vooral als de afspraak was dat dit nooit zou gebeuren.

En die vraag kun je ergens trouwens ook wel omdraaien: waarom willen 'wij' Oekraïne per se bij de NAVO hebben?

Het is een instabiel land met een burgeroorlog, dat qua militaire capaciteit niks toevoegt aan de alliantie.

Vandaar ook dat we massaal tegen stemden tegen het associatieverdrag in het laatste grote Nederlandse referendum.
Waar bemoeit de Nederlandse politiek zich eigenlijk mee op dit moment vraag ik me dan af.

Oh wacht, het was alleen maar een raadgevend referendum natuurlijk, dus uiteraard heeft Rutte dat naast zich neergelegd.

• Like
Waarderingen: Pren
Vandaar ook dat we massaal tegen stemden tegen het associatieverdrag in het laatste grote Nederlandse referendum.
Waar bemoeit de Nederlandse politiek zich eigenlijk mee op dit moment vraag ik me dan af.

Oh wacht, het was alleen maar een raadgevend referendum natuurlijk, dus uiteraard heeft Rutte dat naast zich neergelegd.
Rutte had desondanks wel belooft dat er geen militaire samenwerking zou zijn met Oekraïne.

Amerika pushed dit conflict, zoals Amerika bijna elk conflict pushed de afgelopen decennia. En wij volgen braafjes.

Rutte had desondanks wel belooft dat er geen militaire samenwerking zou zijn met Oekraïne.

Amerika pushed dit conflict, zoals Amerika bijna elk conflict pushed de afgelopen decennia. En wij volgen braafjes.

Ach ja, de beloften van een pathologische leugenaar zonder actieve herinneringen :emo:

Voor mij is het wel duidelijk waar dit "probleem" grotendeels ligt, niet bij Poetin in ieder geval.

Ach ja, de beloften van een pathologische leugenaar zonder actieve herinneringen :emo:

Voor mij is het wel duidelijk waar dit "probleem" grotendeels ligt, niet bij Poetin in ieder geval.
Bij het military industrial complex. Zie de tweet van Gabbard hierboven.
En zie deze speech van Eisenhower

Laatst bewerkt:
Is de militaire capaciteit van Oekraine niet sterk verbeterd de afgelopen jaren?
Zou kunnen, maar ik zie ze nog in actie komen in gemeenschappelijke missies.

Ik denk dat Poetin uiteindelijk de onafhankelijkheid van de republieken in het oosten zal erkennen. Dan kan hij bij hen mooi een verzoek indienen om er militairen te stallen en worden ze de facto onafhankelijk. Oekraine wordt dan te gevaarlijk voor de NAVO om in te lijven, aangezien de herovering van de republieken een direct conflict met Rusland zou betekenen. Het lidmaatschap van Oekraine zou dan voorlopig geen onderwerp meer moeten zijn.

Het budget is flink gegroeid en ze hebben nu 150k actieve militairen. De grootste vraag is of dat volk fatsoenlijk opgeleid is een fatsoenlijke wapens heeft.

Het budget is flink gegroeid en ze hebben nu 150k actieve militairen. De grootste vraag is of dat volk fatsoenlijk opgeleid is een fatsoenlijke wapens heeft.
Ik begreep dat ze wat verouderd materieel hadden en vooral op gebied van cybersecurity achterliggen. Vandaar dat ze nu ook vanalles gesponsord krijgen. Het leger is in het verleden opgeleid door t westen ( met name Canadezen dacht ik)

En waarom zenden ze als ons belastinggeld (150m) naar dat 3rdewereldland?

Hier kunnen ze amper nog de verwarming betalen.

Het eerste dat ik doe is overlopen naar de Russen. 't Is maar dat je het weet.

Wanneer gaat deze episode beginnen? Eindelijk mijn levenslange droom van Amerikanen, en NATO troepen in het algemeen, omleggen verwezenlijken. Een onderscheiding hier en daar. Plus, natuurlijkerwijze een Russische vrouw met puur bloed huwen.

:)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven