Op dit moment ben ik begonnen met gezond eten en sporten. Ik ben 1.70 en weeg 85 kilo. Way too much dus. Uiteraard wil ik hier verandering in brengen en daarom eet ik afwisselend tussen de 1250-1500 kcal per dag en sport ik 5 keer per week.
Een voorbeeld-voedingsschema:
Ochtend:
1 glas gekookt water
Ontbijt:
Melk met Brinta of havermout
Tussendoor:
2 stuks fruit
Lunch:
2 volkoren boterhammen
beleg is becel met magere kipfilet of 20+ kaas of pindakaas of een gekookt eitje etc.
Tussendoor:
Magere kwark of yoghurt
Diner:
Matig rijst of gekookte aardappelen, veel groenten, een stukje vlees of vis.
Na 20.00 probeer ik niets meer te eten. Heb ik een keer wel extra trek, dan neem ik meestal een stuk fruit of een glas melk. Over de hele dag verdeeld drink ik verder nog 1,5 L water. Op de dagen dat ik meer tegen de 1500 kcal aanzit, neem ik natuurlijk iets extra's, zoals eieren, salade met tonijn een klein beetje olie/azijn en zout, een extra boterham, fruit etc.
Sport:
Ik train nu 5x per week een uur in de ochtend voor het ontbijt. 2x1 uur rustig zwemmen en 3x40 min Cardio + 20 min Krachttraining. In het weekend sport ik vrijwel niet, wel heb ik wat beweging door huishoudelijke klusjes.
En.. zit ik op de goede weg? Of hebben jullie eventueel nog verbeteringen/aanpassingen/opmerkingen?
Een voorbeeld-voedingsschema:
Ochtend:
1 glas gekookt water
Ontbijt:
Melk met Brinta of havermout
Tussendoor:
2 stuks fruit
Lunch:
2 volkoren boterhammen
beleg is becel met magere kipfilet of 20+ kaas of pindakaas of een gekookt eitje etc.
Tussendoor:
Magere kwark of yoghurt
Diner:
Matig rijst of gekookte aardappelen, veel groenten, een stukje vlees of vis.
Na 20.00 probeer ik niets meer te eten. Heb ik een keer wel extra trek, dan neem ik meestal een stuk fruit of een glas melk. Over de hele dag verdeeld drink ik verder nog 1,5 L water. Op de dagen dat ik meer tegen de 1500 kcal aanzit, neem ik natuurlijk iets extra's, zoals eieren, salade met tonijn een klein beetje olie/azijn en zout, een extra boterham, fruit etc.
Sport:
Ik train nu 5x per week een uur in de ochtend voor het ontbijt. 2x1 uur rustig zwemmen en 3x40 min Cardio + 20 min Krachttraining. In het weekend sport ik vrijwel niet, wel heb ik wat beweging door huishoudelijke klusjes.
En.. zit ik op de goede weg? Of hebben jullie eventueel nog verbeteringen/aanpassingen/opmerkingen?

.