MuscleMeat

Op zoek naar de ideale laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Heb dan toch besloten om er maar eens één aan te schaffen... nu wil ik natuurlijk uitzoeken welke het meest geschikt is voor mij. Vandaar heb ik alvast één en ander genoteerd, misschien kan iemand zo helpen bij het zoeken naar het meest geschikte model.

• Gebruik vooral in huis of in de tuin, soms op verplaatsing (10%)
  • Vooral voor office toepassingen en internet
  • Budget 800 - max. 1000 euro
  • Liefst Dell of HP (twijfel tussen 2)
  • Of is er iemand die echt een ander merk zou aanraden?
  • liefst snel, goed scherm, en houd ook wel van wat uitgebreide functies
  • Ik twijfel ook erg aan de grootte van het scherm

Verder nog niet echt nagedacht over de opties enz. Misschien iemand die daar wat meer over kwijt wil?

kzout het gewoon bij 15" houden, daarboven is echt onhandig, en ik vind 13" enzo wat te klein om "fijn" vanaf te lezen en kijken.

kheb zelf gewoon op kieskeurig PER merk gekeken (hp in mijn geval) en dan steeds wat specifcaties weggestreept, hield je alleen nog maar 15" over enzo, en zie je meteen welke de snelste voor de minste centjes is

Ik heb zelf een maand geleden een nieuwe Dell gekocht (XPS M1530), ben er echt super tevreden mee! Ik heb zelf voor een 15.4" beeldscherm gekozen, met een resolutie van 1680x1050 (1900x1200 was ook mogelijk, maar dat leek mij zelf te hoog voor een 15 inch scherm). Een 17 inch laptop vond ik zelf te groot (afhankelijk van wat je precies wilt doen kan 13 inch ook heel aantrekkelijk zijn)

Je kunt bij alle Dell laptops zelf de specs configureren dus zo kom je altijd wel uit bij je budget! Aangezien je toch geen game-monster nodig hebt lijkt de M1530 mij een prima keuze, ik vind het een erg mooie laptop.

De HP DV5T is denk ik wel de beste keuze, alleen is die in Europa niet te bestellen voorzover ik weet. In NL kun je bij HP in ieder geval alleen maar kant-en-klare systemen kopen en niet zelf de specs configureren :( Dat kan in de US dus wel met de DV5T.

Overigens zijn er in het verleden wel wat problemen geweest met de M8400 en M8600 videokaarten van Nvidia, daar maken zowel Dell als HP gebruik van. Ik geloof dat systemen die vanaf augustus zijn gefabriceerd geen probleem meer hebben maar misschien kun je je daar eerst even wat over inlezen (niet teveel lezen natuurlijk, dan vind je enkel horror-stories :p)

Edit: de XPS laptops van Dell zijn inmiddels wel al een jaar oud (met geupgrade onderdelen ondertussen natuurlijk) en ik geloof dat Dell binnenkort (november in US, geen idee of NL/BE dan ook meteen volgen) met een nieuwe lijn laptops komt. Check als je voor Dell gaat overigens ook altijd eerst even voor waardebonnen, er is bijna iedere week wel een 5% of 10% korting waardebon voor systemen boven een bepaalde prijs. Telefonisch bestellen wil ook nog wel eens helpen met kortingen regelen, gewoon ieder component dat je in de laptop wilt stap voor stap nalopen en vragen of ze voor die upgrade geen korting kunnen geven etc.

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf pas een HP paviljion 9860ed gekregen, hijs echt mooi. Heel snel ook, 18'' breedbeeld scherm. De grootte is wel onhandig als je hem op je schoot wil gebruiken.

De specificaties zijn wel goed:

[Link niet meer beschikbaar]

Of een 16" beeldscherm acer:

Beter specificaties, minder groot beeldscherm dan de HP.
[Link niet meer beschikbaar]

Binnenkort heb ik ze beide in huis, mijn moeder wil de HP hebben. Ik wil de Acer:D

Zelf heb ik een Acer, 2 jaar oud... gebruik hem elke dag minstens 2.5 uur, enige probleem was dat ik er een keer cola overheen gooide... met fabrieksgarantie iets wat ik erbij gekocht had (100 euro 3 jaar, hele laptop totaal 1000 euro) dag later opgehaald door UPS, week later nieuw toetsenbord etc erop terug gratis.

Verder als je er niet vaak mee loopt zou ik een 17" halen, 15.3" is dan minder leuk, (ik heb wel 15.3" maar loop er veel mee)

Ben in ieder geval erg tevreden, ze zijn in veel varianten te krijgen en niet echt duur...

maarjah iedereen zn voorkeur

Heb dan toch besloten om er maar eens één aan te schaffen... nu wil ik natuurlijk uitzoeken welke het meest geschikt is voor mij. Vandaar heb ik alvast één en ander genoteerd, misschien kan iemand zo helpen bij het zoeken naar het meest geschikte model.

• Gebruik vooral in huis of in de tuin, soms op verplaatsing (10%)
  • Vooral voor office toepassingen en internet
  • Budget 800 - max. 1000 euro
  • Liefst Dell of HP (twijfel tussen 2)
  • Of is er iemand die echt een ander merk zou aanraden?
  • liefst snel, goed scherm, en houd ook wel van wat uitgebreide functies
  • Ik twijfel ook erg aan de grootte van het scherm

Verder nog niet echt nagedacht over de opties enz. Misschien iemand die daar wat meer over kwijt wil?

Dell is zeer goed, maar ik zou toch voor HP gaan denk ik. Mijn zuster heeft ooit een dell laptop gehad en het scherm was eraan, maar dit was blijkbaar niet in de garantie inbegrepen, gevolg: 500€ kosten + moest opgezonden worden naar denemarken of 1 van die landen... (dan maar een andere gekocht) Als je echt een goede dell garantie wil kost die wss al gauw 300€ voor 3/4 jaar (voor vaste systemen in ieder geval). Dell is natuurlijk zeer degelijk, maar als er iets aan is..

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties.

Ik ben net ff naar een winkel gegaan (Vandenborre) om er een paar te bekijken (is in het echt toch heel anders dan op de foto).

Wat me vooral opviel is dat in de lagere prijsklasse de Acers er maar goedkoop uitzien (plastic). Ook de HP's vond ik teveel blinken en soms goedkoop ogen. Eén HP zag er beter uit maar was echt lomp groot (21" ofzo). Toshiba vond ik er ook wel netjes uitzien.

Maar wat er echt uitsprong van design en kwaliteit was de Sony VAIO. Echt strakke/mooie laptops, sober maar ziet er degelijk en stevig uit. 17" en net 999 euro.

Dat is deze:

[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]

http://vaio.sony.be/view/ShowProduc...71M&site=voe_nl_BE_cons&category=VN+AR+Series

Ik zou voor een macbook gaan

• Topic Starter Topic Starter
Ja kijk eens boven in het menu.. daar is ook een pricewatch en daar staan ook vaker nog wat kritiek puntjes.

Onzin. Heb er ondertussen 6 (verschillende modellen, en niet alleen voor mij) gehad .. en nog NOOIT problemen gehad. Ook hebben we 2 imacs 24inch 2,8GHz en daar is ook nog nooit wat aangeweest.

Bedankt voor de reacties.

Wat me vooral opviel is dat in de lagere prijsklasse de Acers er maar goedkoop uitzien (plastic). Ook de HP's vond ik teveel blinken en soms goedkoop ogen. Eén HP zag er beter uit maar was echt lomp groot (21" ofzo). Toshiba vond ik er ook wel netjes uitzien.

http://vaio.sony.be/view/ShowProduc...71M&site=voe_nl_BE_cons&category=VN+AR+Series

Ja die Acers zijn niet zo mooi nee, die zijn ook wat ouder.
De nieuwere wat duurdere rond de 900 euro zijn wel heel mooi:D

voor 900-1000 euro: macbook of sony

zelf zou ik voor de macbook gaan.

Ik heb pas geleden een Dell studio 17 gekocht. Prima dingetje en prachtig beeld

sowieso raad ik niemand een apple aan die windows gewend is en de pc niet 90% voor werkdoeleinden gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven