AndroidHealthClinic

Op zoek naar de ideale laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
voor 900-1000 euro: macbook of sony

zelf zou ik voor de macbook gaan.
Ja maar voor 999,- heb ik slechts dit bij Apple:

13 inch: wit

2,1 GHz Intel Core 2 Duo-processor

1 GB geheugen

120-GB harde schijf

Combo drive

Niet echt veel in vergelijking met een pc dan zit je zo aan 17", betere proc, beter geheugen en dubbel zo grote HD.

Dat bedoelt hij volgens mij juist. Dat hij voor werk heel geschikt is.

Kan je eigenlijk Office draaien op Mac? Lijkt me dat dit toch essentieel is binnen bedrijven/op werk?

1 GB geheugen

120-GB harde schijf

Combo drive

Niet echt veel in vergelijking met een pc dan zit je zo aan 17", betere proc, beter geheugen en dubbel zo grote HD.

ja, dat klopt dan zou ik idd voor die sony gaan als dat voor jou zwaarder telt. Maar mac werkt zo fijn, dat ik het eigenlijk niet zo erg meer vind dat ik er iets meer voor betaald heb.

Jazeker bestaat gewoon office mac

DELL VOSTRO 1510

PROCESSOR Intel® Core™2 Duo Processor T8100 (2,10 GHz, 3 MB L2-cache, 800 MHz FSB)
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista® Business SP1 - Nederlands
TOETSENBORD Internal Keyboard - Belgian (AZERTY)
LCD-SCHERM 15,4-inch WXGA+-breedbeeldscherm (1.440 x 900) met niet-schitterende coating
GEÏNTEGREERDE WEBCAM Glanzend zwart met 1,3 megapixel camera
GEHEUGEN 3.072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 (1 x 2.048 + 1 x 1.024)
HARDE SCHIJF 320GB (5400rpm) SATA Hard Drive
GRAFISCHE KAART 256 MB NVIDIA® GeForce™ 8400M GS (64-bits) grafische kaart
OPTISCH(E) STATION(S) Vast intern 8x dvd+/-rw-station
HOOFDBATTERIJ 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (58 W/h)
BLUETOOTH Dell™ Wireless 360 Bluetooth® Module (Vista)
Biometric Identification Biometrische vingerafdruklezer
Standaardondersteuning 1 jaar basisgarantie - Next Business Day

€ 629,08 (excl BTW)
beter dan dit ga je niet vinden denk ik bij de concurrentie

Wat ik zo jammer vind aan Dell is dat je die dingen nooit kan gaan bekijken/betasten in een winkel. Qua prijs/kwaliteit idd super.

ik heb:

HP pavilion entertainment PC
volegns mij met 2 gb werkgeheugen en geheugen van 120 GB.

hij is erg snel.

Het probleem zit 'm niet in het merk van de pc maar in het besturingsysteem. Met Windows, en vooral Vista, gaat je pc na een tijdje sowieso moeilijk doen en uiteindelijk komt de dag dat je de harde schijf weer moet formatteren en helemaal opnieuw mag beginnen. Een Mac is een heel ander verhaal. Die loopt bijna nooit vast, opstarten en afsluiten gaat heel snel, en hij is uiterst gebruiksvriendelijk. In het begin is het even wennen, maar na een tijdje wil je gewoon geen Windows meer zien. Ik spreek uit ervaring want ik gebruik beide systemen, zowel thuis als op kantoor.

Als ik lees waarvoor je de computer nodig hebt, en je bent geen game-freak, dan ben je met een Mac het beste af. Alle hardwarecomponenten zijn van uitstekende kwaliteit en het besturingsysteem is stukken stabieler t.o.v. Windows. Het leuke is dat je er ook Windows op kunt draaien, als je echt niet zonder kunt. Dan heb je meteen 2 computers in 1 omhulsel! De prijs is wat hoger dan die van de andere merken, maar het betaalt zichzelf terug. En Microsoft Office is er inderdaad ook voor Mac.

In ruil voor wat spieradvies help ik je wel op weg met de Mac:-)

1 GB geheugen

120-GB harde schijf

Combo drive

dat klopt maar je moet wel weten dat apple slechts jaarlijks 1 update geeft aan zijn configuratie. Die update vind plaats eind oktober. Op dat moment is de prijs dan wel weer wat gunstiger want indd die specs zijn voor die prijs belachelijk duur op dit moment maar het komt dus omdat er binnenkort een update komt.

dat klopt maar je moet wel weten dat apple slechts jaarlijks 1 update geeft aan zijn configuratie. Die update vind plaats eind oktober. Op dat moment is de prijs dan wel weer wat gunstiger want indd die specs zijn voor die prijs belachelijk duur op dit moment maar het komt dus omdat er binnenkort een update komt.

Ach ja is Windows zo vernieuwend?;)
Filmpje uit 2006, Windows Vista Copies Mac OS X

http://www.youtube.com/watch?v=N-2C2gb6ws8

Het probleem zit 'm niet in het merk van de pc maar in het besturingsysteem. Met Windows, en vooral Vista, gaat je pc na een tijdje sowieso moeilijk doen en uiteindelijk komt de dag dat je de harde schijf weer moet formatteren en helemaal opnieuw mag beginnen.
Daar heb je zeker gelijk in... Mijn huidige PC toen ie pas in elkaar zat en geïnstalleerd was ging als een tiet, nu, 1.5j later, lijkt het wel een 486 geworden :s Soms start hij zelfs niet meer op (errors) Waarom is dat toch altijd bij Windows ???

Een Mac is een heel ander verhaal. Die loopt bijna nooit vast, opstarten en afsluiten gaat heel snel, en hij is uiterst gebruiksvriendelijk. In het begin is het even wennen, maar na een tijdje wil je gewoon geen Windows meer zien. Ik spreek uit ervaring want ik gebruik beide systemen, zowel thuis als op kantoor.
Ik heb vroeger Mac gebruikt en ze werken inderdaad heel prettig. Eigenlijk is het een soort luxe-windows systeem voor vrouwen :o Maar eigenlijk werkt het voor iedereen gewoon beter. Maarja Windows is zo compatibel met alles aan de andere kant, zo sterk ingeburgerd...

Als ik lees waarvoor je de computer nodig hebt, en je bent geen game-freak, dan ben je met een Mac het beste af. Alle hardwarecomponenten zijn van uitstekende kwaliteit en het besturingsysteem is stukken stabieler t.o.v. Windows. Het leuke is dat je er ook Windows op kunt draaien, als je echt niet zonder kunt. Dan heb je meteen 2 computers in 1 omhulsel! De prijs is wat hoger dan die van de andere merken, maar het betaalt zichzelf terug. En Microsoft Office is er inderdaad ook voor Mac.

In ruil voor wat spieradvies help ik je wel op weg met de Mac:-)
Haha. Ja een Mac zou ik het liefst naast een PC aankopen. Hoewel dat natuurlijk ook wel het geval zou zijn, aangezien ik al een desktop heb. Maarja heb toch m'n twijfels over de aankoop van een Mac, ik blijf met dat prijskaartje/hardware verschil in me hoofd zitten. En zoals j3330 zegt: dan moet ik wel ff wachten tot eind Oktober op de upgrade.

Daar heb je zeker gelijk in... Mijn huidige PC toen ie pas in elkaar zat en geïnstalleerd was ging als een tiet, nu, 1.5j later, lijkt het wel een 486 geworden :s Soms start hij zelfs niet meer op (errors) Waarom is dat toch altijd bij Windows ???

Ik heb vroeger Mac gebruikt en ze werken inderdaad heel prettig. Eigenlijk is het een soort luxe-windows systeem voor vrouwen :o Maar eigenlijk werkt het voor iedereen gewoon beter. Maarja Windows is zo compatibel met alles aan de andere kant, zo sterk ingeburgerd...

Haha. Ja een Mac zou ik het liefst naast een PC aankopen. Hoewel dat natuurlijk ook wel het geval zou zijn, aangezien ik al een desktop heb. Maarja heb toch m'n twijfels over de aankoop van een Mac, ik blijf met dat prijskaartje/hardware verschil in me hoofd zitten. En zoals j3330 zegt: dan moet ik wel ff wachten tot eind Oktober op de upgrade.

Prijsverschil is er zeker, maar als je alles naast elkaar legt (geheugen/besturingsprogramma's enz enz) dan is een Apple in verhouding niet duurder dan een Dell.

http://www.youtube.com/watch?v=2V6pG5a9hCI

Satellite A300-16I of Samsung

Beide prima laptops.

Tussen Hp en Dell, zou ik voor de HP gaan.

Wat de meeste zeggen als het budget toelaat Apple.

Succes

Kan je eigenlijk Office draaien op Mac? Lijkt me dat dit toch essentieel is binnen bedrijven/op werk?

Opties te over

- Office voor mac "kopen"
- Met bootcamp een aparte Windows partitie installeren, zodat je kunt switchen zo je wilt
- iWork gebruiken, dat voor 95% compatibel is met office en een pak beter werkt.

Ik ben 2 jaar geleden overgeschakeld en gebruik m'n computers constant professioneel. Heb er nog geen moment spijt van gehad.

Als ik dit topic zo lees heeft iedereen weer een andere voorkeur :)

misschien is het handig om voor jezelf rond te kijken op sites en winkels en van elk merk/type + en - punten op te schrijven, daarna ga je kijken waar je prioriteiten liggen (bij mij maakt uiterlijk bijvoorbeeld niks uit, maar bij jou zo te zien wel :)) en kan je een weloverwogen keuze maken waar je geen spijt van krijgt

dit heb ik bijvoorbeeld ook gedaan met sigaretten :D was echt een geweldige manier,

Ik bedacht een paar dingen die ik belangrijk vond en daarna HOE belangrijk en daarna kon ik van elk merk filtersigaretten berekenen welke ik ging roken...

had bijvoorbeeld voor marlboro regulair het zo:

beschikbaarheid: 8 (zelfs bij de aldi) = B
Uitstraling: 7 = U
Smaaksensatie: 7.5 = S
Prijs: 6 = P

daarna gooide ik er een formule overheen die een beetje de prioriteiten weergaf:

Eindoordeel(Oe) = ((S^2)+2P+BU)/(12)) = 6,9

mijn topper was Gauloises met een 7,4 ;)

maar ik ben gestopt met roken :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven