Trust me, eenmaal de drempelvrees overwonnen nooit meer terug
Hehe ja, hoewel ik altijd wel de Windows-PC zal houden (ofwel Boot Camp erop zet), want vanwege mijn werk MOET ik Windows blijven gebruiken/kennen. Ook voor Games blijft Windows toch wel nodig. Niet dat ik die zo vaak speel hoor.
heb er geen ervaring mee maar naar het schijnt is xp minstens even goed in bootcamp dan native. Verschillende sites in google tonen dit ook aan.
Over vista kan ik niets zeggen.
Ik had er 1 en ander over gelezen, dat er toch een paar probleempjes mee waren. Maar inderdaad lees je vooral positieve verhalen over Boot Camp.
Je hoeft echt niet te twijfelen. Alle Office-toepassingen zijn compatibel. Als je geen specifieke Windows-toepassingen hoeft te gebruiken, dan heb je geen probleem.
Ja, maar je moet wel de Mac Office kopen niet? Of downloaden natuurlijk, maar die vind je niet zo makkelijk zag ik. Qua Windows toepassingen vond ik Newsleecher wel een goed programma, helaas bestaat dit niet voor de mac. Maar voor de rest gebruik ik niet zoveel programma's die alleen op Windows bestaan. Ja, Google Chrome helaas ook nog niet voor Mac te krijgen, maar die komt er ongetwijfeld aan.
Eerlijkheidshalve moet ik erbij vertellen dat het gebruik van de webcam soms wel voor compatibiliteitsproblemen kan zorgen. MSN voor Mac werkt niet met de cam. Er bestaat wel een kloon, namelijk aMSN, en daarmee lukt het weer wel. Dan kun je gewoon chatten met andere MSN-gebruikers, en ook de webcam gebruiken. Verder heeft een Mac zijn eigen iChat, een fantastische messenger met uitstekende webcam-beeldkwaliteit. En met Yahoo messenger werkt de cam ook, en die is compatibel tussen Mac en Windows.
Boeit me weinig, ik gebruik nooit of zelden de camfunctie. En anders lijkt aMSN me prima ja.
Om Windows op de Mac te draaien zou ik
Parallels Desktop gebruiken. Dan draai je op dezelfde machine Mac OS X en Windows tegelijkertijd. Maar ik zou het alleen maar aanraden als je een specifieke toepassing moet installeren die niet bestaat voor Mac (bijvoorbeeld voor boekhouding of zo).
Ik wil gewoon Windows kunnen draaien op mijn mac laptop om snel te switchen onderweg... Dus stel ik ga ergens heen en wil snel Windows inschakelen op de macbook pro dan moet dat kunnen. Ook omgedraaid: ik wil snel weer terugkunnen naar OSX Leopard. Wat is dan het verschil tussen "Parallels" en "Boot Camp"
Tnx. Ik begon te denken aan een Windows laptop maar heb mezelf steeds meer laten overtuigen nu eens over te stappen naar Mac. Voor de gebruiksvriendelijkheid, esthetiek, kwaliteit, duurzaamheid enz.
Ik heb die 24" Imac met geforce en 3,06ghz.
Nice. Ik veronderstel dat de Mac Pro wat te duur / onnodig was?
Ik gebruik bootcamp voor games, de rest -lightwave, internet, dvd, muziek, tv kijken (via eyetv), tekstverwerking...- doe ik op mijn mac partitie.
Dat is dus precies mijn plan! Ik wil de Mac hoofdzakelijk voor huis-tuin-keuken stuff gaan gebruiken en Windows dan voor de uitzonderingen die niet op OSX gaan + de games gebruiken. Is Boot Camp dan een handige / snelle /eenvoudige oplossing?
Vandaag far cry 2 gehaald: 1200*800, alle settings ultra high, à 24-35fps = niet het allerbeste resultaat desalniettemin zeer speelbaar. Crysis warhead draait op dezelfde resolutie met objects, shaders, water, shadows, postprocessing op enthusiast en de rest op high ook aan een zeer speelbaar fps. COD 1900*1200 alles op het hoogste zeer vloeiend. Dus ja bootcamp doet wat het moet doen voor mij

Eigenlijk voel je geen verschil met vista op een mac of op een pc, en je verliest geen performantie. Ik praat nu wel over games,
maar ik kan mezelf niet inbeelden om welke andere reden je bootcamp zou willen gebruiken.
Ja precies. Mare dus de hardware van de zwaarste iMac of Macbook pro is dus nog onvoldoende om het uiterste uit deze games te halen? Begrijp ik dat goed? Of bedoelde je wat anders? Wat hebben die games eigenlijk nodig om echt alles eruit te pompen wat erin zit qua graphics
Ik denk dat de nieuwste macbook pro's (15") een zwakkere cpu hebben dan de Imac, maar ze hebben 2 gpu's die in hybrid power en hybrid sli kunnen draaien. Dus ben er zeker van dat je daar met bootcampgames betere resultaten mee gaat halen.(maar ze liggen wel wat buiten je budget

). De macbook pro 17" is eigenlijk last gen, de nieuwe macbooks 15" ondersteunen sterkere tech.
Ik ben sowieso afgeweken van mijn vooropgestelde budget door voor Apple te kiezen. Dus ik laat het nu maar liever helemaal open... Ik heb begrepen dat Mac computers sowieso langer meegaan dan Windows pc's. Dus het zal wel ergens op hetzelfde neerkomen...
Ik ben er nog steeds niet uit of het een 15" of 17" zal worden
De 15" macbook pro heeft een compleet glazen scherm vooraan zonder die rand eraan. Vogens mij is dat wel beter niet? Vreemd dat ze dat bij de 17" niet hebben gedaan. Weet jij waarom dat is? Is het omdat die nog een oudere generatie is? Maar goed ik twijfel echt. De laptop zou ik graag gebruiken om zowel games als tekstverwerking als films op te draaien. Toch wel multimedia dus. Je wilt dan stevige batterij en een groot scherm is altijd mooi meegenomen dan natuurlijk. Maar gezien ik weinig van mac ken toch wel lastig kiezen
Tnx