MuscleMeat

Op zoek naar de ideale laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de reacties.

Ik ben net ff naar een winkel gegaan (Vandenborre) om er een paar te bekijken (is in het echt toch heel anders dan op de foto).

Wat me vooral opviel is dat in de lagere prijsklasse de Acers er maar goedkoop uitzien (plastic). Ook de HP's vond ik teveel blinken en soms goedkoop ogen. Eén HP zag er beter uit maar was echt lomp groot (21" ofzo). Toshiba vond ik er ook wel netjes uitzien.

Maar wat er echt uitsprong van design en kwaliteit was de Sony VAIO. Echt strakke/mooie laptops, sober maar ziet er degelijk en stevig uit. 17" en net 999 euro.

Dat is deze:

http://www.laptops4u.nl/var/images/extraimages/vgn-ar51jnl3-vaio-vgn-ar51j-1.jpghttp://www.laptops4u.nl/var/images/extraimages/vgn-ar51jnl3-vaio-vgn-ar51j-3.jpg

http://vaio.sony.be/view/ShowProduc...71M&site=voe_nl_BE_cons&category=VN+AR+Series

Heel mooi ding.

The allerlaatse Macbook Pro's zijn net uit:
- mijn wish has come true :)
- allerjezus lang op de update voor de Macbook Pro lopen te wachten.........
142347-mbp_400.jpg

http://www.macrumors.com/

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
alienware'tje danmaar

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag eens gaan kijken in de Apple store (Switch). Die Imac 24" met computer geïntegreerd in scherm *kwijl* :eek: Ze kosten wat maar damn wat een beeld en afwerking hebben die dingen. Ook de notebook 15" ziet er heel knap uit. Begin er steeds meer aan te denken om ook een mac pc te kopen :cool:

Wat de laptop betreft nog niet zeker... vraag me af of Boot Camp wel goed werkt, als ik Windows op de Mac zou kunnen draaien dan verlaagt dat wel de drempelvrees ;)

Eén ding is zeker: esthetisch gezien ownt Mac elke PC zonder moeite.

Vandaag eens gaan kijken in de Apple store (Switch). Die Imac 24" met computer geïntegreerd in scherm *kwijl* :eek: Ze kosten wat maar damn wat een beeld en afwerking hebben die dingen. Ook de notebook 15" ziet er heel knap uit. Begin er steeds meer aan te denken om ook een mac pc te kopen :cool:

Wat de laptop betreft nog niet zeker... vraag me af of Boot Camp wel goed werkt, als ik Windows op de Mac zou kunnen draaien dan verlaagt dat wel de drempelvrees ;)

Trust me, eenmaal de drempelvrees overwonnen nooit meer terug;)

heb er geen ervaring mee maar naar het schijnt is xp minstens even goed in bootcamp dan native. Verschillende sites in google tonen dit ook aan.
Over vista kan ik niets zeggen.

...Begin er steeds meer aan te denken om ook een mac pc te kopen :cool:
Je hoeft echt niet te twijfelen. Alle Office-toepassingen zijn compatibel. Als je geen specifieke Windows-toepassingen hoeft te gebruiken, dan heb je geen probleem. Eerlijkheidshalve moet ik erbij vertellen dat het gebruik van de webcam soms wel voor compatibiliteitsproblemen kan zorgen. MSN voor Mac werkt niet met de cam. Er bestaat wel een kloon, namelijk aMSN, en daarmee lukt het weer wel. Dan kun je gewoon chatten met andere MSN-gebruikers, en ook de webcam gebruiken. Verder heeft een Mac zijn eigen iChat, een fantastische messenger met uitstekende webcam-beeldkwaliteit. En met Yahoo messenger werkt de cam ook, en die is compatibel tussen Mac en Windows.

Om Windows op de Mac te draaien zou ik Parallels Desktop gebruiken. Dan draai je op dezelfde machine Mac OS X en Windows tegelijkertijd. Maar ik zou het alleen maar aanraden als je een specifieke toepassing moet installeren die niet bestaat voor Mac (bijvoorbeeld voor boekhouding of zo).

Veel succes ermee!

Ik heb die 24" Imac met geforce en 3,06ghz.

Ik gebruik bootcamp voor games, de rest -lightwave, internet, dvd, muziek, tv kijken (via eyetv), tekstverwerking...- doe ik op mijn mac partitie.

Vandaag far cry 2 gehaald: 1200*800, alle settings ultra high, à 24-35fps = niet het allerbeste resultaat desalniettemin zeer speelbaar. Crysis warhead draait op dezelfde resolutie met objects, shaders, water, shadows, postprocessing op enthusiast en de rest op high ook aan een zeer speelbaar fps. COD 1900*1200 alles op het hoogste zeer vloeiend. Dus ja bootcamp doet wat het moet doen voor mij :) Eigenlijk voel je geen verschil met vista op een mac of op een pc, en je verliest geen performantie. Ik praat nu wel over games, maar ik kan mezelf niet inbeelden om welke andere reden je bootcamp zou willen gebruiken.

Ik denk dat de nieuwste macbook pro's (15") een zwakkere cpu hebben dan de Imac, maar ze hebben 2 gpu's die in hybrid power en hybrid sli kunnen draaien. Dus ben er zeker van dat je daar met bootcampgames betere resultaten mee gaat halen.(maar ze liggen wel wat buiten je budget :(). De macbook pro 17" is eigenlijk last gen, de nieuwe macbooks 15" ondersteunen sterkere tech.

Trust me, eenmaal de drempelvrees overwonnen nooit meer terug;)
Hehe ja, hoewel ik altijd wel de Windows-PC zal houden (ofwel Boot Camp erop zet), want vanwege mijn werk MOET ik Windows blijven gebruiken/kennen. Ook voor Games blijft Windows toch wel nodig. Niet dat ik die zo vaak speel hoor.

heb er geen ervaring mee maar naar het schijnt is xp minstens even goed in bootcamp dan native. Verschillende sites in google tonen dit ook aan.
Over vista kan ik niets zeggen.
Ik had er 1 en ander over gelezen, dat er toch een paar probleempjes mee waren. Maar inderdaad lees je vooral positieve verhalen over Boot Camp.

Je hoeft echt niet te twijfelen. Alle Office-toepassingen zijn compatibel. Als je geen specifieke Windows-toepassingen hoeft te gebruiken, dan heb je geen probleem.
Ja, maar je moet wel de Mac Office kopen niet? Of downloaden natuurlijk, maar die vind je niet zo makkelijk zag ik. Qua Windows toepassingen vond ik Newsleecher wel een goed programma, helaas bestaat dit niet voor de mac. Maar voor de rest gebruik ik niet zoveel programma's die alleen op Windows bestaan. Ja, Google Chrome helaas ook nog niet voor Mac te krijgen, maar die komt er ongetwijfeld aan.

Eerlijkheidshalve moet ik erbij vertellen dat het gebruik van de webcam soms wel voor compatibiliteitsproblemen kan zorgen. MSN voor Mac werkt niet met de cam. Er bestaat wel een kloon, namelijk aMSN, en daarmee lukt het weer wel. Dan kun je gewoon chatten met andere MSN-gebruikers, en ook de webcam gebruiken. Verder heeft een Mac zijn eigen iChat, een fantastische messenger met uitstekende webcam-beeldkwaliteit. En met Yahoo messenger werkt de cam ook, en die is compatibel tussen Mac en Windows.
Boeit me weinig, ik gebruik nooit of zelden de camfunctie. En anders lijkt aMSN me prima ja.

Om Windows op de Mac te draaien zou ik Parallels Desktop gebruiken. Dan draai je op dezelfde machine Mac OS X en Windows tegelijkertijd. Maar ik zou het alleen maar aanraden als je een specifieke toepassing moet installeren die niet bestaat voor Mac (bijvoorbeeld voor boekhouding of zo).
Ik wil gewoon Windows kunnen draaien op mijn mac laptop om snel te switchen onderweg... Dus stel ik ga ergens heen en wil snel Windows inschakelen op de macbook pro dan moet dat kunnen. Ook omgedraaid: ik wil snel weer terugkunnen naar OSX Leopard. Wat is dan het verschil tussen "Parallels" en "Boot Camp" ???

Tnx. Ik begon te denken aan een Windows laptop maar heb mezelf steeds meer laten overtuigen nu eens over te stappen naar Mac. Voor de gebruiksvriendelijkheid, esthetiek, kwaliteit, duurzaamheid enz.

Ik heb die 24" Imac met geforce en 3,06ghz.
Nice. Ik veronderstel dat de Mac Pro wat te duur / onnodig was?

Ik gebruik bootcamp voor games, de rest -lightwave, internet, dvd, muziek, tv kijken (via eyetv), tekstverwerking...- doe ik op mijn mac partitie.
Dat is dus precies mijn plan! Ik wil de Mac hoofdzakelijk voor huis-tuin-keuken stuff gaan gebruiken en Windows dan voor de uitzonderingen die niet op OSX gaan + de games gebruiken. Is Boot Camp dan een handige / snelle /eenvoudige oplossing?

Vandaag far cry 2 gehaald: 1200*800, alle settings ultra high, à 24-35fps = niet het allerbeste resultaat desalniettemin zeer speelbaar. Crysis warhead draait op dezelfde resolutie met objects, shaders, water, shadows, postprocessing op enthusiast en de rest op high ook aan een zeer speelbaar fps. COD 1900*1200 alles op het hoogste zeer vloeiend. Dus ja bootcamp doet wat het moet doen voor mij :) Eigenlijk voel je geen verschil met vista op een mac of op een pc, en je verliest geen performantie. Ik praat nu wel over games, maar ik kan mezelf niet inbeelden om welke andere reden je bootcamp zou willen gebruiken.
Ja precies. Mare dus de hardware van de zwaarste iMac of Macbook pro is dus nog onvoldoende om het uiterste uit deze games te halen? Begrijp ik dat goed? Of bedoelde je wat anders? Wat hebben die games eigenlijk nodig om echt alles eruit te pompen wat erin zit qua graphics ???

Ik denk dat de nieuwste macbook pro's (15") een zwakkere cpu hebben dan de Imac, maar ze hebben 2 gpu's die in hybrid power en hybrid sli kunnen draaien. Dus ben er zeker van dat je daar met bootcampgames betere resultaten mee gaat halen.(maar ze liggen wel wat buiten je budget :(). De macbook pro 17" is eigenlijk last gen, de nieuwe macbooks 15" ondersteunen sterkere tech.
Ik ben sowieso afgeweken van mijn vooropgestelde budget door voor Apple te kiezen. Dus ik laat het nu maar liever helemaal open... Ik heb begrepen dat Mac computers sowieso langer meegaan dan Windows pc's. Dus het zal wel ergens op hetzelfde neerkomen...

Ik ben er nog steeds niet uit of het een 15" of 17" zal worden ???

De 15" macbook pro heeft een compleet glazen scherm vooraan zonder die rand eraan. Vogens mij is dat wel beter niet? Vreemd dat ze dat bij de 17" niet hebben gedaan. Weet jij waarom dat is? Is het omdat die nog een oudere generatie is? Maar goed ik twijfel echt. De laptop zou ik graag gebruiken om zowel games als tekstverwerking als films op te draaien. Toch wel multimedia dus. Je wilt dan stevige batterij en een groot scherm is altijd mooi meegenomen dan natuurlijk. Maar gezien ik weinig van mac ken toch wel lastig kiezen :scratch:

Tnx

...Dus stel ik ga ergens heen en wil snel Windows inschakelen op de macbook pro dan moet dat kunnen. Ook omgedraaid: ik wil snel weer terugkunnen naar OSX Leopard. Wat is dan het verschil tussen "Parallels" en "Boot Camp" ???
Parallels is een programma dat je toelaat om Windows op te starten vanuit het Mac OS. Je draait dus twee besturingsystemen tegelijkertijd! Zorg dan wel dat je genoeg RAM hebt (2 GB is geen luxe). Met Bootcamp kies je om ofwel op te starten met Mac, ofwel met Windows. Je maakt dan volop gebruik van alle hardwarecomponenten. Met Parallels niet, want de twee besturingsystemen maken tegelijkertijd gebruik van die componenten. Om spelletjes te spelen ben je dus beter af met Bootcamp, voor alle rest kun je Parallels gebruiken.

Office en alle rest kun je heel gemakkelijk aan geraken hoor, maak je maar geen zorgen.

Van games ken ik niks, maar bij de configuratie van je Mac kun je kiezen voor verschillende grafische kaarten. Hoe duurder de kaart, hoe beter die is voor spelletjes. Hetzelfde geldt voor de processor. Kortom, als je lekker wilt spelen neem je de krachtigste processor en de krachtigste grafische kaart, en 4GB RAM. Het prijskaartje loopt dan wel op hoor!

De 17" pro is inderdaad nog het oude model. Waarschijnlijk komt de nieuwe er ook nog aan. Maar heb je zo'n grote portable echt nodig?

+ Macs zien er leuk uit en hebben een fijn OS

- Prijs/kwaliteit
- Prijs/kwaliteit
- Prijs/kwaliteit
- Prijs/kwaliteit
- Prijs/kwaliteit
- Prijs/kwaliteit

Die dingen kosten godsonmogelijk veel voor wat ze waard zijn, een 2500 apple desktop bouw je voor 800 euri na.

- Prijs/kwaliteit
- Prijs/kwaliteit
- Prijs/kwaliteit
- Prijs/kwaliteit
- Prijs/kwaliteit
- Prijs/kwaliteit

Die dingen kosten godsonmogelijk veel voor wat ze waard zijn, een 2500 apple desktop bouw je voor 800 euri na.

Haha nou echt niet hoor. Ze hebben bijvoorbeeld de Mac Pro met een vergelijkbaar systeem van dell vergeleken, en bij dell was je veel duurder uit voor specs die een beetje in de buurt kwamen (mac pro is echt een monster). Valt me op dat er best veel mac gebruikers zijn, allemaal net zo tevreden als ik zo te zien?

Windows werkt als een zonnetje op de nieuwe appeltjes.

Parallels is een programma dat je toelaat om Windows op te starten vanuit het Mac OS. Je draait dus twee besturingsystemen tegelijkertijd! Zorg dan wel dat je genoeg RAM hebt (2 GB is geen luxe). Met Bootcamp kies je om ofwel op te starten met Mac, ofwel met Windows. Je maakt dan volop gebruik van alle hardwarecomponenten. Met Parallels niet, want de twee besturingsystemen maken tegelijkertijd gebruik van die componenten. Om spelletjes te spelen ben je dus beter af met Bootcamp, voor alle rest kun je Parallels gebruiken.
Duidelijk. 4GB geheugen + parallel lijkt me dan wel het leukste, maar wellicht toch wat lastig voor de processor als het een heavy game is :)

Office en alle rest kun je heel gemakkelijk aan geraken hoor, maak je maar geen zorgen.

Van games ken ik niks, maar bij de configuratie van je Mac kun je kiezen voor verschillende grafische kaarten. Hoe duurder de kaart, hoe beter die is voor spelletjes. Hetzelfde geldt voor de processor. Kortom, als je lekker wilt spelen neem je de krachtigste processor en de krachtigste grafische kaart, en 4GB RAM. Het prijskaartje loopt dan wel op hoor!
Mja i know. Zal nog zien.

De 17" pro is inderdaad nog het oude model. Waarschijnlijk komt de nieuwe er ook nog aan.
Ok. Hoe oud is de huidige line eigenlijk? En wanneer komen de upgrades eraan? Want als die er bijna zijn kan ik natuurlijk beter even wachten, dan evenveel te betalen voor een verouderde computer! Met name voor de 17" dan zeker...

Maar heb je zo'n grote portable echt nodig?
Tja... dat is dus de vraag he. Ik kick zelf op grote schermen (net als Suicide Sid) dus tja dan ben je eraan gewend en neig je altijd naar zoiets. Alleen heb ik nooit een laptop gehad dus geen flauw idee wat het prettigst werkt. Misschien is een 15" dan wel een veel betere keuze.

- Prijs/kwaliteit
- Prijs/kwaliteit
- Prijs/kwaliteit
- Prijs/kwaliteit
- Prijs/kwaliteit
- Prijs/kwaliteit

Nou dat valt nogal tegen. Als je echt álle specs van een Mac neemt bij Dell dan kom je in de buurt van de Mac prijs!

[edit] JvR90 was me voor.

Ok. Hoe oud is de huidige line eigenlijk? En wanneer komen de upgrades eraan? Want als die er bijna zijn kan ik natuurlijk beter even wachten, dan evenveel te betalen voor een verouderde computer! Met name voor de 17" dan zeker...
Net dit nog gevonden:

The reason you didn't see the new 17-inch MacBook Pro at Tuesday's MacBook event is because it's been pushed back several months, says says AppleInsider. It was supposed to launch alongside its smaller brothersMacNN says it suffered from problems with the display and optical drive, so now you can expect it by early next year. Not unprecedented, in any case, the 17-inch MacBook Pro lagged behind the 15-inch one by a few months when they originally launched back in early 2006. [AppleInsider] to complete the family (officially making the Air the adopted child), but

Had ik het geld, dan zou ik zo lang niet wachten en meteen de 15" 2.53GHz kopen, met een harde schijf van 250GB aan 7200 rpm. Kost 45 euro minder dan die van 320GB aan 5400 rpm en is sneller. Dat wordt dan 2.204 euro en je hebt een jumbo in handen!

Ik ben jaloers want ik moet nog effe wachten vooraleer ik wat geld kan uitgeven aan een nieuwe. Voorlopig ga ik lekker verder met mijn G4 waarmee ik nog steeds alles doe, sinds januari 2001.

Ohja? Nou dan gaan we toch lekker eens vergelijken!

Macbook PRO: 2500
2.5GHz
Intel Core 2 Duo-processor
17-inch breedbeeld
4 GB Geheugen
320-GB harde schijf1
NVIDIA GeForce 8600M GT met 512MB

DELL XPS 2400
Intel® Core™2 Duo Processor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-cache)
17,0-inch UltraSharp™ WUXGA (1.920 x 1.200) TFT met TrueLife™ met geïnt. 2,0 MP webcam
4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
400 GB (7.200 rpm) harde schijf met Free Fall-sensor, RAID 0 Stripe (2 x 200 GB)
DUAL SLI 512 MB NVIDIA® GeForce® 8800GTX-kaart

laat je dat laatste weg kom je ongeveer 800 euro goedkoper uit

Ohja? Nou dan gaan we toch lekker eens vergelijken!

Dat is appelen met peren vergelijken! Heeft echt geen zin hoor. Als je tevreden bent met een Dell, dan ga je ervoor, maar je zit dan nog altijd met Windows opgezadeld. Ik heb zelf een Dell draagbare voor mijn werk, maar ik zou zelf een Apple kopen voor privégebruik. 't Is maar wat je wilt.

Dat is appelen met peren vergelijken! Heeft echt geen zin hoor. Als je tevreden bent met een Dell, dan ga je ervoor, maar je zit dan nog altijd met Windows opgezadeld. Ik heb zelf een Dell draagbare voor mijn werk, maar ik zou zelf een Apple kopen voor privégebruik. 't Is maar wat je wilt.

Ik zie niet in wat er zo geweldig is aan Mac OS.. Anders kan je nog altijd ergens anders een kale notebook + Mac OS Leopard bestellen, goedkoper uit...

En zelfs als je vergeet dat OSX 100x beter is dan Vista, zelfs als je vergeet dat Mac notebooks inventiever gemaakt zijn (zie nieuwe features), dan nog zit je met het feit dat Mac duurdere materialen gebruikt voor hun notebooks. Zo bestaan ze deels uit aluminium en glas, terwijl Dell enkel (goedkope) plastics gebruikt. Design, kwaliteit en duurzaamheid van een Dell kan nooit op tegen Apple.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven