AndroidHealthClinic

Op zoek naar een nieuw schema

SxDarkOne

Cool Novice
Waardering
2
Beste DBB,

Ik ben al een tijdje aan het trainen met een 4 daagse split maar de laatste tijd groei ik weinig meer qua kracht en massa op mijn bovenlichaam. Alleen mijn onderlichaam groeit nog goed. Ik train nu zo:
Ma: Schouders/Tri
Di: Benen/kuiten/buik'
Do: Rug
Vr: Borst/biceps

Nu heb ik me een tijdje zitten verdiepen en zie ik veel dat het beste is om elke spiergroep 1x per 3-5 dagen aan te pakken. Ik wil eigenlijk deze 4 dagen blijven trainen, eventueel zou ik naar 5 dagen kunnen gaan. Mijn benen groeien wel goed nog steeds dus een UB/LB schema lijkt me niet ideaal voor mij nu.

Zou dit iets zijn?
Ma: Push
Di: Pull
Wo: Legs
Do: Push
Vr: Pull

of
Ma: Push
Di: Pull
Do: Legs
Vr: Push
Ma: Pull
Di: Legs
Do: Push
Vr: Pull
etc.

En wat zou dan een goede indeling zijn qua oefeningen? Zijn er misschien meer mensen met deze ervaring dat bovenlichaam frequenter moet worden aangepakt dan onderlichaam en welk schema jullie gebruiken?

M.v.g.

5/3/1 Wendler :)

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb na lange zoeken en lezen nu het boek van aworkoutroutine.com gedownload. Ik ben nu begonnen met het push/leg/pull schema met die oefeningen zoals in het boek staan.

Zou het iets zijn om deze indeling aan te houden:

Ma Pull (4 dagen rust sinds vorige training)
Di Legs (7 dagen rust sinds vorige training)
Do Push (5 dagen rust sinds vorige training)
Za Pull (5 dagen rust sinds vorige training)

Ma Push (4 dagen rust sinds vorige training)
Di Legs (7 dagen rust sinds vorige training)
Do Pull (5 dagen rust sinds vorige training)
Za Push (5 dagen rust sinds vorige training)

etc.

Dit aangezien mijn benen ver voorlopen en goed groeien op 1x per week. Het bovenlichaam zou dan om de 4-5 dagen worden getraind.

Terug
Naar boven