AndroidHealthClinic

Opbouwen massa

22Roy

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
72kg
Hoi,

Na het een en ander gelezen te hebben vroeg ik me af of ik het volgende goed begrepen heb:

Stel ik train het volgende schema
Maandag: borst en biceps
Woensdag: rug en triceps
Vrijdag: Benen en schouders

Op maandag doe ik:
Barbell Bench Press 3 setjes met 6-8 herhalingen
Dumbbell Incline Bench Press met 6-8 herhalingen
Dumbbell Flyes met 6-8 herhalingen

En ik doe deze oefeningen opbouwend (bench press bv. 10 kilo, 15, 20)
en de andere oefeningen op dezelfde manier + voeding correct. Moet ik dan op een juiste manier massa aan het kweken?

Ik hoor het graag van jullie!

Groeten,
Roy

Er is niet 1 juiste manier om massa te kweken, als je beetje sticky's hebt gelezen en begrepen zou je dat intussen wel moeten snappen ;). er zijn zoveel wegen naar Rome, belangrijkste is welke weg jouw lichaam het fijnst vindt, dus waar ie het beste op reageert.

benen zou ik niet op vrijdag doen, dan heb je er het hele weekend last van!

tja doe je ze op een maandag bijvoorbeeld, dan zit je doordeweeks met spierpijn, dus what's the deal...

On topic; theoretisch is het schema goed, of het werkt voor jou lichaam is natuurlijk een tweede, en dat ligt ook weer aan je voeding, het derde maar belangrijkste aandachtspunt :)

Ik begrijp dat je nieuw bent in bodybuilding?
Misschien dat je eens kan kijken naar Starting Strength van Rippetoe. Dit schema is vaak erg nuttig voor mensen die net beginnen. Dit is het enige nuttige advies wat ik je nu kan geven, aangezien ik zelf ook nog redelijk nieuw ben met de sport.

En wanneer je benen doet, dat boeit helemaal niks. Ik weet niet hoe het met de rest zit, maar na een tijdje heb ik gemerkt dat ik nooit meer spierpijn heb de dag erna (train nu 2 maanden).
Of je in het begin nu spierpijn hebt door de week of in het weekend, wat is het verschil?

doe maar gewoon 4x10

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor alle reacties!
Ik train eigenlijk al jaren maar op een gegeven momemt wil je toch wel verder en aangezien droog trainen nu nog geen optie is, wil ik verder werken aan massa. Vandaar mijn vraag hierover. Ik ga me nog eens verder verdiepen in de trainingsmethodes :)

THX!!

Terug
Naar boven