AndroidHealthClinic

opbouwen na Kanker

Doc72

Novice
Waardering
2
Lengte
1m92
Massa
105kg
Beste sportvrienden,

Sinds vorig jaar december ben ik de strijd aan gegaan met Non Hodskin Lymfeklierkanker.

Na 6 chemokuren en nog 2 te gaan ziet het er naar uit dat ik medio Juli kankervrij verklaard ga worden.

Door dat de chemokuur gericht was op zo een spoedig mogelijke genezing was deze aan de extreem zware kant, waardoor ik al mijn energie hard nodig had om me van kuur naar kuur te slepen welke ik met een interval van 3 weken moest ondergaan.

Door dit energie tekort hebben mijn bezoeken aan de Gym dus ook zes maanden stil gelegen heb ik 7 kg toegenomen, mijn spiermassa is flink achteruit gehold ( mede door afbraak ivm de chemo) en mijn vetpercentage hard gestegen.

Heeft er iemand ervaring met het snel en optimaal weer op kunnen pakken en herstelen van mijn fysiek na zulke chemokuren?

met vriendelijke groet

• Like
Waarderingen: Ymir
Heftig verhaal kerel !
Succes en zijn hier echt veel mensen die je goed en duidelijk op weg kunnen helpen !

Mijn ma is afgelopen jaar hetzelfde traject doorgegaan, eerst 6 chemos, en toen nog 10 extra..
zij is gewoon redelijk blijven eten tijdens dr kuur, en is redelijk stabiel gebleven.

Nu is ze gewoon weer ok, en eet weer goed. Dus ik zou gewoon normaal eten en gaan trainen en kijken hoe het vordert. Als je kankervrij bent gewoon volop aan de bak en gezond zijn.

sterkte ermee man.. einde is in zicht!

Heb geen tips of iets, maar wil je wel veel succes wensen!

Wow, heftig man! Heel veel verstand heb ik er in dit geval niet van, maar ik denk dat je het lekker rustig aan moet gaan opbouwen en niet meteen te fanatiek moet gaan trainen, al popel je waarschijnlijk om weer te gaan knallen. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je lichaam een ontzettende zware "klap" heeft gehad en daar de nodige tijd voor heeft om volledig te herstellen.
En natuurlijk heel veel succes alvast, gefeliciteerd dat het er bijna op zit. Misschien is het een leuk idee om hier een logje bij te houden? Ik denk dat heel veel mensen graag zouden meelezen hoe dit allemaal gaat lopen. En daarbij is het een goede motivatie voor jezelf natuurlijk.

Mijn eerste gedachte zegt rustig het trainen weer opbouwen en weer (of nog steeds ) goed op je voeding letten. Maar ik heb geen idee eigenlijk.

Succes

Misschien minder reps doen omdat dat minder lucht kost oid?

Enorm veel sterkte en succes!

Goed naar je lichaam luisteren! Zelf geen ervaringen ermee maar respect!

Damn man, sterkte. Succes er mee!

Toevallig ben ik bezig met een project over nazorg van oncologische patiënten. Omdat moment zitten we nog in de beginfase, dus heb daar nog niet veel verstand van. Wellicht kan ik je over een maand of twee van info voorzien.

Sterkte kerel!!

Ik heb twee van mijn dierbaarste verloren aan deze klote ziekte en 1 heb ik het zien redden.
Je bent een vechter, alles komt weer op ze plek voor jou straks, gewoon de draad weer oppakken ook al gaat het soms moeilijk, er gaan dagen komen dat het makkelijker gaat, hou dat in gedachten!

Ik heb twee van mijn dierbaarste verloren aan deze klote ziekte en 1 heb ik het zien redden.
Je bent een vechter, alles komt weer op ze plek voor jou straks, gewoon de draad weer oppakken ook al gaat het soms moeilijk, er gaan dagen komen dat het makkelijker gaat, hou dat in gedachten!

Mooi gezegd dit, ts is inderdaad een vechter als ik zo zijn verhaal lees !

Heftig man!
Niet veel verstand van, maar succes!

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad als jij op mijn 18e. Er was niet veel meer van me over. Zodra je genezen bent verklaard zal alles langzaam weer zn gangetje gaan. Gewoon rustig aan opbouwen dan komt het allemaal goed.

Sccs gast. Mooi dat je weer uitkijkt om het op te pakken!

Succes man.

Ja zodra jij klaar bent met de kuren kan je het trainen rustig aan weer oppakken.
Lichte ervaring hiermee door mensen uit mijn familie.

Diegene kon het uiteindelijk niet winnen van de ziekte maar de dokters gaven haar nog maximaal een jaar.
Dat wou ze niet accepteren.

Ze ging 100% op goede voeding over, had maar 3x in het jaar een cheatmeal en trainde 3x in de week lekker rustig aan. oke ze hoefde niet te gaan voor enorme fysieke doelen maar wou zo gezond mogelijk leven en daar wou ze ook een mooi fysiek voor houden.

ipv 1 jaar, leefde ze nog 5 jaar.. (nu had ze ook een ongenezelijke kanker variant (niet om je bang te maken))

Ik wil alleen maar zeggen dat het dus heel goed mogelijk is om weer op te pakken en dat ik geloof dat het juist alleen maar helpt om er minder last van te krijgen in de toekomst.
Begin wel een beetje rustig aan, dat is logisch.. wat eerder was gezegd misschien met veel reps beginnen en rustig afbouwen naar wat minder reps en meer gewicht. gun je lichaam wat tijd.

Heel veel succes en sterkte, met je juiste mindset kom je er echt wel weer!

Een ervaringsdeskundige hier, andere vorm van kanker overigens.

Aangezien chemokuren en de manier waarop iemand erop reageert nogal eens kunnen verschillen raad ik je vooral aan rustig te beginnen en de signalen die je lichaam geeft niet te negeren. Eventueel zou je kunnen overwegen om iets als Herstel en Balans te volgen in het kader van een revalidatietraject. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar het schijnt een positief effect te kunnen hebben op de bekende vermoeidheid van ex-kankerpatiënten.

In ieder geval heel veel sterkte met het restant van de kuren en succes met het opbouwen straks!

bij mij in de gym traint ook een gast die kanker heeft gehad. Echt super veel respect voor.

Inderdaad weer rustig opbouwen. Wat hij deed was eerste tijd niet zwaar trainen en dingen doen als fly´s, lat pull ups etc. Maanden daarna toen het al weer beter ging is hij weer begonnen en heeft full body opgepakt.

• Topic Starter Topic Starter
Thx everybody voor de steun en positieve reacties. vandaag 2e tussentijdse CT-scan gehad.
volgende week de uitslag en daarna de 2 laatste kuren en in juli hopelijk het verlossende woord.
zodat we weer rustig aan de draad op kunnen pakken, en weer heerlijk met ijzer kunnen gaan smijten!!

Terug
Naar boven