MuscleMeat

Opname van o.a Q10 en koffie...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Enzyme

Zwalgertozer
Elite Member
Waardering
141
Ik heb eens gehoord dat drinken van koffie tijdens of vlak na inname het de opname van het produkt (zoals multivitaminen) kan
beperken/verstoren.

Is dit waar, en geld dit ook voor Q10 ?

Volgens mij zit het schadelijke van cafeine er in dat je vaker naar de wc gaat wat kan betekeken dat vitaminen enz. niet de tijd krijgen goed opgenomen te worden.

Zal dus ook voor Q10 gelden. Betekend eigenlijk dat wanner je het idee heb vaker naar te wc te gaan als je koffie drink je de dosering q10 iets op moet schroeven.

Vooral met energieboosters die q10 samen met caffeine bevatten moet je daar op letten omdat een hogere dosis q10 hier automatisch ook een hogere dosis cafeine opleverd.

• Topic Starter Topic Starter
Hoelang ongeveer zou je beter kunnen wachten dan met inname..meestal drink ik koffie en dat niet veel later/vaak ook tijdens eet ik wat + mijn vitaminen en q10.

Ik zou het niet weten. Hoelang duurd het voor het extra naar de WC gaan afgelopen is? ? ? ?

Ik denk dat je voor jezelf eens moet experimenteren.

Gaan we doen...thanks so far.

Vooral met energieboosters die q10 samen met caffeine bevatten moet je daar op letten omdat een hogere dosis q10 hier automatisch ook een hogere dosis cafeine opleverd.
Hoe moet ik dit lezen?
Dat er dan meer caffeine inzit of?

Ik bedoeld dat waneer je meer Q10 neemt omdat er "mischien" een deel niet wordt opgenomen door de cafeine je daar geen q10 supplement voor moet nemen dat cafeine bevat om dat je dan samen met de extra q10 ook extra cafeine mee naar binnen krijg.

Ik ga liever uit van het IOCOB,

http://www.iocob.nl/supplementen/q10-en-de-reguliere-geneeskunde.html

http://www.iocob.nl/vermoeidheid/q10-en-vermoeidheid.html

[Link niet meer beschikbaar]

Ik gebruik deze van Solgar, en merk wel degelijk een energie toename ongeveer een uurtje na inname. (niet zoals met peppers of fatburners !)

[Link niet meer beschikbaar]

Volgens mij zit het schadelijke van cafeine er in dat je vaker naar de wc gaat wat kan betekeken dat vitaminen enz. niet de tijd krijgen goed opgenomen te worden.

Zal dus ook voor Q10 gelden. ....

Misschien dat Q10 hiervan minder hinder ondervindt omdat het vetoplosbaar is.

Er zijn aanwijzingen (nog niet gepubliceerd) dat Q10 helpt bij het herstel van zenuwbanen. De dosering daarvoor is vrij fors. Ongeveer 8 van deze capsules:
http://www.hartvitaal.nl/Coenzym_Q10.asp

Kris :)

Beste allemaal,
Ik neem vaak voordat ik ga sporten een kopje koffie (deze om precies te zijn: Nespresso cups) Nou vertelde mijn zumba-lerares laatst dat dit heel slecht was om voor het sporten te doen omdat er dan onvoldoende vocht in het lichaam gebruikt kan worden om te 'zweten' zeg maar. Kan iemand dit bevestigen of mij uitleggen hoe dit precies zit? Weet namelijk niet of ik het moet geloven en het is stiekem een soort van verslaving om dit voor het sporten te doen... Groetjes Geraldine

Maak even een aparte post aan met je vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven