XXL Nutrition

Opnieuw beginnen

bodybuild88

Novice
Waardering
2
Lengte
1m70
Massa
70kg
Hey

On-topic :

Ik wil graag kunnen squatten,deadliften.

Maar mijn benen/onderrug zijn verkracht

Voor mijn idee gaat het maanden duren voordat ik met een juiste houding kan squatten.

Nu is mijn vraag:

Wat qua kracht oefeningen kan ik dan wel intussen tijd doen ?

Gets addicted @ bench press, mja dan als ik over een paar maanden ga squautten is mijn bench press al ver vooruit en niet in verhouding met squatten. Dus ja wat kan ik dan wel doen ?

En tussen haakjes

Ja ik oefen op een rechte houding, gaat alleen ff duren...

Leg press, back extensions

Box squats en RDL

Box squats en voor deadlifts kan je misschien beginnen met block pulls en rack pulls. Hoe komt t dat je benen en onderrug zijn verkracht?

Hey

On-topic :

Ik wil graag kunnen squatten,deadliften.

Maar mijn benen/onderrug zijn verkracht

Voor mijn idee gaat het maanden duren voordat ik met een juiste houding kan squatten.

Nu is mijn vraag:

Wat qua kracht oefeningen kan ik dan wel intussen tijd doen ?

Gets addicted @ bench press, mja dan als ik over een paar maanden ga squautten is mijn bench press al ver vooruit en niet in verhouding met squatten.

who cares. srsly.

Dus ja wat kan ik dan wel doen ?

Doe wat je wel kunt.

Goed dat je begint met krachttraining, ik zelf had hetzelfde als jij. geen werk en niks anders dan computeren en niksen.
toen ben ik rustig begonnen met KT. Dat voelde zo goed, dat het op een gegeven moment een (gezonde) verslaving werd en ik 5 dagen per week ging.
gewoon naar de sportschool gaan en rustig opbouwen, eerst weinig gewicht en proberen de juiste houding vast te houden, vraag hiervoor als het nodig is ook aan de coaches of mensen die daar werken om even mee te kijken. Dan wordt je vanzelf sterker.

• Topic Starter Topic Starter
Goed dat je begint met krachttraining, ik zelf had hetzelfde als jij. geen werk en niks anders dan computeren en niksen.
toen ben ik rustig begonnen met KT. Dat voelde zo goed, dat het op een gegeven moment een (gezonde) verslaving werd en ik 5 dagen per week ging.
gewoon naar de sportschool gaan en rustig opbouwen, eerst weinig gewicht en proberen de juiste houding vast te houden, vraag hiervoor als het nodig is ook aan de coaches of mensen die daar werken om even mee te kijken. Dan wordt je vanzelf sterker.

Tx for advice :) geeft mij zeker hoop!
Ik kom ergens achter vanmiddag dat misschien mijn hele toekomst verandert.

Ik dacht altijd dat mijn triggerpoints in me bovenlichaam zaten, maar ze zitten dus volop in me voet.

En de squat begint vanuit je hiel.

( en vanmorgen ijskoude douche op me voeten gegooid, en vervolgens de hele dag nergens last van )

Hopefully I can squat very soon

Iemand ervaring met triggerpoints in de voet ?

Lol. Het was een serieuze vraag van mijn kant wat voor blessure je hebt aan je benen/onderrug.

Haha van mij kant een serieus antwoord ook hoor, ( er werd heletijd tegen mij gezegd, fysio dit fysio dat,
ik was zo knetter eigenwijs en deed het niet.

Nu ten volle spijt, als ik toen wel naar de fysio was geweest had ik nu een flinke lekkere trainingsschema kunnen volgen. Mja Eigen schuld dike bult. En nu toch fysio'n.

Als je jaren lang uren met de pc doorbrengt dan verpest je je lichaam flink, dacht je dat het een grap was ? No offense

Haha van mij kant een serieus antwoord ook hoor, ( er werd heletijd tegen mij gezegd, fysio dit fysio dat,
ik was zo knetter eigenwijs en deed het niet.

Nu ten volle spijt, als ik toen wel naar de fysio was geweest had ik nu een flinke lekkere trainingsschema kunnen volgen. Mja Eigen schuld dike bult. En nu toch fysio'n.

Als je jaren lang uren met de pc doorbrengt dan verpest je je lichaam flink, dacht je dat het een grap was ? No offense

Ah, oke! Ik dacht dat die opmerking van geen leven hebben en computeren tegen mij gericht was haha.

Wat voor oefeningen doe je bij de fysio? Neem aan dat als je heel veel gezeten hebt, je te maken hebt met core problemen en strakke heupspieren.

Oja, ga 3x per week zwemmen, gaat wonderen doen voor je rug.

Mijn rug is en was ook ****ed up, ik ben hypermobiel en had een draaing tussen mijn schouderbladen en twee si gewrichten die niet goed zaten.

Ben ongeveer 7 maanden geleden met krachttraining begonnen en bulken en ben 13 kilo aangekomen en stuk sterker geworden. Heb een schema laten maken hier op dutchbodybuilding in het begin door Big T en dat is me erg goed bevallen.

Squatten en deadliften vereisen veel techniek, maar als je gewoon licht begint, of zelfs alleen de beweging, en dat veel oefent en goed doet, gaat dat op een gegeven moment ook wel lukken. Squats en deadlifts zijn oefeningen die eigenlijk niet te vervangen zijn door andere oefeningen, het is gewoon belangrijk om ze goed onder de knie te krijgen. Maar er spelen ook nog andere dingen mee bij squats en deadlifts zoals heup flexibiliteit enzo.

@Japster heel veel strek oefeningen thuis, zodra ik me verveel strek oefeningen etc etc...

@guidovbrakel

Ben je onlangs je rug er dus gewoon mee begonnen?

Ik ga morgen voor het eerst weer naar de sportschool ( oefen fase )
Licht beginnen met squats, daarna ff boxen & bench press ofzo..

Maar ik heb meestal niet zo veel vetrouwen in de techieken van de trainers die er werken....

Want ik had ooit is een spotter die heel goed was qua techniek etc, en hij zat altijd te zeuren ja die trainers moet je nie vetrouwen etc etc... dat is me altijd bijgebleven...

Nu denk ik dat de trainers vooral op geld uit zijn :(

Zucht....

Terug
Naar boven