Hoi hoi,
Ik ben al een behoorlijke tijd aan het sporten en sinds eind vorig jaar ook meer krachttraining gaan doen ipv cardio.
Nu is het Maart en qua gewicht ben ik nog niks afgevallen.
Nu bleek dat ik toch te weinig kcal al die tijd heb gegeten, eigenlijk gelijk op "cut", zo rond de 1200-1400. Maar door nog meer te lezen hierover begrijp ik nu dat je juist eerst spieren moet "opbouwen"
en dan pas moet gaan cutten zodat ze zichtbaarder worden. (als ik t goed begrepen heb
)
Aangezien de zon er nu al behoorlijk is raak ik lichtelijk in paniek haha.
Ben alles opnieuw gaan narekenen..
Dit is er uit gekomen:
BMR: 1400
Onderhoud: 2160
Gewicht: 61 kg
Lenge: 1.61
Activiteitsfactor: 1,55
Vet%: 26% (dit is niet met een tang gemeten maar heb met een cm hals/nek/taille/heup gemeten en zo de berekening via fitnessjunk.nl gedaan)
VVM : 45,5% (Kacht McArdle)
Zouden jullie dan aanraden om eerst eens op onderhoud te gaan eten (klinkt echt heeel veel die 2160 kcal) of op het BMR? Ben bang dat ik ineens veel ga aankomen.
En zo ja hoelang zal ik dit dan doen?
Is dit de juiste verhouding?
40% eiwitten, 20% vetten, 40% Kh
Hoop van jullie te horen
Ik ben al een behoorlijke tijd aan het sporten en sinds eind vorig jaar ook meer krachttraining gaan doen ipv cardio.
Nu is het Maart en qua gewicht ben ik nog niks afgevallen.
Nu bleek dat ik toch te weinig kcal al die tijd heb gegeten, eigenlijk gelijk op "cut", zo rond de 1200-1400. Maar door nog meer te lezen hierover begrijp ik nu dat je juist eerst spieren moet "opbouwen"
en dan pas moet gaan cutten zodat ze zichtbaarder worden. (als ik t goed begrepen heb
) Aangezien de zon er nu al behoorlijk is raak ik lichtelijk in paniek haha.

Ben alles opnieuw gaan narekenen..
Dit is er uit gekomen:
BMR: 1400
Onderhoud: 2160
Gewicht: 61 kg
Lenge: 1.61
Activiteitsfactor: 1,55
Vet%: 26% (dit is niet met een tang gemeten maar heb met een cm hals/nek/taille/heup gemeten en zo de berekening via fitnessjunk.nl gedaan)
VVM : 45,5% (Kacht McArdle)
Zouden jullie dan aanraden om eerst eens op onderhoud te gaan eten (klinkt echt heeel veel die 2160 kcal) of op het BMR? Ben bang dat ik ineens veel ga aankomen.
En zo ja hoelang zal ik dit dan doen?
Is dit de juiste verhouding?
40% eiwitten, 20% vetten, 40% Kh
Hoop van jullie te horen