Fitness Seller

Opschudding in Israël over atoombom

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
Waardering
13
Opschudding in Israël over atoombom

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Het interview van Olmert met een Duitse zender zorgt voor opschudding in zijn thuisland.In Israël is ophef ontstaan over uitspraken van premier Ehud Olmert in een tv-interview waarmee hij lijkt te bevestigen dat Israël atoombommen heeft. Dat zou een schending zijn van het "beleid van ambiguïteit" waarbij Israël al jaren in het midden laat of het atoombommen heeft of niet, meldt de Telegraaf.

Frankrijk en VS
Olmert, die momenteel in Duitsland is, noemde, in antwoord op een vraag over het Iraanse atoomprogramma, Israël in een rijtje met Frankrijk en de VS. Dat is zo opgevat dat Israël toegeeft dat het, net als Washington en Parijs, over een atoombom beschikt. Olmert sprak met de Duitse omroep N24.

Hij vergeet BE in z'n rijtje :finger: :D

zou ik eerder een opluchting vinden, moet je kijken wat voor ramdebielen hun als buurlanden hebben!

dat is toch allang bekend :scratch:

Een hoop poeha voor niets. De hele wereld weet al dat Israel over kernwapens beschikt.
Dat Israel ook tevens de mogelijkheid heeft om bij grote broer USA de nieuwste wapens te kopen.
Wat ik veel interessanter vindt zijn de weersvoorspellingen van Piet Paulusma.

Gelukkig zijn de meeste streng islamitische landen nog te primitief om een atoombom te kunnen ontwikkelen, Pakistan daargelaten, dat de technologie uit Nederland stal. Je kan veel over Israel zeggen, maar ik vertrouw ze een atoombom toch meer toe dan Iran, of de Palesteinse autoriteit. Het is een kwestie van tijd voor al die landen elkaar de bom hebben toegespeeld, en dan zie ik het somber in. :(

Iran heeft waarschijnlijk rakettechnologie van N-Korea in hun raketten. Die Shahabs 5 en 6 halen Europa.

Wat een ophef weer om niets zeg. Iedereen weet toch allang dat israel over een atoombom beschikt. Ze zullen de kennis zelf ook wel in huis hebben en anders komt Bush er wel eentje bezorgen. De hele populatie weet dat gewoon, maar zodra het wordt toegegeven is het huis te klein.

Zucht.. Hetzelfde als een vader "stiekum" weet dat z'n zoon gay is, maar bij het uit de kast komen helemaal over de zeik gaat :roflol:

Iran heeft waarschijnlijk rakettechnologie van N-Korea in hun raketten. Die Shahabs 5 en 6 halen Europa.

In theorie wel misschien. In de praktijk worden deze in de lucht onschadelijk (lees: tot ontploffing) worden gemaakt, voordat ze Europa uberhaupt bereiken.

In theorie wel misschien. In de praktijk worden deze in de lucht onschadelijk (lees: tot ontploffing) worden gemaakt, voordat ze Europa uberhaupt bereiken.

Met welk systeem wil je dat doen dan? ICBM's onderscheppen is niet zo makkelijk, het zijn geen Scuds of zo.

Wat denk jij? Gaat Ahmadinejad hem gooien of niet? Je kan niets met zekerheid zeggen natuurlijk, maar ik denk dat het gevaar van een aanval met een atoombom de komende jaren alleen maar groter wordt.

Trouwens, ik vind die raketten nogal overschat, je hebt genoeg aan een container op een schip met als bestemming een westerse of israelische haven. Met als bijkomend voordeel dat het moeilijk te tracen is wie de schuldige is.

Die Taepo Dongs zijn niet overschat, USA schijt in de broek omdat Noord Korea daarmee de USA zou kunnen halen.

Als Iran dezelfde raketen heeft dan kunnen ze dus heel Europa halen.

Ik denk dat ze niets gooien, ze hebben nog geen kernkoppen in Iran. Als ze die ontwikkelen gaat er een bom op die installatie.

Die Taepo Dongs zijn niet overschat, USA schijt in de broek omdat Noord Korea daarmee de USA zou kunnen halen.

Als Iran dezelfde raketen heeft dan kunnen ze dus heel Europa halen.

Ik denk dat ze niets gooien, ze hebben nog geen kernkoppen in Iran. Als ze die ontwikkelen gaat er een bom op die installatie.

Maar mijn punt is dus, waarom moeilijk doen met raketten als het ook low tech per boot kan? Het nadeel van een raket is dat je ziet wie hem afvuurt.

Met welk systeem wil je dat doen dan? ICBM's onderscheppen is niet zo makkelijk, het zijn geen Scuds of zo.

Ze hebben zeker een gigantisch hoge snelheid, waardoor onderschepping misschien wat ingewikkelder wordt inderdaad.
Maar tot ontploffing brengen moet toch mogelijk zijn lijkt me, door een raket misschien in dezelfde baan als de kernwapen te leiden.

Ze hebben zeker een gigantisch hoge snelheid, waardoor onderschepping misschien wat ingewikkelder wordt inderdaad.
Maar tot ontploffing brengen moet toch mogelijk zijn lijkt me, door een raket misschien in dezelfde baan als de kernwapen te leiden.

Nee dus.

Helaas, die systemen hebben ze gewoon niet. Reagan wilde een soort van Star Wars systeem maken rond de aarde, maar dat heeft het nooit gehaald.

Terug
Naar boven