XXL Nutrition

Opschudding in Israël over atoombom

Maar mijn punt is dus, waarom moeilijk doen met raketten als het ook low tech per boot kan? Het nadeel van een raket is dat je ziet wie hem afvuurt.

Impact van een raket is groter. Komt nog bij dat je niet even een geladen nucleaire lading zomaar even gaat vervoeren. Hooguit voor een vuile bom, maar die heeft een veel kleinere impact.

Waar zit het moeilijke hem dan in?
Met patriots haal weliswaar raketten op kleinere schaal tegen maar hoezo niet diegene die meer snelheid hebben?

Ok, dan is het probleem inderdaad toch groter dan dat ik altijd heb gedacht.

probeer maar iets te raken dat bijna recht naar beneden komt met duizenden kilometers per uur dat maar een doorsnede heeft van een meter ofzo. Komt bij dat je het moet raken met iets logs dat je eerst moet lanceren.

Met patriots haal weliswaar raketten op kleinere schaal tegen maar hoezo niet diegene die meer snelheid hebben?

Met Patriots haal je bijlange na niet alle raketten naar beneden. 1 kernraket missen is al genoeg voor grote rampspoed. Er zijn dan ook nog raketten met meerdere koppen, die proberen te raken is helemaal ondoenlijk.

een patriotraket laat zichzelf exploderen in de buurt van een object, voor zover ik weet. Met dergelijke snelheden wordt zoiets natuurlijk een stuk minder effectief. Ik weet ook niet hoe hoog patriots komen (en welke precisie ze dan nog hebben), aangezien een kernkop een eind boven de aarde ontploft.

Tja... off the record staan er op de vliegbasis in Volkert ook een x aantal kernkoppen van de VS.

Strategische of tactische bommen maken overigens ook nog wel een verschil. Maar feit is wel dat zelfs de multipolaire situatie uit de hand begint te lopen. De extreme labiliteit van Rusland erbij genomen, is het wel reden tot voorzichtigheid. Dergelijke machtsverschuivingen kunnen dubbeltjes op hun kant zijn imo.

si vis pacem para bellum...

Isreal is staat na de hollocaust bij elke dreiging op z'n achterste poten.

Ik twijfel er niet aan dat ze een kernmogenheid zijn.

Isreal heeft deze bommen om haar eigen ondergang te kunnen voorkomen. Momenteel is daar geen sprake van met zo'n sterk leger en de VS onvoorwaardelijk achter zich.

Het bekennen van een atoombom zou dus beteken dat de vinger in de richting van hen wordt gewezen door bijvoorbeeld Iran, en in simpele taal gezegd: "Kijk, zij ok, dus waarom mogen wij niet?" en andere landen dit als een vrijbrief zien.

Dreigen met het bezit van een atoombom is totaal onnodig met de positie waarin Israel momenteel zit, en kweekt dus enkel alleen maar consternatie omdat Israel al ZO scherp wordt veroordeeld voor hun wapenbeleid en manier van ingrijpen.

Iran zal een eventuele kernbom als een drukmiddel gebruiken, zodat het Mullah's regime van Ayetolla en Ahmadinejad in de macht kan blijven, als kernmogenheid wordt je niet aangevallen, zo luidt het in de wereld.

In Woensdrecht hier in NL liggen ook kernkoppen, alleen hebben wij daar het commando niet over. Dat heeft de VS.

Duitsland zou binnen enkele maanden een bom kunnen ontwikkelen met hun theorie, geld en kennis. Maar op grond van hun geschiedenis willen en doen ze dat niet.

Veel illegale stoffen en kennis wordt ook hier in NL gekocht door foute regimes. Alleen is een kernwapen voor ons absoluut niet noodzakelijk. Zou alleen maar meer druk op onszelf opleveren.

exreme labiliteit van rusland?

ja. Of wou je zeggen dat dat zo'n fijne democratie is?

Isreal heeft deze bommen om haar eigen ondergang te kunnen voorkomen. Momenteel is daar geen sprake van met zo'n sterk leger en de VS onvoorwaardelijk achter zich.

Het bekennen van een atoombom zou dus beteken dat de vinger in de richting van hen wordt gewezen door bijvoorbeeld Iran, en in simpele taal gezegd: "Kijk, zij ok, dus waarom mogen wij niet?" en andere landen dit als een vrijbrief zien.

Dreigen met het bezit van een atoombom is totaal onnodig met de positie waarin Israel momenteel zit, en kweekt dus enkel alleen maar consternatie omdat Israel al ZO scherp wordt veroordeeld voor hun wapenbeleid en manier van ingrijpen.

Iran zal een eventuele kernbom als een drukmiddel gebruiken, zodat het Mullah's regime van Ayetolla en Ahmadinejad in de macht kan blijven, als kernmogenheid wordt je niet aangevallen, zo luidt het in de wereld.

In Woensdrecht hier in NL liggen ook kernkoppen, alleen hebben wij daar het commando niet over. Dat heeft de VS.

Duitsland zou binnen enkele maanden een bom kunnen ontwikkelen met hun theorie, geld en kennis. Maar op grond van hun geschiedenis willen en doen ze dat niet.

Veel illegale stoffen en kennis wordt ook hier in NL gekocht door foute regimes. Alleen is een kernwapen voor ons absoluut niet noodzakelijk. Zou alleen maar meer druk op onszelf opleveren.

Kernwapens zijn voor niemand noodzakelijk.

omdat het geen democratie is zou het niet stabiel zijn?
Rusland is geen democratie zoals een democratie zou moeten zijn maar rusland labiel noemen is volgens mij incorrect.

Dit is zeer juist en een zeer goede post; Als je echt 15 bent dan vind ik het ezlf een fantastsiche post. Je hebt een heel goed politiek inzicht voor iemand van 15 . Doe zo verder en je zal het zeker ver schoppen. Karma!

Yep Marky is echt 15 :rolleyes: :D

Ja, ik kan me daar enorm druk over gaan maken evenals de polonium 210 die in sigaretten zit. Maar als 't komt dan komt het.

Helaas, die systemen hebben ze gewoon niet. Reagan wilde een soort van Star Wars systeem maken rond de aarde, maar dat heeft het nooit gehaald.

Ja precies. Dat was toch zo'n soort Defense Shield; Een satteliet met laser, waarbij je vanuit de ruimte raketten op aarde uit de lucht kan halen..

Zou wel een geniale uitvinding zijn eerlijk gezegd. Heb je pas echt ultieme controle over aarde..:D

Ja precies. Dat was toch zo'n soort Defense Shield; Een satteliet met laser, waarbij je vanuit de ruimte raketten op aarde uit de lucht kan halen..

Zou wel een geniale uitvinding zijn eerlijk gezegd. Heb je pas echt ultieme controle over aarde..:D

Mensen, dat idee is echt niet dood en begraven hoor. Poetin trok zich terug uit de verdragen die ze hadden gemaakt bij het beeindigen van de Koude Oorlog, (hierin stelde men dat beide landen geen militair voordeel tov elkaar zouden trachten te behalen om een soort van evenwicht te creeeren) omdat bush had besloten dit "shield" te maken. Het staat nog niet op punt maar ze zijn wel al en eind.
Missile Defence Shield
Transcript
Related Info
21 February 2002
With Australia's role in the proposed US National Missile Defence System in question - this is a timely report on the science behind missile defence.

----------------------------

en recenter:
The term "National Missile Defense" has several meanings:

Most common, but now deprecated: The limited United States ground-based nationwide antimissile system in development since the 1990s. In 2002 this system was renamed to Ground-Based Midcourse Defense (GMD), to differentiate it from other missile defense programs, such as space-based, sea-based, laser, or high-altitude intercept programs. As of 2006, this system is operational with limited capability. It is designed to intercept a small number of nuclear-armed ICBMs in the mid-course phase, using interceptor missiles launched from Alaska. They use non-nuclear kinetic warheads.

Australia is one of only three countries that strongly supports the US's National Missile Defence system (along with India and Poland). We will even have part of the system on our soil at Pine Gap. The defensive shield won't cover us - it's purely for America - so we ask: why is Australia supporting it?

Some say a missile defence shield is irrelevant since September 11; these days there are far greater threats to the United States than Intercontinental Ballistic Missiles. And the American Physical Society, the organization that represents that country's physicists, claims the shield is unlikely to work anyway.

De internationale gemeeschap en Rusland was verbolgen door de Amerikaanse beslissing omdat ze zeiden dat dit het evenwicht in gevaar brachtte en een nioeuwe koude oorlog azou kunnen teweeegbrengen. En ik denk dat ze gelijk hebbeb. Amerika wordt weer agressiever dan voorheen. (vb aanvallen zonder VN-mandaat)

...........

............

Dat geldt voor elk westers land al enkel decennia, de Pakistaanse atoombom is nota bene gemaakt met Nederlandse kennis. Helaas zullen in de nabije toekomst meer en meer islamitische landen deze mogelijkheid ook krijgen, en in tegenstelling tot de westerse landen zullen deze de bom ook vaak daadwerkelijk willen hebben. En ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik hou mijn hart vast. Zoals ik al eerder in dit topic heb gezegd, je kan veel over Israel zeggen, maar ik vertrouw ze de Bom veel liever toe dan een willekeurig islamitisch land.

Of een willekeurig land geregeerd door een idioot als Kim Jung-il (oh wacht nu is het niet meer willekeurig). Non-proliferatie is echter een utopie als N-Korea niet wordt aangepakt en zijn raketsystemen kan blijven leveren aan landen als Iran en Jemen. Natuurlijk kopen die landen die systemen niet voor de lol, die willen ook macht in de regio en 'serieus' genomen worden.

De angel zit nu bij N-Korea, 1 van de weinige landen buiten de Westerse landen die raketten kan bouwen die meer dan 2.000 Km verder reiken. De rest heeft gewoon de kennis niet of het lef niet om zulke systemen te bouwen en testen. Want zonder testen heb je er nog niks aan.

Die Taepo Dongs zijn niet overschat, USA schijt in de broek omdat Noord Korea daarmee de USA zou kunnen halen.

Als Iran dezelfde raketen heeft dan kunnen ze dus heel Europa halen.

Ik denk dat ze niets gooien, ze hebben nog geen kernkoppen in Iran. Als ze die ontwikkelen gaat er een bom op die installatie.

Ik had gelezen dat de teapodong II raket een bereik van +- 3500 km had.
Daar kan Noord Korea nooit de VS mee halen.
Nederland halen vanuit Iran wordt ook al lastig.
Een land in oost Europa moet wel te halen zijn vanuit Iran.

Voor zover het nu nog niet kan, kan het in de toekomst waarschijnlijk wel. :(

Tel er nog maar 3.000 Km bij op als ze de Taepo Dong 2 volledig werkend hebben. Die raket is de basis voor de Shahab 6 van Iran. Potentieel van de Taepo Dong 2 is zelfs 12.000 Km, genoeg om bijna overal ter wereld toe te slaan.

Terug
Naar boven