XXL Nutrition

Optrekken

IxXxI

Dutch Bodybuilder
Waardering
3
Lengte
1m92
Ik kan me helemaal niet optrekken en binnen een maand zou ik me 5x willen optrekken. Maar ik weet niet hoe het te oefenen. Kan iemand helpen???

Verstevig je rugspieren in de eerste plaats. Voor de rest, probeer het gewoon vaak :) Doe anders alleen de negatieve beweging. Dus je helpt jezelf omhoog met je benen, en laat je dan langzaam zakken. Goed kunnen optrekken is vooral het gewoon vaak doen.

Ik kon het eerst ook niet, nou doe 3 x 8 hehe
Hoe je het beste kan beginnen:
- Vraag iemand of hij je wilt meehelpen als je jezelf optrekt. Hij/zij pakt dan je voeten vast en tilt je kleinbeetje mee naar boven toe.
- Als je alleen bent pak je de stang vast en spring je omhoog en moet je zo lang mogelijk proberen om boven te blijven

succes

Wat the rock al zei, concentreer je eerst op de negatieve beweging. Spring omhoog naar de stang en kom dan gedurede 5-10 tellen weer naar beneden. Doe dat totdat je het niet meer rustig die 5-10 tellen kunt doen, rust dan en probeer het nog een keer.

Ik meen me te herinneren eens gehoord te hebben dat je het ook anders kan aan leren.
Je kan het dus eerst al liggend proberen, je voeten op een bankje, een bar in het power rack en die vast houden en horizontaal jezelf optrekken. (Eigenlijk omgekeerd van pompen maar dan voor je rug) Als je dit goed kan kan je over gaan tot pull up's.

Ik meen me te herinneren eens gehoord te hebben dat je het ook anders kan aan leren.
Je kan het dus eerst al liggend proberen, je voeten op een bankje, een bar in het power rack en die vast houden en horizontaal jezelf optrekken. (Eigenlijk omgekeerd van pompen maar dan voor je rug) Als je dit goed kan kan je over gaan tot pull up's.
Wat je schrijft komt me bekend voor, ik gok dat je deze oefening bedoelt: Weighted Supine Row?

Er zijn meerdere manieren om je optrekken te verbeteren absoluut.

Wat voor mij het beste werkte was optrekken tot ik niet meer kon, dan rusten en weer tot ik niet meer kon optrekken. En vervolgens nog 2 sets negatieve herhalingen, beide tot uitputting.
Maar dat verschilt van mens tot mens wat het beste werkt.

en niet overdrijven in het begin. niet meer dan 2 keer per week of je zit na een paar weken met een peesontsteking aan je elleboog. en dan kan het een jaar duren voor je ervan af bent. optrekken is een oefening die ervoor bekend staat dat het gemakkelijk een golferselleboog en/of tenniselleboog veroorzaakt. je kan ook een koord met een lus in het midden van je bar hangen waar je één voet kan in steken om je mee naar boven te duwen.

Inverted Rows?

Er zijn meerdere manieren om je optrekken te verbeteren absoluut.

Wat voor mij het beste werkte was optrekken tot ik niet meer kon, dan rusten en weer tot ik niet meer kon optrekken. En vervolgens nog 2 sets negatieve herhalingen, beide tot uitputting.
Maar dat verschilt van mens tot mens wat het beste werkt.

:rolleyes:

lees het topic nog eens zou ik zeggen

Ik heb sinds kort mijn lat pull down vervangen in mijn fullbodyschema voor chinnen. Heb hier ook best mooite mee om een paar herhalingen mee te doen mede te danken dat ik niet droog ben denk ik. Als oplossing doe ik het om te beginnen in de dipmachine en haal ik 15kg van mijn lichaams gewicht af meschien kan jij dit ook proberen;)

Terug
Naar boven