MuscleMeat

Shocking News Opwarming aarde sneller dan verwacht

Over 100 jaar hebben we meer dan 9 miljard mensen op aarde, twee eeuwen terug waren dat er slechts 1 miljard. Natuur gaat naar de knoppen door het kankergezwel dat de mens is.

1 ding weet ik wel, dat ik zorgeloos met mijn hakken omhoog kan blijven zitten consumeren en dat er ergens op het Afrikaanse en Aziatische continent er 10 andere individuen de klappen voor me opvangen door de broeksppen op te trekken voor het hoge water.

Mensen in de derde wereld zijn altijd al mooie stofzuigers geweest om ons feest hier in het Westen op poten te houden. Dat zal altijd wel zo blijven.

Het leven draait om het streven naar een artificieel geprogrammeerde wereld waarin al het groen verdwenen is en een klein groepje mensen als barbiepoppen en ken's elkaar dronken voeren en nken. In een totalitaire abstracte omgeving.

Zoiets wou ik ook al zeggen, maar jij verwoordt het beter dan ik in gedachten kon. :thumbs:
Uiteindelijk zal natuurlijke uitdunning van grote bevolkingsgroepen de natuur en mens redden. Het is een soort automatisch defensiesysteem van moeder natuur. Het Westen blijft zoals gewoonlijk wat buiten schot, wij blijven veel langer gespaard van natuurrampen, tekorten, ... .
Een dergelijke exponentiële bevolkingsgroei moet eens grondig uitgedund worden totdat die groei weer gematigder wordt. Landen zoals India zijn gewoon tikkende tijdbommen, is er geen uitdunning door natuurlijke oorzaak dan komt die er wel op een andere manier, watersnood is zo één van die actuele opties.

Beetje cru, maar ik vrees dat het kwaad al geschied is. Wereldwijd eenkindpolitiek doorvoeren is slechts één van de maatregelingen die dringend genomen moeten worden om in de toekomst volledige chaos nog een beetje in te tomen. Helaas krijg je dan ook te maken met maatschappelijke problemen.

Zoiets wou ik ook al zeggen, maar jij verwoordt het beter dan ik in gedachten kon. :thumbs:
Uiteindelijk zal natuurlijke uitdunning van grote bevolkingsgroepen de natuur en mens redden. Het is een soort automatisch defensiesysteem van moeder natuur. Het Westen blijft zoals gewoonlijk wat buiten schot, wij blijven veel langer gespaard van natuurrampen, tekorten, ... .
Een dergelijke exponentiële bevolkingsgroei moet eens grondig uitgedund worden totdat die groei weer gematigder wordt. Landen zoals India zijn gewoon tikkende tijdbommen, is er geen uitdunning door natuurlijke oorzaak dan komt die er wel op een andere manier, watersnood is zo één van die actuele opties.

Beetje cru, maar ik vrees dat het kwaad al geschied is. Wereldwijd eenkindpolitiek doorvoeren is slechts één van de maatregelingen die dringend genomen moeten worden om in de toekomst volledige chaos nog een beetje in te tomen. Helaas krijg je dan ook te maken met maatschappelijke problemen.

Jij denkt dat er werkelijk een verband bestaat tussen de bevolkingsgroei en natuurrampen als overstromingen en aardschokken?

Wanneer komt die film eigenlijk uit ??? van 2012 ?? ik wil die best wel zien

Dit soort dingen: http://www.youtube.com/watch?v=SOqUQrURTWc

Men focust imo te vaak op kleine onbelangrijke zaken zoals de automobilisten aanzetten tot rijden met schonere wagens, terwijl daar misschien nog geen 5% van alle uitstoot te verminderen is. Daarmee zal men fundamenteel niets aan het probleem veranderen.

volledig mee eens, gewoon op mondiaal vlak afspraken maken en uitvoeren, en durven boycotten waar reuzen als Amerika en China niet willen mee werken. Dat Europa maar eens uit zijn schulp durft kruipen.

Jij denkt dat er werkelijk een verband bestaat tussen de bevolkingsgroei en natuurrampen als overstromingen en aardschokken?

Niet per se natuurrampen maar indirect is dat wel ook een mogelijkheid ja. Bevolkingsgroei -> industrialisering -> opwarming aarde -> klimaatsverandering -> nare gevolgen

Die nare gevolgen hoeven niet per se natuurrampen te zijn, dat kan simpele hongersnood zijn door bv droogte.

Mis ik iets?

edit : Ik druk mij verkeerd uit in de zin "Landen zoals India zijn gewoon tikkende tijdbommen, is er geen uitdunning door natuurlijke oorzaak dan komt die er wel op een andere manier, watersnood is zo één van die actuele opties.". Je begrijpt met bovenstaande uitleg wel wat ik bedoel?

12 November dacht ik.

Edit: België 11de.

ah ok, want kben eigenlijk best benieuwd hoe het allemaal gebeuren gaat, kies ik de coolste manier om te gaan en ga ik richting die plek als het begint:D Ofwel blijf ik thuis supermarkten plunderen en riotten:cool:

ah ok, want kben eigenlijk best benieuwd hoe het allemaal gebeuren gaat, kies ik de coolste manier om te gaan en ga ik richting die plek als het begint:D Ofwel blijf ik thuis supermarkten plunderen en riotten:cool:

Was jij niet altijd haantje de voorste om te verklaren dat alle rellende marrokanen het land uit moesten worden gezet?

Was jij niet altijd haantje de voorste om te verklaren dat alle rellende marrokanen het land uit moesten worden gezet?

Ja, als er iemand het recht heeft om ons land te vernken zijn wij het zelf wel en niet zo'n bruine onrespectvolle profiteur:mad::mad::mad:

en als het einde van de wereld komt, who the **** cares....Zij rellen zonder redenen, altijd hetzelfde gezeik met die gasten :mad::mad:

Conclusie: uiteindelijk gaan we allemaal dood.

Dat is wel een heel negatieve analyse/voorspelling. Ik denk zelf dat er gewoon eens een harde shock nodig is om een aantal zaken te veranderen waardoor mensen anders gaan denken. Op dit moment is er geen urgentie om wat te veranderen aan bepaalde evoluties. Reken maar dat als de mens zelf de nadelen van zijn gedrag (zeer sterk) gaat voelen, dat er zaken zullen gebeuren die we nu niet voor mogelijk achten. Een grote ramp komt er sowieso denk ik, wat precies is moeilijk te zeggen, maar het zal zeker een gedragswijziging teweeg brengen.

Er is niets negatief aan. Want persoonlijk denk ik juist niet dat die 'shocks' die jij aanhaalt niet gaan plaatsvinden binnen de kubus van de controle machten en wij bewoners in West-Europa en Noord-Amerika.

Die rampen of shocks zijn al honderden jaren aan de gang op het Afrikaanse en Aziatische continent.

Als je fysiek aanwezig zou zijn geweest bij sommige conflicten over grondstoffen in Afrika, wat is er dan meer nodig qua tragedie of ramp om je aan het denken te zetten over het gebruik van je mobiele telefoon, computer, of laptop? De absoluut noodzakelijke kunststoffen komen daar vandaan. Hier valt dit ons allemaal heel beperkt op het netvlies, en onze ontvankelijkheid voor het nieuws is geadapteerd binnen onze routine van jongs af aan.

Deze shocks zullen echter feller worden en worden bijgestaan door natuur rampen terwijl de bevolking daar explosief groeit. Het leed wordt tragischer, omvangrijker en meer persistent in grote delen van de wereld terwijl de groep van mensen die zorgeloos kan genieten afneemt omdat de minimum vereiste welvaart grens om om dit niveau te zitten tevens omhoog gaat. Yet again, je netvlies en je huid merkt niet al teveel zolang je jezelf van voldoende kapitaal voorziet en geografisch gunstig woont.

Wat de Westerse wereld zal gaan merken van deze verder cultivatie van groen vernietiging en wereldwijde kapitaal segregatie is een toename in de psychologische en lichamelijk welvaartsziekte. Maar dan beginnen we met het zoeken naar anti-dotes, in plaats van de acceleratie rate te onderwerpen aan een verandering.

Zelfs in Zuid-Europa zullen deze eeuw 's zomers veel doden vallen door de hitte, maar nogmaals, ook daar merk je niet veel van. Maar het zijn wel mensen zielen die indirect zijn opgegeten door anderen.

• Topic Starter Topic Starter
Nederland en de rest van West-Europa en ook Noord-Amerika kunnen echt wel ernstig in de problemen komen ;)

Voorts als het 'worst case scenario' uitkomt (denk aan the day after tomorrow taferelen) dan zou Afrika wel eens het meest bewoonbare plekje op aarde kunnen worden.

Nou we hebben goede ervaring en kennis met koloniseren.
We hebben meer wapens en macht dan ze dus--> lets go jongens.

Damn het Afrikaanse volk is altijd de lul hehehehe

Warm wat sneller op, het is hier echt koud. :(

[Link niet meer beschikbaar]
FFFFFFFFFFFUUUUUUUUU

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik hoop dat de aarde snel vergaat. Ik hoop ook dat het spectaculair gebeurt, zodat ik nog wat actie zie voordat ik er aan ga.

Terug
Naar boven