MuscleMeat

Oude computer aanschaffen voor retrospelletjes?

Trenchmouth

Ripped Bodybuilder
Waardering
915
Lengte
1m80
Massa
89kg
Geachte mede rabiaten,

Ik heb een voorliefde voor oude computerspellen en ik probeer wel eens zo'n spel te downloaden en speelbaar te krijgen. Ook met zaken zoals "Dos-Box" etc. Maar het draait vaak niet goed of er is geen geluid of een raar beeld. Ik heb er danig tabak van en denk erover om gewoon een oude 486DX ofzo aan te schaffen. Mijn vraag is of deze spelletjes die je vaak gratis kunt downloaden van internet succesvol "Plug & Play" kunt overzetten naar zo'n oude pc en dat het zonder geouwehoer draait?

http://www.youtube.com/watch?v=jgZYP0w2crI

Emulators werken ook hier niet altijd perfect.. ik speel regelmatig PSX spellen met ePSXe.

Wat betreft die oude DOS-games; je kunt MS-DOS probleemloos naast Windows installeren op een nieuwe partitie.
Wat je ook kunt doen is een virtuele machine aanmaken, bijvoorbeeld met VMWare of VirtualBox, met dáárin MS-DOS. De DOS-games werken dan perfect.

mmm met dosbox draai ik gewoon c&c, red alert, shadow warrior, duke nukem 3d, blood etc

Heb windows 7 64bit

ben trouwens ook groot fan oude games

ik ben ook een fan van oude games, vooral in de periode 1995-2000 (knights and merchants, a2 racer)

Terug
Naar boven