AndroidHealthClinic

Over mijn doel en supplementen.

Sktupac

Novice
Waardering
0
Hallo allemaal,

Om mij eerst even voor te stellen, aangezien ik hier nooit online ben geweest. Wel kijk ik vaak rond, maar ja. Ik ben Suayip en 20 jaar oud. Was 72,3 kg (willekeurig tijdstip, met kleren) en 1,78m. Ik ben momenteel 77 kg (in de ochtend, na het wc'en, in m'n boxers) Mijn doel is om spiermassa aan te komen en mijn vetpercentage te verminderen totdat ik mijn spieren goed genoeg kan zien, een beetje ripped dus :p.

Ik ben nu sinds 8 weken goed aan het trainen, hiervoor nooit met zo'n discipline getrained. En ben sinds deze week over naar 5x per week, benen worden nu op een aparte dag bijgetrained.

Trainingschema
Week 1-5
Ma/do - borst, biceps, triceps
Di/vr - rug en schouders
Wo/za - rust
Zo - buik maar rustige dag

Week 5-8
Ma/do - borst, biceps, schouder
Di/vr - rug, triceps en buik
Wo/za/zo - buik/rust

Momenteel
Ma/vr - borst en rug (aan het einde een kleine buikoefening van 3-4 sets om extra calorien te verbranden en het werkt prima :))
Di/za - biceps, triceps en schouders
Wo - benen en buik
Do/zo - rust

Eetschema
Behalve op zaterdag sta ik rond de 10 uur op. Zaterdag nog vroeger, omdat de sportschool eerder sluit. En mijn middag eten is met mijn ouders, dus het verschilt soms. Maar zo strikt eet ik niet.

gemiddeld
10:30 - 60g cornflakes met 250mL melk [~500 kcal]
12:30 - 3-4 volkoren brood, wat becel margarine, 1 stukje fetakaas of plakje gouda kaas, een gekookt ei, worst rund of kip en wat olijven, komkommer en tomaten. Hiervan maak ik 2 boterhammen en drink ik een thee met 1 suiker. [~600 kcal?]

15:30-16:00 weightgainer shake met 350mL [~635 kcal]
16:30 - trainen
18:00 - direct na de training dus, verschilt per training, maar meestal 1,5 uur.
sinds kort Magnificent mixed met water van body en fitshop.
20 min. na magnificent whey shake 30 g.

20:00-20:30 - Avondeten, vlees (kip, vis of rund) met rijst en/of aardappelen, soms met groenten erbij en een salade in 't midden.

22:00 - hier krijg ik altijd weer honger en het verschilt wat ik eet, meestal een of anderhalf broodje pindakaas, want kleine dingen die stillen m'n honger niet. [~110 - 170 kcal]

0:30 - voor het slapen, kan ook wel varieren, wat yoghurt (meestal mager) en dit gaat vervangen worden door kwark.

Brinta i.p.v. cornflakes geprobeerd, maar dat krijg ik helaas niet binnen. En als ik de verschillen bekijk kwa koolhydraten, kcal, mineralen verschilt het met mijn cornflakes niet veel. Dus ik hou het bij cornflakes.

Resultaten
week 1-5 4,5kg in totaal bijgekomen met een vetpercentage van ong 14-15% (was ook m'n bf voor het trainen)
week 5-7 nog steeds 4,5kg in totaal
laatste weken 5 kg in totaal, moet mijn bf even nog nameten.

Mijn vraag
Ik gebruik sinds kort magnificent i.p.v. weightgainer, lean gain btw en ik zie nu dat er creatine in zit. Zorgt dit niet ervoor dat ik meer vocht vast houd, gaat dit ervoor zorgen dat mijn spieren minder zichtbaar gaat worden vergelijkbaar met vet, dat ook zorgt dat ze minder zichtbaar zijn.
En is dit een slechte combinatie met de weightgainer ?

Alvast bedankt en kritiek is altijd welkom.
MVG, S.K.

Laatst bewerkt:
om op je vraag te antwoorden: creatine houdt vocht vast in de spieren, dus je spieren zullen eerder beter zichtbaar zijn dan dat ze vervagen ( bijna onopmerkbaar verschil, bij mij toch )

magnificent is bcaa + creatine + koolhydraten, weightgainer is eiwitten + koolhydraten, dus de 2 zijn perfect te combineren als jij voelt dat je dieet zoveel extra koolhydraten aankan.

• Topic Starter Topic Starter
Ok, maar toch heb ik wat angst bij creatine.
En nog een vraag, nadat je bijv. creatine hebt gebruik bij het bulken. En daarna wil ik gaan cutten om die bf te verlagen, logisch :/ , maar zal ik dan die vocht in de spieren ook kwijtraken of is dat een sprookje ?

En ligt mijn eetschema wel in orde of moet er nog wat bij? Dit gaat tijdens het cutten natuurlijk wel veranderen.

Laatst bewerkt:
het water ga je uiteraard verliezen als je stopt met creatine, het is niet blijvend.

je eetschema: afhankelijk van de hoeveel vlees/vis die je tijdens de middag en avond eet, kwark ipv yoghurt is al een zeer goeie vervanging.

reken eens uit hoeveel eiwitten je per dag eet, met je 77kg moet je toch wel op minstens op 150g+ zitten, pas daarna je koolhydraten aan aan hoeveel je wilt bijkomen per week.

Terug
Naar boven