MuscleMeat

Overbevolking

Wait whut? Misschien de mensen niet. De aarde wel hoor.

als een volk op uitsterven staat is er geen reden meer om kernwapens niet te gaan gebruiken, en als we eens een keer allemaal kernbommen op elkaar beginnen gooien, byebye aarde:wave:

Eigenlijk zou het het beste zijn voor de wereld als we alle 3e wereld landen laten uit sterven op de een of andere manier. Maar ethisch is het ondenkbaar en uiteindelijk gaat dat ons allemaal nekken.

Ik heb dat altijd meer met de 1e wereld, met al onze kennis, technologie, rijkdom en intelligentie bereiken en doen we niks. We leren niet van onze fouten, we gaan niet vooruit, leven voor eigen gewin op de vierkante meter ten koste van een ander, iemand die anders is, de 3e wereld of gewoon een naaste en het is alleen maar hete lucht, geen doel geen richting, krankzinnigheid, voor al het moois veroorzaken we 10x zoveel ellende. Een stel mieren, nog veel erger omdat we er ons bewust van zijn. Wij mensen als hoogtepunt van evolutie, enorme intelligentie, 7 miljard x enorme intelligentie. Niks. Bah! Wegblazen.

Als er een grote rode knop (behalve die in m'n broek) zou zijn..

http://www.youtube.com/watch?v=ylEydstxMAU

:treuren: [/emo]

:trollface:

Verplichte baarmoederamputatie na het verwekken van een kind in Afrika voor een proefperiode van 10 jaar? Daarnaast is dit ook geldig in landen overal ter wereld. China is goed op weg met actie ondernemen, maar het is al te laat, d'r zijn al hartstikke veel chinezen.

Alhoewel het niet echt eerlijk zal zijn als je kind er gehandicapt uit komt.

Mensen die denken dat minder geld naar Afrika sturen een oplossing is zitten fout. In landen waar het gemiddelde inkomen stijgt daalt het geboortecijfer juist.

Zoals Patricia als zei werkt éénkind politiek niet,kijk maar naar China.
Wat we zelf voor maatregelen kunnen treffen zijn het moeilijker maken voor mensen om kinderen op te voeden,denk aan afschaffing Kinderbijslag.

Mensen die denken dat minder geld naar Afrika sturen een oplossing is zitten fout. In landen waar het gemiddelde inkomen stijgt daalt het geboortecijfer juist.

Wat we zelf voor maatregelen kunnen treffen zijn het moeilijker maken voor mensen om kinderen op te voeden,denk aan afschaffing Kinderbijslag.

inkomen en handouts zijn niet hetzelfde;) wederom ben je een achterlijke beer:)

Mensen die denken dat minder geld naar Afrika sturen een oplossing is zitten fout. In landen waar het gemiddelde inkomen stijgt daalt het geboortecijfer juist. QUOTE]

Wederom een gekke opvatting, ik weet vrijwel zeker dat ze met het gemiddelde inkomen het geld wat ze verdienen bij hun baan is. Daarmee word het gemiddeld inkomen van de baan vergeleken met opleiding, en het is zo dat in een land waar er een hogere opleidingsgraad is, dat er dan een minder geboortecijfer is. Het enige waarom we geld zouden moeten sturen is om scholen te bouwen, en natuurlijk om die landen van eten te voorzien die ze zelf hebben weggegooid. Vroeg of laat klimt afrika wel uit de put en doet zij weer vollop mee in de wereldeconomie.

Volgens mij heeft het 2 hoofdredenen waarom mensen daar veel kinderen nemen.

1) op condoomgebruik ligt nog steeds een taboe
2) pensioen. Als de ouders niet meer voor zichzelf kunnen zorgen (door ouderdom of ziekte, laatste is aannemelijker) hebben ze alleen hun eigen kinderen die voor ze kunnen zorgen. Aangezien de meeste kinderen niet oud worden is er in hun ogen maar 1 oplossing: meer kinderen = meer kans.

Maar ik denk niet dat je het aantal kinderen helemaal gelijk kan stellen aan het inkomen. In dorpjes hier in de buurt wonen veel gerefomeerde mensen. Daar zijn gezinnen met 10 kinderen ook niet ongewoon. Maatschappelijke verantwoording zal dus ook een grote rol spelen (dat doet het in Nederland net zo goed. Getrouwde stellen die bewust niet aan kinderen beginnen, moeten ook vaak 'verantwoording' afleggen).

Laatst bewerkt:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

10-20 jaar lang drama en daarna een wereld met maar 1 miljard of minder mensen.
Drama zou voor ons wel minder zijn omdat wij kassen hebben om voedsel in te verbouwen.

Het éénkind politiek in china werkt niet omdat het te laat is ingezet. Het enige wat ze nu nog hebben kunnen doen is om de problemen een beetje te sussen. Er is nog maar een bevolkingsgroei 0.87% (in 2002 volgens de website:http://www.landenweb.net/china/bevolking/ ). En China probeert om de bevolkingsgroei terug te draaien naar 0. Men gaat er van uit dat dit ergens halverwege 21 eeuw gaat lukken. Dus als deze site de waarheid verteld heeft het dus werkelijk wel zin om zoeits in te zetten. Door preventief zoeits in te zetten komen er later geen problemen met een overschot aan baby's die uit allerlei gaten komen kruipen.

Gewoon al die chinezen afknippen

Het éénkind politiek in china werkt niet omdat het te laat is ingezet. Het enige wat ze nu nog hebben kunnen doen is om de problemen een beetje te sussen. Er is nog maar een bevolkingsgroei 0.87% (in 2002 volgens de website:http://www.landenweb.net/china/bevolking/ ). En China probeert om de bevolkingsgroei terug te draaien naar 0. Men gaat er van uit dat dit ergens halverwege 21 eeuw gaat lukken. Dus als deze site de waarheid verteld heeft het dus werkelijk wel zin om zoeits in te zetten. Door preventief zoeits in te zetten komen er later geen problemen met een overschot aan baby's die uit allerlei gaten komen kruipen.
Het platteland van China zit bomvol met meisjes die niet bestaan, net als heel veel kindertehuizen. Het grootste gedeelte daarvan wordt niet meegeteld in die cijfers

Enne, oplossingen zoals verplichting van een spiraaltje of bv een prikpil is in mijn ogen wat vriendelijker, als je het dan toch over beperkingen hebt. Of een soortgelijk iets motiveren door er bv een geldbedrag tegenover te stellen, ik noem maar wat.
Een land wat vol zit met meisjes die nooit mogen werken, trouwen en alleen maar binnen het terrein mogen blijven, is ook niet echt menswaardig.

Ik wil geen kinderen en mocht ik ze willen, dan zou ik ze sowieso niet in NL willen opvoeden. Ik krijg met de dag meer en meer een hekel aan de ontzettende drukte die hier bestaat. Mijn vakantie van 3 weken in Noorwegen heeft me dat nog eens extra doen beseffen. Daar leven nog geen 5 miljoen mensen in een land dat 10x groter is dan NL. Waarvan ook nog eens bijna 1,5 miljoen in de 'grote' steden. NL is eigenlijk niks meer dan een complete stad. Sociale controle is weg, mensen worden individualistischer. Allemaal verschijnselen wanneer je met steeds meer mensen op elkaar leeft.
Het ergste is nog wel dat er onder de domme mensen het meest wordt gefokt. Maar vroeg of laat grijpt de natuur natuurlijk wel in, door ziekte of een ramp, of we slopen een groot deel van onszelf door een oorlog. Wij zullen het waarschijnlijk nog niet gaan meemaken.

Het platteland van China zit bomvol met meisjes die niet bestaan, net als heel veel kindertehuizen. Het grootste gedeelte daarvan wordt niet meegeteld in die cijfers

Enne, oplossingen zoals verplichting van een spiraaltje of bv een prikpil is in mijn ogen wat vriendelijker, als je het dan toch over beperkingen hebt. Of een soortgelijk iets motiveren door er bv een geldbedrag tegenover te stellen, ik noem maar wat.
Een land wat vol zit met meisjes die nooit mogen werken, trouwen en alleen maar binnen het terrein mogen blijven, is ook niet echt menswaardig.

Volgens mij was daar ook rekening mee gehouden in de cijfers.

Ah joh niks aan de hand, gaat toch prima zo?

Ze hebben er aardig wat bij opgeteld toen ze de geboortecijfers nagingen.

Terug
Naar boven