Fitness Seller

Overschakelen naar 5 day split

Timmeeh

I feel like a monster
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
1.024
Lengte
1m84
Massa
83kg
Vetpercentage
12%
hey mensen

ik heb, buiten een maandje tussendoor, steeds getraind volgens een klassiek 3 day split (borst / biceps, benen / schouders, rug / triceps) met 2 dagen low intense cardio.
Elke spiergroep bestond uit 3-5 oefeningen van 5 werksets elk.

De laatste tijd begin ik meer & meer last te krijgen van kleine blessures & geraak moeilijk in slaap na het trainen dus ik vermoed een lichte overtraining. Ik zou daarom willen overschakelen naar een 5 day split, met minder werksets en 4x in de week 15 minuten HIT cardio

3008w3d.jpg

(Schema is ongeveer gebaseerd op de manier waarop Dressed Black traint)

Graag had ik jullie commentaren & meningen hierover gehoord, eventuele aanpassingen, of iemand hier nog ervaring mee heeft?

• Topic Starter Topic Starter
zie dat ik nog een hit training ben vergeten op zaterdag en dumbbell shrugs doe ik ook nog na deadlift

Dus je dinsdag is 1 biceps dag waar je 3 bicep oefeningetjes doet??

Beetje onzin toch? Of heb je een homegym dan kan ik me er wel in vi9nden..

Anders zou ik het zonde van mijn tijd vinden!

In mijn ogen kan je dit schema in 4 of zelfs 3 dagen zetten.. Als ik bijv zie dat je een hele dag reserveerd voor slechts biceps

• Topic Starter Topic Starter
Dus je dinsdag is 1 biceps dag waar je 3 bicep oefeningetjes doet??

Beetje onzin toch? Of heb je een homegym dan kan ik me er wel in vi9nden..

Anders zou ik het zonde van mijn tijd vinden!

nee maar gym is op 1 minuutje wandelen dus dat is niet echt een probleem, zou toch sowieso moeten gaan voor cardio

In mijn ogen kan je dit schema in 4 of zelfs 3 dagen zetten.. Als ik bijv zie dat je een hele dag reserveerd voor slechts biceps

biceps + 15 minuten HIT op de crosstrainer :) eventueel zou ik biceps nog kunnen plaatsen bij rug of schouders, 1 bicepsoefening dan als ik het bij rug plaats. De reden waarom ik het over 5 dagen spreid is juist om minder op 1 dag te doen dan voordien

Terug
Naar boven