AndroidHealthClinic

overschakelen van Keto naar low carb?

modo

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m77
Massa
109kg
Hallo mensen,

Ik ben nu al drie 3 a 4 weken bezig met keto ..
mijn taille is van 130 naar 126 gegaan ...
Ik hou een ratio aan van 60% vet, 35% eiwit en 5% koolhydraten; geen fruit en weinig groeten alleen groene groentes

Echter voel ik me zo moe en duizelig en moeite met leren heb ik ook. Ik weet dat ik gevoelig ben voor koolhydraten.

Is het handig in mijn geval om:
- 2 stukken fruit te nemen per dag voor of na de workout of in de ochtend
- maximaal 2 stukje volkoren brood per dag of volkoren crackers
- veel groeten; dus ook champignons, paprika, prei, ui etc
- iets hoger in eiwitten te zitten?

Dat is geen keto dieet lijkt me dus maar is het een goede oplossing voor de concentratie, de vermoeidheid en het trainen?

gewoon wat meer fruit, werkt altijd goed tegen duizeligheid etc.

mijn taille is van 130 naar 126 gegaan ...

dat wilt nog niet zeggen dat je vet% gezakt is.
Waarschijnlijk is je taille 4cm gekrompen omdat je minder eet en je maag minder vol is dan normaal.
ga maar eens fatsoenlijk een pasta rijk maaltijd eten, en je bent zo weer 130+ cm.

een menselijke lichaam moet trouwens aan keto wennen.
ook weer na een refeed duurd het een poos dat je lichaam eraan went.
Dat kan bij de ene persoon, 1 dag duren, de andere 4.
miss moet je een refeed om de 2 weken houden ipv 1x.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb nog geen refeed dag gehad ...
trainer op sportschool zei na 3 weken ... dus misschien bedoelde hij eind deze week ..

Vraag het anders eens aan die trainer van je ?

Anyways, als je meer gaat eten zul je minder afvallen... je zult ook minder vet moeten gaan eten wil je resultaat blijven houden.

• Topic Starter Topic Starter
ik moet zeggen ik had gekozen voor keto omdat ik dacht dat dingen sneller konden gaan.
ik ben nu echter realistisch en wil niet dat dit ten koste van mijn training komt.
ik ben gisteren niet gaan trainen en vandaag ook niet. voel me gewoon k*t.

ik ga morgen een gesprek met hem houden en kijken wat het wordt.

En wat is het geworden?

Moe/duizelig in de eerste weken is normaal omdat je lichaam moet omschakelen van KHverbranding naar vetverbranding om zijn energie te krijgen. Als je dan te weinig water drinkt wordt dat suffige/duizelige gevoel erger.

je kan kiezen voor een TKD (targeted ketogenic diet) als je een paar weken in je ketose zit. dan consumeer je voor en na je training wat KH's (50gr voor/50gr na) om je training optimaal te benutten. verder mag je dan vrijwel geen KH meer over de dag eten anders kom je niet meer terug in de ketose. door te trainen verbruik je zo goed als alle KH. (als je stevig traint :P)

overigens zou keto niet ten koste hoeven te gaan van je training. ik ben nu zo'n 4 weken in ketose en heb 1 refeed gedaan. trainingen zijn goed en heb zelfs het gewicht verhoogt.

wat betreft groentes, wees voorzichtig met groenten die niet "groen" zijn. uien bijvoorbeeld. een kleine ui heeft al 6 gr kh.
de ratios die je aanhoudt zijn goed maar zorg wel dat je op basis van je activiteitenniveau/vet% en andere factoren een goed schema maakt zodat je niet teveel eet.

Terug
Naar boven