AndroidHealthClinic

overtrainen ...

alles wat je teveel doet is niet goed. dus met trainen is het ook zo. train je biceps met je rug en je triceps met borst zodat je 1 grote spiergroep en 1 kleine hebt.

het nadeel van overtraining? lijk me simpel, je groeit niet.

en waarom zou je borst en bicep willen overtrainen?

vanwaar ben je in belgie?

Velen hebben de neiging hun lievelingsspiergroepen borst en biceps te snel willen ontwikkelen en ze gaan overtrainen.. Overtrain ze niet en doe deadlift en squat in de plaats als je groot wil worden;)

• Topic Starter Topic Starter
ik ben van brugge
ik wil er op trainen omdat men borst niet vooruit gaat

ik kan niet deadliften en squaten
heb geen idee hoe ze juist uit te voeren ,
hoe ik ze moet combineren met andere oefeningen

Laatst bewerkt:
ik ben van brugge

Met je borst moet je bij vele gevallen heel wat geduld hebben, zeker om ze volledig ontwikkelt en afgelijnd te krijgen. Je kan ze wel wat meer aandacht geven maar niet overdrijven.

Squaten en deadliften moet je gewoon leren en proberen vooral.

Gebrek aan vooruitgang met name.

overtraining is meer sytemisch.

Common warning signs of overtraining include:
Washed-out feeling, tired, drained, lack of energy
Mild leg soreness, general aches and pains
Pain in muscles and joints
Sudden drop in performance
Insomnia
Headaches
Decreased immunity (increased number of colds, and sore throats)
Decrease in training capacity / intensity
Moodiness and irritability
Depression
Loss of enthusiasm for the sport
Decreased appetite
Increased incidence of injuries.
A compulsive need to exercise

What most people understand to be overtraining is a result of Central Nervous System (CNS) fatigue. It has been mistakenly believed that overtraining symptoms arise from fatigue of the muscle tissue itself. Research has demonstrated this NOT to be the case. Keeping CNS fatigue low during frequent training allows dramatic strength gains, thus allowing higher and higher poundages to be used thus promoting ongoing hypertrophy.

Sorry dat ik even off topic ga maar een nieuw topic is ook weer zowat.

Wanneer je overtraint verschilt neem ik aan per persoon, nu train ik de ene dag Benen, Rug en Biceps, de anderen dag Borst schouders, triceps.

nu train ik dus 2 dagen achter elkaar dan 1 dag rust en dan train ik weer 2 dagen, dan pak ik dus wel genoeg rust om te herstellen maar is het misschien toch te weinig? of moet ik 1x in de 3 weken wat langer rust nemen dan?

Is moeilijk te zeggen happytree. Ik train bijvoorbeeld met twee rustdagen (2 trainen, 1 rust, 3 trainen, 1 rust), maar nu na ongeveer 10 weken krijg wel t gevoel dat een weekje rust geen kwaad zal kunnen.

ik ben van brugge

dat lijkt op een laag doorzettingsvermogen, misschien groei je daardoor niet? beter oefenen met laag gewicht ipv niet

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven