XXL Nutrition

Overval met moord op juwelier Stratmann bestraft met 13 & 11 jaar cel !

Bezoekers in dit topic

De twee overvallers en moordenaar(s) van de Haagse juwelier Ruud Stratmann gaan in beroep tegen hun straf.

'Dat de media-aandacht voor deze zaak niet is meegewogen in het vonnis, is een van de overwegingen om in beroep te gaan', zegt Peter Plasman, advocaat van Sandro.

Gerard Spong laat weten dat ook zijn cliënt, Ziya B., beroep heeft aangetekend. 'Hij vindt dat hem onrecht is aangedaan door hem als medepleger te veroordelen, terwijl hij niet heeft geschoten. De rechter heeft hem alsnog een lagere straf opgelegd, maar hij wil dat het ook in de bewijsvoering wordt vastgelegd

Heeft dit kans van slagen ? Lijkt me een wanhoopspoging.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686...lers-juwelier-Stratmann-in-hoger-beroep.dhtml
 
really goos?

ik zeg dat ze 1/3e van hun straf niet hoeven uit te zitten... dus 2/3e wel.... 1/3e van je straf kan eraf gaan ivm goed gedrag

enja over 8 jaar... geloof je het zelf :)

over een paar jaar is iedereen de commotie die hun hebben veroorzaakt vergeten en als ze dan aanvragen om eerder vrij te komen omdat ze zo goed bezig zijn een diploma in de bajes hebben gehaald en een willige familie die hun wilt opvangen dan heb je ook nog kans om eerder vrij te komen ;)



wedje leggen? ik zeg namelijk 5-6 jaar dan zijn ze vrij :)


owja vergeet niet de media-aandacht die deze arme jongens over zich heen kregen, geloof me krijgen ze ook nog wat korting voor :)

Haha omdat je de discussie verliest kom je met totale stront aan, lul niet als je niet weet waar je over praat man..
 
http://www.nu.nl/binnenland/3643159/lagere-straffen-en-vrijspraak-overval-haagse-juwelier.html

Schutter Sandro G. kreeg tien jaar, mede-overvaller Ziya B. moet acht jaar de cel in.

Hun chauffeur Lasha G. werd vrijgesproken.

Het Openbaar Ministerie (OM) vroeg twee weken geleden voor Sandro G. zestien jaar celstraf. Tegen Ziya B. en chauffeur Lasha G. eiste het OM celstraffen van veertien jaar. Bij de rechtbank kregen zij respectievelijk dertien, elf en vijf jaar celstraf.

Wel hield het hof er rekening mee dat beide mannen pas negentien jaar waren toen zij de overval pleegden. Toen was hun emotionele, sociale en morele ontwikkeling ''nog niet voltooid''.

Spijt

De overvallers betuigden spijt. En dat was oprecht, vindt het hof. Ook daarom valt de straf lager uit. Daarnaast hebben G. en B. ''nooit beoogd Stratmann van het leven te beroven''.

Vind het persoonlijk een lachertje...
 
Laatst bewerkt:
Behoorlijk lachtertje idd.
Hoe kan die chauffeur nu ineens vrijuit gaan??? Only in Holland :rolleyes:
 
Het word telkens minder........
 
Eigenlijk wel een boeiende zaak die scooters jongens zaak omdat beide daders identieke kleding en helm droegen en dus niet kon worden aangemerkt wie de vrouw daadwerkelijk aanreed. Zal wel voor de hoge raad komen gok ik

edit dit gaat om een andere overval

Deze zaak volg ik ook. Heb deze gasten ook weleens gezien en gedragen zich nog altijd schofterig. Van de gekke dat deze nog altijd vrij hun criminele geld kunnen spenderen in vrijheid. Het slachtoffer was een man.
 
wel hield het hof er rekening mee dat beide mannen pas negentien jaar waren toen zij de overval pleegden. Toen was hun emotionele, sociale en morele ontwikkeling ''nog niet voltooid''.

:roflol:
 
Back
Naar boven