XXL Nutrition

hoe bedoel je "recht"spraak???

Rechtspraak houd zich niet bezig met de waan van de dag, althans zo hoort te zijn. Als ze rekening gaan houden met wat er speelt in de maatschappij dan is het einde zoek. Qua jurispendentie behoort alleen die zaak van Samir A. al tot de zaken die een voorbeeld kunnen zijn voor de zaak waarin nu is rechtgesproken. Als de ene keer plannen maken niet leidt tot een veroordeling dan moet dat de andere keer ook niet gebeuren. Of de veroordeelde dan al een strafblad heeft doet niet ter zake.

Het verschil tussen deze man en Samir A. is dit:

"G. gaf toe dat hij al langer van plan was om met brandbommen een aanslag te plegen op een moskee."

Dit lees ik tenminste op www.fok.nl ...het verschil is dan da hij het heeft toegegeven (tenminste als het bericht op fok klopt).

Ik vind de straf zeker niet te laag, maar ik ben het wel eens dat Samir A. minstens dezelfde straf moest krijgen.

dj_phreak zei:
Niet alleen voor mij lijkt het zo, zie de andere reakties in dit topic.

Dus je bent het er mee eens dat ze beide extremist zijn. Waarom ben je het er dan niet mee eens dat ze dezelfde straf moeten krijgen?

Ik durf te wedden dat Lonsdale-jongeren zwaarder bestraft worden dan iemand die claimt iets te doen uit religieuze overwegingen. De recente blunders in de rechtspraak staven die mening.

Als zelfs jij dat kan verzinnen, dan lijkt me dat net een beetje te doorzichtig. ;)

Er komt meer bij kijken, extremist of niet. Daarnaast heb je nog planning en die hele bende. Je weet hoe ingewikkeld die rechtsysteem in elkaar zit. Advocaten komen met dingen waarvan je denkt, shit bestaat dat???

Lauw zei:
Laten we er maar vanuit gaan dat de bewijslast voor deze autochtone hufters heel veel beter is als bij die allochtone hufters. Ik geloof echt niet dat terroristen een voorkeursbehandeling krijgen.

Dat vind ik niet gek! Die Peter G vertelde alles door. En toen Stefan samen met Peter op pad gingen, werden ze dus opgepakt.

Één jongen kreeg rond de 120 dagen alleen voor het leveren van een trechtertje.

Verder mag je zeggen wat je wilt, maar Stefan is geen hufter. (in jouw ogen misschien, maar als je hem kent zeker weten niet)

:roflol: begin het gewoon lachwekkend te vinden
maar eigenlijk ist idd diep triest :cool:

Sport2000 zei:
:roflol: begin het gewoon lachwekkend te vinden
maar eigenlijk ist idd diep triest :cool:

hehe idd

Maarja eigen schuld dikke bult, had ie maar niet moeten proberen een moskee in de fik te steken.. Wat mij betreft moet iedereen gewoon zwaar bestraft worden, helemaal voor vergrijpen die worden gepleegd vanuit racistische overwegingen. Samir A. had ook gewoon zwaar bestraft moeten worden, maar hij had waarschijnlijk gewoon een hele dure advocaat.

EricR zei:
Qua jurispendentie behoort alleen die zaak van Samir A. al tot de zaken die een voorbeeld kunnen zijn voor de zaak waarin nu is rechtgesproken. Als de ene keer plannen maken niet leidt tot een veroordeling dan moet dat de andere keer ook niet gebeuren. Of de veroordeelde dan al een strafblad heeft doet niet ter zake.
jurisprudentie heeft in nederland gelukkig niet de gelding in rechtspraak zoals het bijv in Engeland heeft. hier wordt toch meer naar de specifieke omstandigheden van het geval gekeken, en daarmee ook naar andere rechtsbronnen.

Rhinemann zei:
Wat je hierbij ook niet moet vergeten is feit dat het Openbaar Ministerie en de Rechterlijke Macht heel slecht tegen het feit kunnen dat dergelijke reacties ontstaan: het voor eigen rechter spelen :finger: De man in kwestie zal waarschijnlijk zoiets gedacht hebben van: "als jullie er niet op reageren dan doe ik dat wel".

Als we in NL zelf wangedrag gaan bestraffen - in plaats van het over te laten aan het volledig incompetente justitieel apparaat, wat alleen uitblinkt in het verzenden van automatische incasso's voor 4 km/u te hard en de plank volledig mis slaat bij het bestrijden van echte criminaliteit - dan is het justitieel apparaat op haar selectief lange tenen getrapt. We doen dan het werk (bestraffen van onrecht) dat zij eigenlijk hadden moeten doen en dat mag niet :finger:

Wat vind ik jou toch een geweldige kerel. Jij zegt hier in twee alinea's gewoon PRECIES waar het om draait. Uit eigen ervaring ken ik de arrogantie van (H)OvJ's die alles op HUN manier willen zien gebeuren.
Eigen initiatief wordt niet gewaardeerd, helemaal niet als hier een etnische minderheid de dupe van is, want STEL JE VOOR dat de (H)OvJ of het OM zich daarvoor moet verantwoorden.

Schijt en schijtziek word ik van die huichelachtige, achterbakse pennenlikkers die alles doen om zichzelf en hun hypocriete medelikkers buiten schot te houden 'when the shit hits the fan'.
Als er vormfouten gemaakt worden door agenten die procesverbaal opmaken, advocaten die pv's van bevindingen verkeerd interpreteren en/of rechters die de ernst van de zaak niet inzien wordt dit maar 'recht' getrokken door een burger zwaar te straffen die het 'recht' in eigen handen wil nemen.

Kijk burgers, het OM doet wat aan de criminaliteit! Applausje voor het OM, maar de jongens waar het in feite omdraait lachen vrolijk verder op weg naar hun trainingskamp voor gevorderde terroristen.

Terug
Naar boven