MuscleMeat

Paniekaanvallen bij test-e ?

Precies dit idd.

Artsen schrijven alleen maar medicatie voor, omdat dat het officiële behandelplan is. Dat maakt het nog niet de beste behandeling, daar zit natuurlijk een verschil in. Mensen nemen alles klakkeloos aan van artsen (en in de media) en vergeten zelf te denken en om open te staan voor andere methoden.

Ik heb zelf toentertijd ook bewust de keuze gemaakt, om geen (chemische) medicatie te nemen omdat het simpelweg symptoombestrijding is en ook verslavend. Als je last hebt van een angst gevoel, kan je imo beter iets nemen van valeriaan of andere homeopathische middelen. Het verschilt per persoon wat werkt en hoe sterk het werkt, maar het verzacht wel een beetje de angstgevoelens. Uiteindelijk zal je het bij de kern van het probleem moeten zoeken (psychisch).
Je kunt inderdaad beter zelf even googlen i.p.v. luisteren naar iemand die 12 jaar iets in die richting gestudeerd heeft.

Je kunt inderdaad beter zelf even googlen i.p.v. luisteren naar iemand die 12 jaar iets in die richting gestudeerd heeft.
Dat een dokter iets voorschrijft maakt het nog altijd niet gezond.

Mijn huisarts heeft serieuze klachten gekregen van de vervanger waar ik heen was gegaan toen hij opreis was...

Hij schreef voor het minste anti depressiva en benzos voor.denk dat hij het zelf ook genoeg neemt...
Minste wat je had van keel of ooronsteking meteen antibiotica.
Hij gelooft ook niet in andere oplossing dan medicatie.
Ik was 16 denk ik toen hij mijn alprozolam en daarna lorazopam voorschreef hielp verder niets buiten dat ik de hele dag sliep als hij me toen meteen had doorgestuurd naar iets van gedragstherapie had ik er geen jaren mee rond moeten lopen.

Dat een dokter iets voorschrijft maakt het nog altijd niet gezond.

Mijn huisarts heeft serieuze klachten gekregen van de vervanger waar ik heen was gegaan toen hij opreis was...

Hij schreef voor het minste anti depressiva en benzos voor.denk dat hij het zelf ook genoeg neemt...
Minste wat je had van keel of ooronsteking meteen antibiotica.
Hij gelooft ook niet in andere oplossing dan medicatie.
Ik was 16 denk ik toen hij mijn alprozolam en daarna lorazopam voorschreef hielp verder niets buiten dat ik de hele dag sliep als hij me toen meteen had doorgestuurd naar iets van gedragstherapie had ik er geen jaren mee rond moeten lopen.
Dat jij een slechte ervaring hebt met je huisarts impliceert niet dat een googletocht in het algemeen een goed advies is. In tegen deel. Social media en fora zoals deze hebben mij laten inzien hoe ontzettend onwetend, dom zelfs, de meerderheid van de mensen is op medisch vlak. Mensen hebben de grootste moeite om onzin van feiten te onderscheiden. Als je twijfelt aan een advies dat jouw arts verleent of medicatie die hij/zij (wil) voorschrijven, ga dan voor een second opinion. Als het ergens helemaal vol staat met onzin, dan is dat het internet wel.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil hiermee niet beweren dat artsen altijd gelijk hebben en het internet altijd ongelijk, maar in het algemeen (en hiermee bedoel ik: veruit het vaakst) kun je toch wel stellen dat op medisch gebied een arts het eerder bij het juiste eind heeft dan de websites waar de gemiddelde mens op terechtkomt met wat googlen. In sommige gevallen is zo'n advies simpelweg levensbedreigend. Voorbeelden te over van mensen die gediagnosticeerd zijn met kanker en vervolgens hun heil gaan zoeken in het alternatieve circuit omdat ze even zijn gaan Googlen. Lekker detoxen, kruidendrankjes, hennepolie, keltisch zeezout, holistische circlejerks, en holy f**k, blijkt dat allemaal toch niet te werken.

Laatst bewerkt:
dat heb ik dus ook bij koffie en preworkouts. ben daar nu al maanden mee gestopt. dat "voorgevoel" heb ik zo af en toe nog eens. echt een heftige paniekaanval komt nog zelden voor gelukkig

hier idem ditto,

nu een aantal jaar zonder caffeine , alcohol , pwo's ,

enkel soms het voorstadium maar de echte aanvallen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen

Dat jij een slechte ervaring hebt met je huisarts impliceert niet dat een googletocht in het algemeen een goed advies is. In tegen deel. Social media en fora zoals deze hebben mij laten inzien hoe ontzettend onwetend, dom zelfs, de meerderheid van de mensen is op medisch vlak. Mensen hebben de grootste moeite om onzin van feiten te onderscheiden. Als je twijfelt aan een advies dat jouw arts verleent of medicatie die hij/zij (wil) voorschrijven, ga dan voor een second opinion. Als het ergens helemaal vol staat met onzin, dan is dat het internet wel.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil hiermee niet beweren dat artsen altijd gelijk hebben en het internet altijd ongelijk, maar in het algemeen (en hiermee bedoel ik: veruit het vaakst) kun je toch wel stellen dat op medisch gebied een arts het eerder bij het juiste eind heeft dan de websites waar de gemiddelde mens op terechtkomt met wat googlen. In sommige gevallen is zo'n advies simpelweg levensbedreigend. Voorbeelden te over van mensen die gediagnosticeerd zijn met kanker en vervolgens hun heil gaan zoeken in het alternatieve circuit omdat ze even zijn gaan Googlen. Lekker detoxen, kruidendrankjes, hennepolie, keltisch zeezout, holistische circlejerks, en holy f**k, blijkt dat allemaal toch niet te werken.

En toch.... Gaan er mbt hennepolie(cbd olie) steeds meer geluiden op, uit serieuze hoek, dat dit kanker kan voorkomen. Chemo kuren zijn tenslotte ook uit een plant(taxus) ontwikkelt.

heb op dit moment gaba in huis gehaald en rhodiola. ga dit een aantal weken proberen en afwachten of het wat helpt.

heb een zeer rustige periode voor de boeg en laatste weken weinig last gehad van voortekenen van een paniekaanval. dus hoop binnen een maandje te starten met kuren ;)

Good luck !

Maar als je eerlijk bent weet jij evengoed hoeveel geld de medische wereld opleverd door over medicatie

En toch.... Gaan er mbt hennepolie(cbd olie) steeds meer geluiden op, uit serieuze hoek, dat dit kanker kan voorkomen.
Kankerpreventie is iets anders dan kankergenezing (waar ik over sprak). Maar uit welke serieuze hoek komt dat dan? En waar zijn de studies?

Chemo kuren zijn tenslotte ook uit een plant(taxus) ontwikkelt.
Enkele van de sterkste giffen op aarde komen ook uit planten. Wat heeft dat ermee te maken? Verder kun je helemaal niet stellen dat chemokuren tenslotte ook uit een plant zijn ontwikkeld. Dat is niet hoe het is. Een stofje van de taxusboom is bij toeval millenia geleden ontdekt, en is kortstondig ruim een halve eeuw geleden ingezet tegen leukemie als cytostaticum (chemotherapeutisch middel). Taxus wordt echter al heel lang niet meer gebruikt (in ieder geval niet in Nederland). De huidige middelen lijken er in de verste verte niet op en zijn zeer uiteenlopend qua structuur. Tuurlijk zijn er nog steeds middelen die hun oorsprong vinden in het plantenrijk, maar waar is de logica om dan maar een willekeurige olie van een plant aan te bevelen? Notabene zijn er ook legio van voorbeelden (die ook gebruikt worden) waarbij dat niet zo is. Zo heb je middelen die gemaakt worden door schimmels (de antibiotische cytostatica zoals doxorubicine), stoffen met een platinumkern die in geen enkel levende cel voorkomen (cisplatine), stoffen die simpelweg gebaseerd zijn op de bouwstenen van ons DNA (5-fluoro-uracil), enzovoort.

Tabak komt ook van een plant. De tabaksplant. Volgens mij is iedereen het er daar wel over eens dat het de kans op longkanker enorm verhoogt.

Maar als je eerlijk bent weet jij evengoed hoeveel geld de medische wereld opleverd door over medicatie
En het alternatieve circuit is een grote filantropische instelling? Ook daar wordt grof geld verdiend over de ruggen van goedgelovige mensen. Wat is het probleem precies met geld dat verdiend wordt in de farmaceutische industrie? Artsen hier in Nederland, die uiteindelijk medicatie voorschrijven, krijgen daar geen cent voor trouwens. Waar denk je trouwens dat de huidige geneeskunde stond als de farmaceutische industrie er geen miljarden in had gepompt? Dan waren veel van de huidige geneesmiddelen die levens redden niet ontdekt. Dat de farmaceutische industrie niet zonder smet is ontleent tevens geen enkele waardigheid aan het alternatieve circuit.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
hier idem ditto,

nu een aantal jaar zonder caffeine , alcohol , pwo's ,

enkel soms het voorstadium maar de echte aanvallen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen

Fijn man! met alcohol ga ik nu ook stoppen voor minstens een half jaar ( ivm kuren en roaccutane). merkte als ik wat meer alcohol had benuttigd de avond ervoor, de angstgevoelens ook sneller naar boven komen die volgende dag.

image.png image.png image.png @Galen wat vind je van wat deze man zegt?

Beide studies snel eens overlezen maar geen woord over cbd gezien

image.png

image.png

image.png

Zet een korte ester (Test P) en kijk hoe het gaat. Als je er last mee hebt kun je direct stoppen en nakuren. Als je om de een of andere reden toch aanvallen zou krijgen ben je met Enanthaat toch nog een paar weken geneukt.

Als je er geen last van hebt kun je in het vervolg, of in de helft van je kuur overgaan op lange esters.

Better safe than sorry.

Ten eerste zeg ik niks over het opzoeken op google en ten tweede heb ik het ook nergens over ervaring. Plus dat ervaring niet altijd wat zegt, want iemand kan het ook 12 jaar slecht doen.

Wat ik wel bedoel: mensen moeten niet klakkeloos vertrouwen hebben in officiële kanalen, simpelweg omdat het de bekende weg is die genomen moet worden. Er zijn vaak genoeg onderzoeken waaruit blijkt dat natuurlijke middelen of zelfs medicijnen die ergens anders voor bedoelt zijn toch werken om bepaalde ziektes te behandelen. Het probleem daarmee, is dat het eerst uitvoerig (tot in de eeuwigheid) getest moet worden en voordat eindelijk bekend is dat het iets zou doen zijn er al in 10 jaar tijd veel mensen overleden die er iets aan hadden kunnen hebben.

Ik heb weinig vertrouwen in farmaceutische bedrijven, doordat zij een winstoogmerk hebben. Willen zij daadwerkelijk mensen genezen? Nee dat geloof ik niet. Waarom zou je iemand genezen voor €1000 winst, als je een kankerpatiënt (of andere ziekte) kan genezen of zijn symptomen kan bestrijden voor veel meer winst? Vergeet niet dat een mensenleven niet telt in de ogen van bestuurders. Artsen zijn uiteindelijk afhankelijk van de middelen en onderzoeken vanuit deze industrie, dus ook zij moeten het doen met de middelen die ze krijgen.

Het klinkt allemaal zweverig en conspiracy achtig, ik heb namelijk ook geen bronnen om het te bewijzen. Maar dit is mijn visie op de farmaceutische industrie en de geneeskunde.

@Galen

Denk jij dat keltisch zeezout iets voor mij is???

Ten eerste zeg ik niks over het opzoeken op google en ten tweede heb ik het ook nergens over ervaring. Plus dat ervaring niet altijd wat zegt, want iemand kan het ook 12 jaar slecht doen.

Wat ik wel bedoel: mensen moeten niet klakkeloos vertrouwen hebben in officiële kanalen, simpelweg omdat het de bekende weg is die genomen moet worden. Er zijn vaak genoeg onderzoeken waaruit blijkt dat natuurlijke middelen of zelfs medicijnen die ergens anders voor bedoelt zijn toch werken om bepaalde ziektes te behandelen. Het probleem daarmee, is dat het eerst uitvoerig (tot in de eeuwigheid) getest moet worden en voordat eindelijk bekend is dat het iets zou doen zijn er al in 10 jaar tijd veel mensen overleden die er iets aan hadden kunnen hebben.

Ik heb weinig vertrouwen in farmaceutische bedrijven, doordat zij een winstoogmerk hebben. Willen zij daadwerkelijk mensen genezen? Nee dat geloof ik niet. Waarom zou je iemand genezen voor €1000 winst, als je een kankerpatiënt (of andere ziekte) kan genezen of zijn symptomen kan bestrijden voor veel meer winst? Vergeet niet dat een mensenleven niet telt in de ogen van bestuurders. Artsen zijn uiteindelijk afhankelijk van de middelen en onderzoeken vanuit deze industrie, dus ook zij moeten het doen met de middelen die ze krijgen.

Het klinkt allemaal zweverig en conspiracy achtig, ik heb namelijk ook geen bronnen om het te bewijzen. Maar dit is mijn visie op de farmaceutische industrie en de geneeskunde.
Nou bedankt voor je visie.

Helaas deel ik je visie.

Terug
Naar boven