MuscleMeat

PC herkent mp3-speler niet

willem9

Massive Warrior
10.000 berichten
Waardering
761
Beste vrienden,

Ik heb een probleem. Ik wil wat bestanden omzetten van mijn mp3-speler naar de computer op mijn kot. Vreemd genoeg geeft die niet aan dat er een externe harde schijf aangesloten is. De mp3-speler zelf geeft wel aan dat ie connected is. Thuis werkt die wel probleemloos.
Hebben jullie er een oplossing voor?

Btw, het is geen i-pod:), maar een i-audio.

Even het cd-tje wat je bij je mp3-speler hebt gehad erin gooien zodat de computer de juiste drivers heeft?

Als je dit al gedaan hebt, kan het zijn dat de schijfletters elkaar in de weg zitten. Doe eens rechter muisknop op Deze Computer, dan optie "Beheren". Dan in het menutje aan de linker kant op "Schijfbeheer" drukken, en dan kijken of hij daar tussen staat. Als je bijvoorbeeld een MP3 speler van 1GB hebt, zal je er een schijf tussen zien staan van 1024 MB. Als je hem daar wel ziet, doe je daar even rechter muisknop op de schijf, en dan "Stationsletter en paden wijzigen" kiezen. Vervolgens kies je een letter die nog niet in gebruik is.

Even het cd-tje wat je bij je mp3-speler hebt gehad erin gooien zodat de computer de juiste drivers heeft?

Als je dit al gedaan hebt, kan het zijn dat de schijfletters elkaar in de weg zitten. Doe eens rechter muisknop op Deze Computer, dan optie "Beheren". Dan in het menutje aan de linker kant op "Schijfbeheer" drukken, en dan kijken of hij daar tussen staat. Als je bijvoorbeeld een MP3 speler van 1GB hebt, zal je er een schijf tussen zien staan van 1024 MB. Als je hem daar wel ziet, doe je daar even rechter muisknop op de schijf, en dan "Stationsletter en paden wijzigen" kiezen. Vervolgens kies je een letter die nog niet in gebruik is.

Pff, blij dat ik een Mac heb die regelt dit zelf... nooit letter conflicten, want er zijn geen letters, alleen namen.

• Topic Starter Topic Starter

Het cd'tje kan het niet zijn, want een maand geleden werkte ie nog en de tweede optie die je hebt gegeven blijkt ook niet te werken.
Toch bedankt voor je hulp:).

Heb je je computer ook laten zoeken naar nieuwe hardware?

Het probleem is opgelost. Diegenen die hebben geholpen: heel erg bedankt.

Pff, blij dat ik een Mac heb die regelt dit zelf... nooit letter conflicten, want er zijn geen letters, alleen namen.

In Windows komt het ook niet zo heel vaak voor, maar toen ik een tijdje op een systeembeheersafdeling werkte, hadden we dat probleem weleens. Doordat er zoveel mappen van servers gemapt werden op de werkstations (en daardoor dus een schijfletter kregen), waren de eerste 10 letters weleens bezet. Dan kan het zijn dat je MP3 speler net 1 van die letters wil gebruiken, en dan zie je hem dus niet :)

@TS: Wat was het probleem nou?

Andere USB-poort geprobeerd:D.

Terug
Naar boven