AndroidHealthClinic

PC loopt trager

calcification

Freaky Bodybuilder
Waardering
216
Mmmm zit met iets verveeld, ik hou van speed op m'n pc en vind laatste tijd dat m'n pc toch wel wat trager is geworden sinds KORT.
Vooral bij het opstarten is ie trager geworden, tot over paar weken terug was ie nog best snel (je moet weten ik zit met een gloednieuwe harde sata schijf 160GB, voorheen was dit 120GB) dus dit verschil merkte ik toch wel duidelijk.
Maar dus sinds kort is er weer wat :scratch:
Ik scan wekelijks pc met antivirus-scanner, wekelijks 2 verschillende antispyware-scanners, daarnet defrag. gedaan.
Wat ik ook wil bijvermelden is dat ik voorbije week m'n eerste maal een film heb binnengehaald via rapidshare (nadien winrar die me wist te vertellen dat de bestanden beschadigd waren, met HJsplit heeft me dan uit nood kunnen helpen met het probleem, maar die beschadigde bestanden lijkt me in elk geval niet goed)
Nu heb ik hierbij een screenshotje bijgezet van programma's die opstarten bij de opstart PC.
Zijn hier kenners die hier iets verdachts inzien ofzo ?
Mag hier iets uitgevinkt worden ?
En zou het probleem hier dan kunnen liggen of zou ik met iets extreems vervuild zitten ?
Alvast dank.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Nog even zeggen na defrag.schijf heb ik nog 96% free space, dus plek genoeg.
Mijn vermoeden is dat het door die film via rapidshare gekomen is omdat Winrar de melding gaf dat bestanden beschadigd waren en zo dus moeite had om uit te pakken.
Met HJsplit kon wel alles gelezen worden.

Er staat niet zoveel geks tussen, alleen die jusched zet ik bij mezelf altijd uit. Is volgens mij de java update scheduler, en niet echt nodig.

Maak anders even je pc schoon met c-cleaner en registry mechanic. Works for me.

Het zal waarschijnlijk niet het punt zijn dat problemen geeft maar een grotere harddisk is trager dan een kleinere ervanuitgaande dat ze gebruik maken van aan elkaar gelijkwaardige technologie.

probeer het programma Bootvis eens; overal te downloaden!

zorgt voor een snellere start en optimalisatie van windows systeem bestanden!

Het zal waarschijnlijk niet het punt zijn dat problemen geeft maar een grotere harddisk is trager dan een kleinere ervanuitgaande dat ze gebruik maken van aan elkaar gelijkwaardige technologie.

ik denk dat je fout bent hoor...

de jushed mag indd uitgeschakeld worden en msn ook eh...
Was je pc niet gewoon trager door ofwel java die werd geupdate of Fprot?

Voor je startup degelijk te checken Google je naar, en down je best eens Start Up Control Panel (gratis)

ik zou je prefetch folder eens leegmaken ... helpt soms ook al
deze vind je gewoon onder je C:\Windows
(anders gewoon even zoekfunctie gebruiken in je verkenner)

En der zijn ook een heleboel services die je kan uitschakelen indien
je een nog snellere boot wilt. Dit kan via run -> services.msc

In welk opzicht? Als jij een standaard hd hebt van 80gb en er eentje van 500gb zal het bij die van 500gb langer duren voordat er een bepaald segment van de harde schijf wordt aangesproken en zal het langer duren om van het ene bestand naar het andere bestand te schieten. Dit is exact wat defragmentatie verbeterd, bepaalde samenhangende bestanden dichter bij elkaar zetten en het ruis verwijderen zodat de data op je harde schijf sneller in te lezen is door de rest van je pc.

In welk opzicht? Als jij een standaard hd hebt van 80gb en er eentje van 500gb zal het bij die van 500gb langer duren voordat er een bepaald segment van de harde schijf wordt aangesproken en zal het langer duren om van het ene bestand naar het andere bestand te schieten. Dit is exact wat defragmentatie verbeterd, bepaalde samenhangende bestanden dichter bij elkaar zetten en het ruis verwijderen zodat de data op je harde schijf sneller in te lezen is door de rest van je pc.

Daarom is het beter om je grote schijven in partities op te delen ;)

Ik zie niks bijzonders staan in je opstartroutine, mooi schoon en alleen wat nodig is word opgestart ..

Je probleem zit echt ergens anders.. het wel of niet starten van jusched merk je niet.. Ik denk dat je beter kunt kijken naar getallen zoals systeemcache en de hoeveelheid geheugen die er nog vrij is na dat je een uur met je pc hebt gewerkt (task manager => prestaties)

Dit geeft namelijk een veel beter beeld van de performance van je pc.. Wel dien ik op te merken dat door sommige updates van virusscanners ook wel 1 en ander kan gebeuren . kan namelijk ziijn dat er in een update ook een compleet geupdate versie van de scan engine word mee geleverd.. Geupdate scan engine betekent dus eigenlijk een vernieuwde "motor" van je virusscan, die zich dus ook op een andere manier gedraagt in je systeem...

1- Zoveel mogelijk programma's uit het werkgeheugen halen. Oftewel niet teveel programma's tegelijk / op de achtergrond laten draaien.

2- Met partities werken. Ikzelf heb een HD van 80 gig waar alleen windows, programma's en mp3's opstaan. De andere harde schijven zijn mijn werk harde schijven waar ik continu dingen opzet en afhaal maar zelf nooit defragmenteer.

3- Windows vista draaien ipv windows XP. Vista is voor mij veel sneller en wordt na verloop van tijd ook niet traag.

4- Format c:

5- Nieuwe PC kopen met genoeg werkgeheugen en snelle processor.

1: Hoe minder programma's tegelijkertijd, hoe beter inderdaad.. de gebruiker geeft aan dat het probleem sinds kort ineens op treed , dat ie dus bij dezelfde werkzaamheden ineens meer traagheid ervaart, dus geen oplossing

2: Partitioneren is inderdaad handig, zorg voor continu voldoende vrije ruimte op station c: en defragmenteer deze regelmatig.. dit voorkomt dat windows noodgedwongen zijn swapfile in stukken moet gaan weg schrijven.

3: GEEN oplossing.. Windows Vista ins AANZIENlLIJK zwaarder als XP, de gebruiker in kwestie zal nog mer traagheid ervaren. Zeker als de pc minder geheugen aan boord heeft

4: Kolder... controleer eerst de schijf of laat dit doen door iemand die weet hoe met spyware en andere crap (temporary files ed) om te gaan

5: Kolder.. het probleem deed zich pas sinds kort voor terwijl er aan de pc configuratie niks is gewijzigt.

Aanvullende tips:
Opschonen van de TEMP folders:
Internethistory wissen (internetopties, geschiedenis wissen) Dt zijn teringveel kleine bestandjes die NIET auomatisch worden verwijdert, alleen als je de optie in IE aan hebt staan dat IE de cache folder moet legen na afsluiting internet explorer

C:\documents and setting\<gebruikersnaam>\local settings\temp
Alles wat in deze map staat kan zonder problemen worden verwijdert.. 1 of 2 bestanden kan windows in gebuik hebben.. de rest kan weg inclusief alle mapjes ..

C:\documents and settings\<gebruikersnaam>\local settings\temporary internetfiles\content.ie5
Alle mappn die hier in staan kunnen ook zonder problemen weg.. alleen het bestand index.dat is in gebruik en blijft dus staan

@ BadMF, is niet persoonlijk aangevallen, ik motiveer waarom de oplossingen niet werken.

dus is de grootte niet DE grote boosdoener (hoewel het meespeelt) van je schijf maar de mate waarin de bestanden verspreid zijn, toch?

Klopt.

Je kan misschien ook eens bij taakbeheer kijken of er bijvoorbeeld een proces is wat heel veel van de processor vraagt. Ik heb een keer iets met de printer gehad (iets van printspool o.i.d). Dit proces nam 90 % van de processor en mijn hele pc liep dus ontzettend traag.

Er staat niet zoveel geks tussen, alleen die jusched zet ik bij mezelf altijd uit. Is volgens mij de java update scheduler, en niet echt nodig.

Maak anders even je pc schoon met c-cleaner en registry mechanic. Works for me.

Die jusched + msn heb ik uitgevinkt bij het opstarten.
M'n pc maak ik regelmatig schoon met Cleanup (misschien wel wat TE veel)

de jushed mag indd uitgeschakeld worden en msn ook eh...
Was je pc niet gewoon trager door ofwel java die werd geupdate of Fprot?

Die F-Prot heb ik al lang als virusscanner en deze zou ik echt ni verdenken.
Java daarentegen heb ik nog niet zo lang (ongeveer gedownload rond die periode van dat ik traagheid ondervond.)

Voor je startup degelijk te checken Google je naar, en down je best eens Start Up Control Panel (gratis)

ik zou je prefetch folder eens leegmaken ... helpt soms ook al
deze vind je gewoon onder je C:\Windows
(anders gewoon even zoekfunctie gebruiken in je verkenner)

En der zijn ook een heleboel services die je kan uitschakelen indien
je een nog snellere boot wilt. Dit kan via run -> services.msc

? Welke precies ?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Je probleem zit echt ergens anders.. het wel of niet starten van jusched merk je niet.. Ik denk dat je beter kunt kijken naar getallen zoals systeemcache en de hoeveelheid geheugen die er nog vrij is na dat je een uur met je pc hebt gewerkt (task manager => prestaties)

Waar vind ik dat ''task manager'' ? zou dat wel s willen checken eigelijk.

''task manager''

= ctrl+alt+del

bestandbeheer..

Terug
Naar boven