MuscleMeat

PC loopt trager

• Topic Starter Topic Starter
Probeer eens een keer in veilige modus op te starten. Ben benieuwd of ie dan wat sneller gaat.

In veilige modus opstarten doe je als volgt :

Druk tijdens het opstarten meerdere malen op F8 en kies hierna voor veilige modus

En probeer eens alleen op te starten met alleen je toetsenbord/muis/monitor aangesloten op de pc.
Dus alle usb apparaten eruit trekken , netwerkstekker enz

Je heb nu in ieder geval weer een schoon logboek :p

Hij gaat iets sneller marc maar om nou te zeggen Woooow wat een verschil, neen.
Na normale opstart heb ik snel nog eens logboek gecheckt en ja :eek:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Knip eens de tekst die bij ''disk'' staat en die van ''DCOM" en "service control manager"

Een kijk eens even wat voor harde schijf je hebt?

Ga je ''deze computer" en klik met rechts op "lokaal station(c: )" dan naar "eigenschappen" en daarna tabblad "hardware" En typ het merk over wat er bij schijfstations staat.

Knip eens de tekst die bij ''disk'' staat en die van ''DCOM" en "service control manager"

Een kijk eens even wat voor harde schijf je hebt?

Ga je ''deze computer" en klik met rechts op "lokaal station(c: )" dan naar "eigenschappen" en daarna tabblad "hardware" En typ het merk over wat er bij schijfstations staat.

Disk

DCOM

ServiceControlManager

Maxtor STM...... (HD)

Oke deze fouten komen zo te zien uit de tijd dat je pc in veilige modus werd gestart. Oftewel in veilige modus worden sommige windows services niet gestart , dus de DCOM fout en de DNS client service fout zijn dus niet erg.

Download eens dit bestand : Seagate Technology - SeaTools

Voer het na het downloaden uit ,

-Klik op next
-daarna op i accept the license agreement , daarna weer op next
-nu weer op next
-dan weer op next
-dan weer op next , en daarna op finish
-Daarna ga je naar start en zoek je onder alle programma's ; seagate op
, daarna klik je op seatools voor windows om het programma te starten.

Hierna word het programma gestart en scant het naar schijven. Als eenmaal de maxtor schijf gevonden is moet je er even een vinkje voor zetten. Klik dan bovenin op ''basis test'' hierna verschijnt er een uitklapmenu en klik je op long test. Hierna word de schijf gescant op fouten.

Komt er snel een foutmelding maak even een screenshotje en post deze eens.

Als er geen foutmelding verschijnt zal ik even het kort uitleggen hoe je kunt zien of de schijf in PIO of DMA modus draait.

En nu ?
Andere oplossingen mogelijk ?

zijn nog genoeg oplossingen ;). Download anders even net framework 2.0

Link:[Link niet meer beschikbaar]

en klik op download

OK, Framework is gedownload, Seatools programma laten lopen, 20minuten 'long test' HD (had ni meer tijd) niets gevonden.
Nu naar werk... (ik hoor wel hoe er mn volgende stap uitziet é)
Frame & Seatools op pc laten staan?

OK, Framework is gedownload, Seatools programma laten lopen, 20minuten 'long test' HD (had ni meer tijd) niets gevonden.
Nu naar werk... (ik hoor wel hoe er mn volgende stap uitziet é)
Frame & Seatools op pc laten staan?

Deze avond Seatools volledig laten lopen 'long test' HD, niets gevonden op schijf.
Terug aan U marc? ;)

ga naar start-->configuratiescherm-->systeem-->tabblad hardware-->apparaatbeheer-->IDE ATA/ATAPI-controllers. Klik op primair ide-kanaal en klik dan met rechts zodat je de eigenschappen kunt kiezen.

Ga dan naar het tabblad geavanceerde instellingen en maak hiervan een screenshot.

ga naar start-->configuratiescherm-->systeem-->tabblad hardware-->apparaatbeheer-->IDE ATA/ATAPI-controllers. Klik op primair ide-kanaal en klik dan met rechts zodat je de eigenschappen kunt kiezen.

Ga dan naar het tabblad geavanceerde instellingen en maak hiervan een screenshot.

Ziezo.

Zie net dat je een sataschijf heb , screenshotje heb ik jammergenoeg niets aan. Al een keer een registry cleaner geprobeert?

Frame & Seatools mogen eraf wss (niet meer nodig, of toch)?
Moet ik iets checken in het register denk je?

Seatools mag je eraf halen ja , framework 2.0 kan wel blijven staan.

Mischien zit er een register sleutel dwars , zal nog wel even een goede registry cleaner uploaden.

@ marc

Ik hoor zonet van mn neef (die toch wel wat verstand heeft van pc's mag ik wel zeggen) : ''ik lees kwalijke informatie over het proces Teatimer.exe die voor geheugenlekken zorgt''

teatimer.exe is een onderdeeltje van Spybot en dat programma'tje heb ik dus ook wel staan op pc.

Deel jij die mening ?

Damn, weer iets gevonden mn neef (via msn)

Some malware camouflage themselves as vsnpstd3.exe, particularly if they are located in c:\windows or c:\windows\system32 folder.

Dus heb ik dat in processen gevonden en maar beëindigd.

@ marc

Ik hoor zonet van mn neef (die toch wel wat verstand heeft van pc's mag ik wel zeggen) : ''ik lees kwalijke informatie over het proces Teatimer.exe die voor geheugenlekken zorgt''

teatimer.exe is een onderdeeltje van Spybot en dat programma'tje heb ik dus ook wel staan op pc.

Deel jij die mening ?

al die dingen eh, die rechts beneden komen te staan zijn bijna allemaal overbodig. Imo moet er daar niets staan. Misschien AV als dat icoontje zelf niet wegkan maar voor de rest moet daar niet staan.

Voeg je straks wel even toe op msn.

Terug
Naar boven