BadMF
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 2
1: Hoe minder programma's tegelijkertijd, hoe beter inderdaad.. de gebruiker geeft aan dat het probleem sinds kort ineens op treed , dat ie dus bij dezelfde werkzaamheden ineens meer traagheid ervaart, dus geen oplossing
2: Partitioneren is inderdaad handig, zorg voor continu voldoende vrije ruimte op station c: en defragmenteer deze regelmatig.. dit voorkomt dat windows noodgedwongen zijn swapfile in stukken moet gaan weg schrijven.
3: GEEN oplossing.. Windows Vista ins AANZIENlLIJK zwaarder als XP, de gebruiker in kwestie zal nog mer traagheid ervaren. Zeker als de pc minder geheugen aan boord heeft
4: Kolder... controleer eerst de schijf of laat dit doen door iemand die weet hoe met spyware en andere crap (temporary files ed) om te gaan
5: Kolder.. het probleem deed zich pas sinds kort voor terwijl er aan de pc configuratie niks is gewijzigt.
Aanvullende tips:
Opschonen van de TEMP folders:
Internethistory wissen (internetopties, geschiedenis wissen) Dt zijn teringveel kleine bestandjes die NIET auomatisch worden verwijdert, alleen als je de optie in IE aan hebt staan dat IE de cache folder moet legen na afsluiting internet explorer
C:\documents and setting\<gebruikersnaam>\local settings\temp
Alles wat in deze map staat kan zonder problemen worden verwijdert.. 1 of 2 bestanden kan windows in gebuik hebben.. de rest kan weg inclusief alle mapjes ..
C:\documents and settings\<gebruikersnaam>\local settings\temporary internetfiles\content.ie5
Alle mappn die hier in staan kunnen ook zonder problemen weg.. alleen het bestand index.dat is in gebruik en blijft dus staan
@ BadMF, is niet persoonlijk aangevallen, ik motiveer waarom de oplossingen niet werken.
Ja sommige tips van je zouden moeten werken op papier, maar niet in de praktijk. Windows XP werd bij mij altijd traag naar verloop van tijd (AMD3800, 2 Gig intern). Een format op zijn tijd werkte prima. Uiteraard maakte ik cache files regelmatig leeg en had ik niet teveel programmas in het geheugen / register. Ook spyware draaide ik en defrag op zijn tijd, maar helaas hielp dat niet.
Windows Vista heb ik dat probleem helemaal niet, en lijkt veel efficienter met geheugen om te gaan, ook als ik hem meerdere dagen aanlaat. Vista mag dan zwaarder zijn, maar hij het werkt op alle fronten beter dan XP! Qua opstarten, geheugenbeheer en ook zeker op het gebied van veiligheid. Ook als een programma vastloopt kan vista explorer binnen 3 seconden afsluiten en opnieuw laden.
Maar goed, het lijkt of ik aandelen in M$ heb, maar dat is dus niet

Laatst bewerkt: