AndroidHealthClinic

PC start niet???

Mysterio3

Advanced Bodybuilder
Waardering
31
Lengte
1m75
Massa
74kg
Vetpercentage
10%
Ik heb een nieuwe pc en heb hem zelf gebouwd .. alleen wil de pc niet starten waar kan dat aan liggen??

Dit heb ik

Gigabyte 770 am3 moederbord
CPU Phenom X4 955
GPU HD 5850
Voeding OCZ 600 watt mod
500 GB Caviar Black
Kingston Value Ram ddr3 4 GB

Heb volgens mij alles aangesloten, alleen aan de OCZ zitten al 3 kabels standaard vast .. de 24 pin een 6 pin en een 4 pin heb de 4 pin alleen niet aangesloten zou niet weten waar? En de andere 2 wel .. en dan de mod kabels voor alle onderdelen ook aangesloten

Zelf heb ik de power switch ook goed gezet volgens de moederbord boekje en heb hem ook al omgedraaid maar wil niet werken

Edit: Zie je moederbord

Volgens mij is het een 20 pin kabel toch ?

De 20 pin gaat in moederbord
6 pin videokaart
4 pin wordt meestal meegeleverd voor extra aansluiting op oude moederborden volgens mij

Heb zelfde voeding even kijken hoe ik dat heb gedaan.

Heb de 4 pin kabel gewoon in me moederbord zitten samen met de 20 pin kabel. Dus volgens mij hoort het zo te kloppen

De fan van de voeding draait wel ?

Laatst bewerkt:
Ik heb een nieuwe pc en heb hem zelf gebouwd .. alleen wil de pc niet starten waar kan dat aan liggen??

Dit heb ik

Gigabyte 770 am3 moederbord
CPU Phenom X4 955
GPU HD 5850
Voeding OCZ 600 watt mod
500 GB Caviar Black
Kingston Value Ram ddr3 4 GB

Heb volgens mij alles aangesloten, alleen aan de OCZ zitten al 3 kabels standaard vast .. de 24 pin een 6 pin en een 4 pin heb de 4 pin alleen niet aangesloten zou niet weten waar? En de andere 2 wel .. en dan de mod kabels voor alle onderdelen ook aangesloten

Zelf heb ik de power switch ook goed gezet volgens de moederbord boekje en heb hem ook al omgedraaid maar wil niet werken

4pins moet naast je processor zit wel een plekje voor moet je rond om je processor kijken.

• Topic Starter Topic Starter
Edit: Zie je moederbord

De 24 pin gaat in moederbord
6 pin videokaart
4 pin wordt meestal meegeleverd voor extra aansluiting op oude moederborden volgens mij

En nog een 8 pin .. die is voor de CPU

Alleen zou niet weten wat de probleem zou kunnen zijn

---------- Toegevoegd om 15:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:30 ----------

4pins moet naast je processor zit wel een plekje voor moet je rond om je processor kijken.

Was de 8 pins vergeten .. die zit naast de CPU

En nog een 8 pin .. die is voor de CPU

Alleen zou niet weten wat de probleem zou kunnen zijn

---------- Toegevoegd om 15:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:30 ----------

Was de 8 pins vergeten .. die zit naast de CPU

Oh oke, die heb ik er niet opzitten.

Mooie set-up

Mijn pc is beter :orly:

:yarly:

biept je pc, of heeft de powerknop indrukken volledig geen effect?
staat je voeding wel aan? :D

Hoe post je deze topic dan, als je PC niet start.. :)

Steekt de stekker wel in ? :roflol:

- Voeding stekker in het stop contact en achter in de voeding?
- Staat de voeding aan ( het streepje ingedrukt? )
- Zijn de kleine klote kabels op je moederbord aangesloten (powerknop/reset, je weet wel die kleine 2 mm stekkertjes)
- Zitten die kleine klote stekkertjes wel op de goede aansluit punten?
- Is verder alles goed aangesloten in de kast (voeding naar moederbord, enz. enz. )

Zou deze punten maar eerst even nalopen.
Succes :thumb:

biept je pc, of heeft de powerknop indrukken volledig geen effect?
staat je voeding wel aan? :D

Geen effect en de voeding staat gewoon aan ???

---------- Toegevoegd om 00:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:43 ----------

Hoe post je deze topic dan, als je PC niet start.. :)

oude pc

---------- Toegevoegd om 00:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:43 ----------

- Voeding stekker in het stop contact en achter in de voeding?
- Staat de voeding aan ( het streepje ingedrukt? )
- Zijn de kleine klote kabels op je moederbord aangesloten (powerknop/reset, je weet wel die kleine 2 mm stekkertjes)
- Zitten die kleine klote stekkertjes wel op de goede aansluit punten?
- Is verder alles goed aangesloten in de kast (voeding naar moederbord, enz. enz. )

Zou deze punten maar eerst even nalopen.
Succes :thumb:

- beide gedaan
- ook gedaan
- zitten wel goed heb het volgens het boekje gedaan
- dit moet ook correct zijn .. heb alle kabels bekant aangesloten

Iemand nog tips/adviezen?

heb ook 1 keer me pc gebouwt nou nooit meer. kwam er van in een roid bijna hahah.

heb ook 1 keer me pc gebouwt nou nooit meer. kwam er van in een roid bijna hahah.

Hahha, wilde het ook niet doen maar dacht is het proberen waard .. na deze ervaring dus niet nee ..

Zodadelijk heb ik wat kapot gemaakt .. zou echt k*t zijn!!

Net mijn 5850 binnen na 2.5 maand wachten krijg ik deze shit .. k*tzooi!!:mad:

Beetje ESD veilig gedaan, of met een lompe wollen trui alles in je kast gebouwd?

Schiet me nu net te binnen.. zit er een led lampje op je moederbord, zoja brand die ook als je alle kabels volgens jou manier hebt aangesloten?

Wat gebeurd er eigenlijk als jij je power knop indrukt?
Gebeurd er uberhaubt wel iets van een ventilator dat wil draaien of een led lampje dat aangaat?

Want het kan aan een simpel kabeltje liggen waar je misschien hebt overheen gekeken?
Kabels verkeerd aangesloten, loop die nog eens goed na.

Let us know !

Altijd lastig zoiets, ik heb hier zelf ook ervaring mee (helaas :o ). Bij mij lag het uiteindelijk aan het geheugen die ik er niet goed in had geplaatst. Eén klein onderdeel wat niet goed zit is voldoende om niks te doen laten werken.

Ik zou je probleem ook even op dit forum posten:

http://www.helpmij.nl/forum/

Wacht ik heb een fout volgens mij ontdekt .. ik had gekeken en zag dat de 2 fans die ik heb via molex gedaan heb in de molex aansluiting en had daar ook de 6pin van de videokaart erin gedaan (is ook molex dus had ik 2 molexen op elkaar gedaan en gezet in 1 molexaansluiting naar de rvoeding .. heb die van de fans weggehaald en zat die van de videokaart er alleen aan ..

Heb toen aangestart en toen ging die wel aan voor het eerst alleen deed de processor koeler het niet (ging even aan de ventilator en toen stopte die en krijg geen beeld op de scherm ..

Dus moet ik het nou nog een keer aandoen .. ben bang dat ik zodadelijk iets kapot maak??

Processor koeler moet je aansluiten op het moederbord, aansluiting spreekt voor zich maar pak voor de zekerheid je handleiding erbij !

Geen beeld: Videokaart er goed ingeklikt in de PCIe slot + met schroefje netjes vast gedraaid?
Heeft deze wel genoeg voeding, want zo'n lompe videokaart van tegenwoordig hebben 2 voedingstekkers nodig.

(Leuk he, eigen PC bouwen :p)

Terug
Naar boven