AndroidHealthClinic

PC start niet???

Een standaard koeler die bij een processor wordt meegeleverd zit wordt altijd aangesloten op het moederbord.

Anders, laat ik het zo zeggen: 'Mijn ervaring is dat alle standaard processor koelers op het moederbord worden aangesloten voor hun voeding (i.v.m. een klein stekkertje')

Edit:
Is vaak zo'n klein stekkertje:
000132-13.jpg

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Nee, heb een andere processor koeler gekocht de freezer 64 pro :D en die werkt nu wel gewoon

Heb pc opgestart hij doet het nu wel .. het lag eraan dat ik 2 molexen op elkaar had gedaan waardoor de videokaart geen stroom kreeg ..

Alhoewel ik nu de molex 6 pin gebruikt voor de nieuwe videokaart aangezien die 2 6pins nodig heeft werkt mijn casefans nu niet ..moet ik daar nieuwe molex kabel voor kopen

Want heb wel nog een PCI E 8 pin ----------- 6+2 pin .. heb dat geprobeerd voor de videokaart dus 8pin in de voeding gedaan en dan de 6+2pin (6 pin alleen in de videokaart gedaan en dan die 2pin los gehouden) maar dan gaat de pc weer niet aan dus gebruik nu gewoon weer de 6pin molex (met sysfan stekker eraan aangezien deze kabel voor de casefans bedoelt is) en een PCI E 6pin kabel voor de videokaart ralleen doen me casefans het niet .. dat lijkt me niet zo'n ramp om nu alvast te pcen erop en dan morgen een molex kabel te kopen voor de casefans .. hij word lijkt me niet overhit door 1 dag te pcen zonder casefans ofwel ..

Mijn oude pc trouwens heeft helemaal geen casefan ..

Beetje internetten en wat klein werk raakt ie niet mee overhit.
Als je hem (de videokaart) zwaar gaat stressen dan gaat ie wat meer lawaai maken, maar overhitten met deze temperatuur lijkt me knap.

Maar kortom: Het lag dus toch aan de kabel(s) die verkeerd aangesloten waren?

Waarom je eigen pc in elkaar zetten als je er niks van bakt. Vaak zijn dit soort gevallen gebruikers fouten. Hierdoor breng alleen maar meer schade aan je pc.

Tip. laat iemand ernaar kijken die wel verstand heeft van computers.

• Topic Starter Topic Starter
Beetje internetten en wat klein werk raakt ie niet mee overhit.
Als je hem (de videokaart) zwaar gaat stressen dan gaat ie wat meer lawaai maken, maar overhitten met deze temperatuur lijkt me knap.

Maar kortom: Het lag dus toch aan de kabel(s) die verkeerd aangesloten waren?

Me oude pc werkt ook niet met casefans en nooit echt iets gebeurt (1 x videokaart doorgebrand)

NOU de casefan molex kabel .. is dus een kabel met 2 molex kopjes en een stekker voor de sys fan daar moet mijn 2 molex casefans in alleen gebruikte ik nog een 6pin kabel van de videokaart die ook molex heeft en die casefans molex en die videokaart molex had ik op elkaar gezet dat kon en toen in de voeding alleen werkt blijkbaar niet als je ze op elkaar zet .. dus gebruik ik nu de molex kabel voor de videokaart terwijl die eigenlijk voor de casefans is ..

Komt omdat de HD 5850 2 6pins nodig heeft dus kom een kabel tekort alheowel ik nog wel een PCI E 6+2 pins heb alleen dat kan volgens mij niet .. die is bedoeld voor een videokaart met 8 pins want je kan niet 6 pins doen en dan 2 openhouden toch of wel? net geprobeerd in iedergeval en dat lukte niet ..

Terug
Naar boven