Fitness Seller

PC van Aldi kopen of niet?

RoniMoon1989

Competitive Bodybuilder
R.I.P.
Waardering
95
Hey bro's

Ik zie dat er in de Aldi-folder van deze week een multimedia-pc staat voor maar 400 euro. Ik heb dringend een nieuwe pc nodig. Zeker niet om te gamen maar gewoon om schoolwerk op te maken.

Zijn die Medion-pc's van de Aldi nog de moeite of zijn ze maar crap?

Bedankt!

Medion is erg goede prijs/kwaliteit verhouding

Zou niet aan die meuk van medion beginnen maar het is wel te doen, zit vaak b kwaliteit spul in.

Als je niet kijkt naar de service dan is medion niet slecht.
Ga naar een erkend computerwinkel, heb je zowiezo waar voor je geld en service.

Als je niet kijkt naar de service dan is medion niet slecht.
Ga naar een erkend computerwinkel, heb je zowiezo waar voor je geld en service.

Prima dan betaal je 200 euro meer voor hetzelfde.

Er zit 3 jaar garantie op, wat wil je nog meer. Dat ze hem schoonmaken?

Medion goed merk? Iedereen zijn eigen ding maar kan je zeggen dat medion vaak problemen geeft, vriend van me is icter en repareerd pc's, je wilt niet weten hoeveel medion hij opgestuurd krijgt;)

Medion goed merk? Iedereen zijn eigen ding maar kan je zeggen dat medion vaak problemen geeft, vriend van me is icter en repareerd pc's, je wilt niet weten hoeveel medion hij opgestuurd krijgt;)

Mensen die goedkope pc's kopen weten er meestal weinig van, misschien heeft dat er iets mee te maken? :D

Medion 'een zeer goed merk'? Beetje serieus blijven he. Medion is gewoon een goedkoop merk, en dat merk je aan de gebruikte materialen en goedkopere chips. Hoeft daarom niet sneller stuk te gaan, maar de kwaliteit is wel sowieso minder. Ik heb van meerdere kennissen klachten gehoord over de levensduur van Medion computers. Het voordeel bij ALDI is dat ze niet moeilijk doen over garantie, bij problemen zou je makkelijk een nieuw toestel kunnen krijgen. Stel dat je 3 jaar garantie krijgt, dan is de prijs kwaliteit nog steeds redelijk, ook al gaat het ding in die tijd 5x stuk en is het na 3 jaar versleten.

Mijn Aldi-Pc gaat al bijna 5 jaar mee, maar omdat ze bij de vorige een oude video-kaart ingestoken hebben als hij nog in garantie was (was namelijk kapot) en hij na 3 maand terug kapot was, zou ik geen Medion meer kopen.

Heb hem juist ook zien staan :D
Medion is sowieso dik in orde tegenwoordig, sowieso slechte kwaliteit voor nerds die websites bouwen en gamen maar voor de rest geen probleem. En zoals reeds gezegd, als het kapot is, gewoon een nieuwe halen.

• Topic Starter Topic Starter
Goed, beslist. Het wordt dus een Medion. Bedankt voor de adviezen!

Dat is mooi dat hij ICT'er is, ik ook en verkoop ze dagelijks.

Je hebt sowieso weinig keus. Medion is computer betreft gewoon een goed merk.

Je hebt Acer/Hp/Qmotion/Packard Bell/ Sinds kort Asus. Dan heb je zo'n beetje alle grote desktop fabrikanten die wij verkopen.

Uit dit rijtje zou ik sinds kort zeker Asus kiezen, daarna Medio en dan als 3de Qmotion.

Als je ze verkoopt weet je toch ook hoe en waarom je 3 jaar garantie krijgt?

en ik spreek niet over de kwaliteit..

Als je ze verkoopt weet je toch ook hoe en waarom je 3 jaar garantie krijgt?

en ik spreek niet over de kwaliteit..

In nederland heeft Medion maar 2 jaar garantie. Dus omdat ze meer dan 1 jaar garantie geven wil je meteen zeggen dat ze slecht zijn?

Langere garantie vind ik iets positief.

Kijk naar samsung/sony/asus De top 3 merken in de notebook branche, zowel persoonlijk als kwa statistiek. Alle 3 geven ze 2 jaar garantie. Dus je wilt ook meteen zeggen, oh die krijgen 2 jaar garantie dus zijn slecht

:o

Dat is mooi dat hij ICT'er is, ik ook en verkoop ze dagelijks.

Je hebt sowieso weinig keus. Medion is computer betreft gewoon een goed merk.

Je hebt Acer/Hp/Qmotion/Packard Bell/ Sinds kort Asus. Dan heb je zo'n beetje alle grote desktop fabrikanten die wij verkopen.

Uit dit rijtje zou ik sinds kort zeker Asus kiezen, daarna Medio en dan als 3de Qmotion.
Wat Asus betreft heb je gelijk (laptops): http://nl.hardware.info/nieuws/17541/squaretrade-meet-betrouwbaarheid-laptops

Maar er is geen onderzoek gedaan naar Medion, wat uiteindelijk een B-merk is met klein marktaandeel.

specs?

Wat Asus betreft heb je gelijk (laptops): http://nl.hardware.info/nieuws/17541/squaretrade-meet-betrouwbaarheid-laptops

Maar er is geen onderzoek gedaan naar Medion, wat uiteindelijk een B-merk is met klein marktaandeel.

Dat onderzoek refereer ik ook naar inderdaad. Al is dit onderzoek uit amerika en al 2 jaar uit.

Maar omdat er geen onderzoek is gedaan naar Medion, is het gelijk een B merk? Als we zo redeneren prima, maar dan is Acer/Packard Bell/HP ook meteen een C merk. Zoals ik zei is Medion wel 1 van de beste opties voor desktops.

Terug
Naar boven