MuscleMeat

PC van Aldi kopen of niet?

In nederland heeft Medion maar 2 jaar garantie. Dus omdat ze meer dan 1 jaar garantie geven wil je meteen zeggen dat ze slecht zijn?

Langere garantie vind ik iets positief.

Kijk naar samsung/sony/asus De top 3 merken in de notebook branche, zowel persoonlijk als kwa statistiek. Alle 3 geven ze 2 jaar garantie. Dus je wilt ook meteen zeggen, oh die krijgen 2 jaar garantie dus zijn slecht

:o

ook niet meteen de slimste jij.. ik zei dat ik niet sprak over kwaliteit.

gewoon kopen medion is flex heb zelf ook

Heb 2laptops van medion gehad bij de aldi gekocht,niks mis met die dingen werken perfect als je teminste weet wat je doet....
Zelfs toen de garantie na 3j verlopen was werd die nog gratis gemaakt door hun...
Die acer bende dat is pas een zooitje rotzooi die donderen uit elkaar onder je handen..

ook niet meteen de slimste jij.. ik zei dat ik niet sprak over kwaliteit.

Wat is er belangrijker dan kwaliteit?

Jij zegt ga naar een computer speciaal zaak, waarom? Ze verkopen exact hetzelfde als elke andere groothandel. Enkel is de prijs wat anders.

Dat onderzoek refereer ik ook naar inderdaad. Al is dit onderzoek uit amerika en al 2 jaar uit.

Maar omdat er geen onderzoek is gedaan naar Medion, is het gelijk een B merk? Als we zo redeneren prima, maar dan is Acer/Packard Bell/HP ook meteen een C merk. Zoals ik zei is Medion wel 1 van de beste opties voor desktops.
Medion is op vlak van kwaliteit de laatste jaren wel een stuk beter geworden, maar in België richt het zich toch vooral op een publiek met een laag budget, die tevreden zijn met wat mindere specs, eenvoudigere behuizingen en basic service.

Wel ben ik het eens dat het label A-merk / B-merk vaak relatief is. Wat veel mensen als A-merk zagen blijkt helemaal niet zo goed te zijn, en omgekeerd.

Laten we zeggen dat Medion qua prijs kwaliteit het zeker niet slecht doet. Maar imo gaat het wat ver om het als A-merk te beschouwen.

als je echt goedkoop uit wilt zijn kun je het beste je onderdelen gwn zelf kiezen.

Medion is gewoon MSI in een goedkoper kastje.

Prijs/kwaliteit is idd in orde iig. Ouders hebben al iedere keer een medion gekocht , 1ste is nog altijd niet stuk. 2de is ook gewoon een goed beestje.

Mijn laptop is ook van medion , indertijd gekocht voor 600 euro fso. Goed beestje. Het enige wat ik zou verkiezen boven medion is apple :p. Heb hiervoor een acer gehad maar die heeft het geen jaar uitgehouden.

medion is tegenwoordig prima spul.

goedkope chips enzo dat is verleden tijd, tegenwoordig hebben ze gewoon intel i3 en i5 processoren en nvidia videokaarten, toshiba hdd e.d, zeker geen slecht spul hoor.

prijs kwaliteit gezien een prima keuze, diversen in mijn bekenden kring hebben er 1 en die doen het al jaren perfect

Had er zelf ook bijna 1 gekocht, toen kon ik voor niks ene van t werk overnemen dus was die keuze gauw gemaakt :D

• Topic Starter Topic Starter
Ben al een hele tijd super tevreden van mijn Medion. Mijn vorige was ook een Medion en eigenlijk nooit probs mee gehad. ;)

Even voor de duidelijkheid: MSI is geen Medion, het zijn twee verschillende bedrijven. Medion neem voor bepaalde modellen dezelfde onderdelen als bijv. MSI, waardoor je modellen krijgt die goedkoper zijn dan MSI, maar toch dezelfde specs hebben bijv: http://nl.hardware.info/nieuws/12039/msi-wind-komt-ook-als-medion-op-de-markt

Wat Medion dus doet is gewoon besparen op een aantal luxe dingen, IMO kan je dan net zo goed je eigen kast en onderdelen halen en wat bouwen. Of laat je PC bouwen, zoveel kost dat niet.

Heb een Medion van 10j hier en die werkt nog. Heb die zo'n 6j in gebruik gehad. Een keertje videokaart kapot na een jaar, gratis opgestuurd en de dag erna al terug thuis en in orde. Voor gewoon gebruik niks mis mee dus.

Even voor de duidelijkheid: MSI is geen Medion, het zijn twee verschillende bedrijven. Medion neem voor bepaalde modellen dezelfde onderdelen als bijv. MSI, waardoor je modellen krijgt die goedkoper zijn dan MSI, maar toch dezelfde specs hebben bijv: http://nl.hardware.info/nieuws/12039/msi-wind-komt-ook-als-medion-op-de-markt

Wat Medion dus doet is gewoon besparen op een aantal luxe dingen, IMO kan je dan net zo goed je eigen kast en onderdelen halen en wat bouwen. Of laat je PC bouwen, zoveel kost dat niet.
MSI maakt de computers voor Medion.
Laptop zou ik Medion kiezen, PC zou ik zelf in elkaar steken.

Asus for sure, had in 2004 al een laptop van ze.. Was toen ongelofelijk dat er een Pentium 4 3.0gHz in een laptop paste.

MSI maakt helemaal geen computers voor Medion... MSI en Medion bestellen gewoon bij dezelfde OEM producent en zetten er vervolgens elk hun label op. Medion met een wat goedkopere behuizing en look.

Laatst bewerkt:
Hey bro's

Ik zie dat er in de Aldi-folder van deze week een multimedia-pc staat voor maar 400 euro. Ik heb dringend een nieuwe pc nodig. Zeker niet om te gamen maar gewoon om schoolwerk op te maken.

Zijn die Medion-pc's van de Aldi nog de moeite of zijn ze maar crap?

Bedankt!

Dan is het antwoord een dikke nee. Je kunt voor dezelfde prijs een bij de mediamarkt halen met een monitor erbij.

Waarom zou je een pc bij de aldi kopen...?

Je gaat toch ook niet voor kleding en supplementen bi de aldi shoppen?

Terug
Naar boven