MuscleMeat

peesonsteking

IRON JUNKIE

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m70
Massa
82kg
Vetpercentage
13%
Zit momenteel met een peesonsteking nu al 6 weken vorige week
na meerdere bezoekjes bij de dokter een cortisone spuit gekregen wie heeft er dezelfde onsteking gehad en wat heb je gedaan voor beter sneller herstel ? train momenteel alleen maar met lichte gewichten maar rug valt nog moeilijk te trainen zonder last biceps train ik uiteraard totaal niet meer voorlopig. ben geen voorstander voor helemaal niks meer te doen rust is roest

tendonitis1.jpg

Ik heb er geen ervaring mee... Dus wat dat betreft kan ik er weinig over zeggen...

Neem je een supplement voor pezen, als glucosamine?
En misschien ook niet onbelangrijk: hoe kom je er aan? De plek doet me erg denken aan RSI.

Is dit niet "gewoon" een tennisarm?
Als het zo is, die heb ik ook en tob daar nu een maand of 2 mee.
Heb via de fysio 5x een behandeling ondergaan die Dry Needling heet en ja, het is iets minder maar nog lang niet over.
Zelf denk ik dat absolute rust niet nodig is, want maar al te vaak hoor je dat het direct weer de kop opsteekt als de arm weer volledig gebruikt wordt.
Ik behandel het nu als volgt: ik train lichter, probeer door meer herhalingen, wisselen van oefeningen (oefeningen zoeken die je redelijk pijnvrij kunt uitvoeren, alternatieven zoeken) om toch die prikkel te houden, ik draag een brace tijdens trainen en de laatste 2 weken ook op mijn werk (heb lichamelijk redelijk zwaar werk) en al met al gaat het nu langzaam beter...........maar er staat 9 maanden tot een jaar voor.
Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar ik wens je in elk geval succes met het herstel. :)

De plek lijkt inderdaad zeer veel er op een tennisarm. Google even op epicondylitis lateralis(=tennisarm). Heb je pijn op de plek als je er op drukt?als je je pols wilt strekken tegen weerstand, is dat pijnlijk? Zo ja, weet je vrij zeker dat het idd tennisarm is. Helaas voor jou kan zoiets duren varierend van een paar maanden tot een jaar...

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb er geen ervaring mee... Dus wat dat betreft kan ik er weinig over zeggen...

Neem je een supplement voor pezen, als glucosamine?
En misschien ook niet onbelangrijk: hoe kom je er aan? De plek doet me erg denken aan RSI.

heb vroeger veel glucosamine genomen aan lange peroides en ik vind niet dat het echt helpt. maarja alle beetjes helpen heb hier nog potjes staan mss die dan toch maar eens beginnen te nemen...
ik ben metser van beroep en met die arm hef ik al mijn blokken
als je dan betonblokken hebt dat voel je wel. het is volgens mij gewoon van teveel de zelfdebeweging te doen. waarop ik ook nog 6 van de 7 train
maar dat heb ik nu verandert naar 5 tot 4 keer min waarvan ik die andere keer nu in de plaats ga lopen. ik voel het zelfs al als ik half uurtje ant lopen ben word het gevoelig en juist of ik een enorme pomp krijg erin :)
ochja nu een maandje rustig aan proberen te doen en dan hopelijk volgende maand terug knallen

Volgens mij spreken we over een "golferselleboog" (epicondylitis medialis) ipv de tenniselleboog aangezien het trainen van rug moeilijk is en het trainen van de biceps onmogelijk...

Ik zou idd die oefeningen zoeken die je pijnvrij (relatief) kan uitvoeren. Probeer bij biceps eens reverse biceps curls en hammer curls...

Dit zou eventueel kunnen helpen...

Uw lichaam zal meteen feedback geven :-)

Spoedig herstel!

ik doe alle pijnvrije oefeningen die ik kan maar biceps reverse of hammer curls of eender wat kan ik vergeten ben zelfs beperkt in de rug voorlopig

bedankt voor de steun :)

Volgens mij spreken we over een "golferselleboog" (epicondylitis medialis) ipv de tenniselleboog aangezien het trainen van rug moeilijk is en het trainen van de biceps onmogelijk...

Ik zou idd die oefeningen zoeken die je pijnvrij (relatief) kan uitvoeren. Probeer bij biceps eens reverse biceps curls en hammer curls...

Dit zou eventueel kunnen helpen...

Uw lichaam zal meteen feedback geven :-)

Spoedig herstel!

Goeie opmerking! klachten lijken idd meer op golferselleboog, was gefopt door het plaatje dat ts had neergezet;)

ik heb geen pijn bij de binnenste elleboog knobbel...

Zo diep heb ik er geen verstand van... Maar het lijkt me wel dat je met je werkgever een manier moet gaan zoeken zodat je niet de hele dag meer precies diezelfde beweging hoeft te maken. Anders kan die arm nooit herstellen....

je moet ook jezelf instuderen met wat je slikt
als je dat gedaan had wist je dat glucosamine alleen werkt op kraakbeen en gewrichten.
niet op aanhechtingen en pezen.

is groot kans op een tennisarm idd, waar die cortisone spuit op sloeg mag liever god weten...

Ik weet eigenlijk niet beter dan dat het wel zo is, klopt niet dus? In de pees zit van nature glucosamine. Neemt het een supplement dan niet op?

Goeie opmerking! klachten lijken idd meer op golferselleboog, was gefopt door het plaatje dat ts had neergezet;)

Ik ben ook alleen op het plaatje afgegaan inderdaad.
Ik kan bijvoorbeeld zelf wel redelijk biceps trainen (niet te zwaar) maar triceps doen meer pijn en eigenlijk lukt alleen dippen daarvan pijnvrij. Rug gaat wel maar is daarna wel gevoelig.
Anyway: minder belasten is volgens mij de enige optie voorlopig. En het kan lang duren, of het nou een golf- of tenniselleboog is.

@Mireille: Ik slik eigenlijk altijd een goede glucosamine maar volgens mij is dat meer voor kraakbeen en gewrichten, ik heb er niet echt extra baat bij nu, maar het zal ook zeker niet schaden.

Kan idd wel een jaar lang duren voor het volledig hersteld.

Persoonlijk lijkt het me een goed idee om inderdaad met lichte gewichten te trainen, zodat door de rek de vezels in de goeie richting kunnen herstellen. Te zwaar trainen zorgt voor nieuwe ruptuurtjes, wat lijdt tot een nieuwe ontstekingsreactie. Gebeurt dit een aantal keren achter elkaar, wordt het een chronisch probleem, ben je verder van huis...

Kijk uit met de inspuiting. Dit kan je pezen wat verzwakken en bij blijvende belasting tot een ruptuur lijden.
Normaal gezien niet, maar bb is ook niet altijd 'normaal' eh.

Nuja, dit is doomdenken natuurlijk.

Draag een brace, zo eentje onder de elleboog, en tsjah, minder belasten...

Succes

heb het 9 maand gehad, mijn advies; rust zonder training maar wel na een tijdje behandeling bij de fysio revalideren met zon trilstok (weet nie hoe dat noemt)
moet wel zeggen dat ik electroshockwave behandeling heb gehad op de pezen maar niet elke fysio heeft die dus ik zou er naar vragen want het heeft me echt goed geholpen.
maar eens je een tenniselleboog hebt gehad moet je blijven oppassen want it's a ****ing b*ch i swear :rolleyes: al die supps maken niet veel uit gelijk glucosamine, moet je eerst 2 maand nemen eer het al dan niet begint te werken dus nu nemen heeft nie zoveel baat maar je weet nooit, vooral geen ontstekingsremmers nemen want die nemen je pijn weg dus je zou wel eens kunnen denken dat het verbeterd is en beginnen trainen terwijl je je overzet en je niks voelt door die ontstekingsremmers. dus conclusie; rusten, niks zwaar optillen of zoveel mogelijk vermijden & naar een goeie fysio gaan + vraag achter electroshockwave therapie of fysio's die dit doen. succes

Laat die cortisonespuiten voor wat ze zijn, deze vreten niet enkel de ontsteking maar ook gezond weefsel weg.

Ik ben met mn schouders goed geholpen geweest door shockwave-therapy, zoals degene boven me ook al aanhaalde.

Als je van België, Limburg/Vla-Brabant, bent kan ik je het adres van mn huis/sportarts geven. Die heeft zo'n apparaat, het nieuwste en 1e in België van dat type zelfs.

Laat die cortisonespuiten voor wat ze zijn, deze vreten niet enkel de ontsteking maar ook gezond weefsel weg.

Ik ben met mn schouders goed geholpen geweest door shockwave-therapy, zoals degene boven me ook al aanhaalde.

Als je van België, Limburg/Vla-Brabant, bent kan ik je het adres van mn huis/sportarts geven. Die heeft zo'n apparaat, het nieuwste en 1e in België van dat type zelfs.
klinkt wel interessant man, kben ook van belgië dus als je het adres eens kwijt wilt mag je mij altijd een pm sturen, goede sportfysio vind je hier niet zo veel..

idd, ik zit met zo'n lichte deuk op de plaats waar een jaar terug zo'n spuit is gezet, wel irritant & die spuit heeft niets uitgehaalt dus was echt overbodig imo, goeie fysio, shockwave maar vooral rust en begeleiding bij revalidatie zijn toch wel belangrijk want verdomme, tennisellebogen zijn bitches :p

Heb het zelf ook een paar maanden gehad.
Glucosamine+rustig trainen+Fysio

Fysio leek het eerst erger te maken, daarna werd het beter. Nu train ik als nooit te voren, maar weet wel dat ik sommige oefeningen moet vermijden omdat ik er anders weer last aan krijg. Heb het gevoel dat het nooit helemaal weg gaat, maar zolang het een draagelijk gevoel is kan ik ermee leven.

Terug
Naar boven