AndroidHealthClinic

Pendlay Rows of Bent over Rows

Peiling Peiling wat kies je?

• Totaal stemmers
    59

gta4jwz

Freaky Bodybuilder
Waardering
227
Lengte
1m77
Massa
88kg
Vetpercentage
15%
Ik wissel ze af, dan hoef je niet te kiezen :) Maar als ik echt moest kiezen zou ik gaan voor bent over rows.

db rows vind ik chiller

• Topic Starter Topic Starter
bent over rows!:D

bent over row!

Ik wissel ze ook af;)

Zijn toch behoorlijk verschillende oefeningen als je ze juist uitvoert.
Of gaat TS er hier vanuit dat de hoek van het bovenlichaam bij beide oefeningen gelijk is?

Maar aangezien ik massieve lats wil hebben dan de BOR.

Het grote verschil tussen reguliere BOR's en Pendlays is toch de hoek die het bovenlichaam maakt met de grond (en dus de hoek waaronder je het gewicht naar je toe trekt. Haaks op bovenlichaam bij pendlays en schuin bij BB-rows. Bij Yates rows sta je zelfs nog verder rechtop (en die gast was toch ook niet bekend om zijn onderontwikkelde rug)

Het is dus maar hoe je je lats wilt aanspreken (en hoeveel druk op je onderrug je aankunt. Na deadlifts ga ik geen pendlays meer doen, maar yates gaat nog wel (alhoewel supported rows (chest supported of DB's bijvoorbeeld) misschien nog beter is)

Joe Row > Barbell/Pendlay Row.

WTF=Joe Row?

Deze legendarische variant zal binnenkort openbaar gemaakt worden.

Ik weet het.

• Topic Starter Topic Starter
:roflol:

Bij Joe rows ligt de barbell op een verhoging, en row je hem vanaf de verhoging (rack, blokken etc.) Beetje hetzelfde als pendlay rows dus, maar dan van een verhoging.

Bij Joe rows ligt de barbell op een verhoging, en row je hem vanaf de verhoging (rack, blokken etc.) Beetje hetzelfde als pendlay rows dus, maar dan van een verhoging.

Het lijkt totaal niet op een pendlay row.. de positie van je upperbody is meer als een yates row.

Het is een soort Yates row, met normale pronated grip, met deadstop, vanaf een verhoging(het liefst een bankje). Lekker die schouderbladen squeezen als je bovenin bent bij elke rep. Dit is de ultieme row variant.

Het lijkt totaal niet op een pendlay row.. de positie van je upperbody is meer als een yates row.

Het is een soort Yates row, met normale grip, met deadstop, vanaf een verhoging(het liefst een bankje). Lekker die schouderbladen squeezen als je bovenin bent bij elke rep. Dit is de ultieme row variant.

De positie van je rug is inderdaad anders dan bij de pendlay row, maar dat kan ook niet anders als je van een verhoging lift. Maar je hebt wel weer een deadstop, net als bij de pendlay row.

Terug
Naar boven