AndroidHealthClinic

Pendlay Rows of Bent over Rows

Peiling Peiling wat kies je?

• Totaal stemmers
    59
Wat als je pendlay niet strikt doet? Hoe heet die row dan?

• Topic Starter Topic Starter
Goed voor je traps dus

De positie van je rug is inderdaad anders dan bij de pendlay row, maar dat kan ook niet anders als je van een verhoging lift. Maar je hebt wel weer een deadstop, net als bij de pendlay row.

Je begrijpt wel dat je het tegen de (bijna) ontwikkelaar van de Joe row hebt he? Dat heb je ook vast gelezen op het forum waar je deze info vandaan hebt. :D

Het lijkt totaal niet op een pendlay row.. de positie van je upperbody is meer als een yates row.

Het is een soort Yates row, met normale pronated grip, met deadstop, vanaf een verhoging(het liefst een bankje). Lekker die schouderbladen squeezen als je bovenin bent bij elke rep. Dit is de ultieme row variant.

Bar op een bankje, dan over het bankje gaan staan en je rows doen (zal je ook wel vanaf blokken, of in een rack kunnen doen).. Zo zijn het net pendlay rows maar je staat alleen wat rechter op waardoor ik ze iig veel beter in mn rug voel.

Goed bezig Jesaja.

Maak er eens een filmpje van. Heb je al een octrooi aangevraagd voor die oefening?

Ik was eerst ook een non-believer maar sinds ik joe rows doe maak ik de gains van mijn leven.

• Topic Starter Topic Starter
+6kg op mijn upperback werd me beloofd in 6 weken!
Mijn rugkanker is inmiddels ook over door deze oefening.

Whahahahahahahahahahahah

---------- Toegevoegd om 08:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:32 ----------

Kan iemand een filmpje maken van zijn joe rows

Ik vind de pendlay rows prettiger.

wat is dan het verschil tussen een yates row en joe row? Nu weet ik niet zeker welke ik doe?

Mijn bar ligt op een bankje, met een supinated grip "deadlift" tot mijn rug schuin is en doe ik mijn row met lats naar elkaar squeezen.

Is het verschil mss de grip?

wat is dan het verschil tussen een yates row en joe row? Nu weet ik niet zeker welke ik doe?

Mijn bar ligt op een bankje, met een supinated grip "deadlift" tot mijn rug schuin is en doe ik mijn row met lats naar elkaar squeezen.

Is het verschil mss de grip?

Bij joe rows leg je de bar tussen de reps stil op het bankje.. en je gebruikt een pronated grip.

dan doe ik yates :p

bedankt

Het lijkt totaal niet op een pendlay row.. de positie van je upperbody is meer als een yates row.

Het is een soort Yates row, met normale pronated grip, met deadstop, vanaf een verhoging(het liefst een bankje). Lekker die schouderbladen squeezen als je bovenin bent bij elke rep. Dit is de ultieme row variant.
Gewoon een voorkeur voor die row?
Wat is je gedacht erachter dat je deze 'beter' vindt.

Het grote verschil tussen reguliere BOR's en Pendlays is toch de hoek die het bovenlichaam maakt met de grond (en dus de hoek waaronder je het gewicht naar je toe trekt. Haaks op bovenlichaam bij pendlays en schuin bij BB-rows.

Niet perse. Pendlay kenmerkt zich door een het lichaam horizontaal te houden en de barbell elke rep neer te leggen. Bij barbell rows doe je reps na elkaar zonder rust, waarbij de hoek van het lichaam geen rol speelt. Ik doe mijn barbell rows zelf zonder deadstop waarbij mn bovenlichaam parallel met de grond is.

Terug
Naar boven