XXL Nutrition

PH of AAS ???

spiertje16 zei:
Tjah sides...zijn toch wel minimaal...wat chago en vermoeidheid
En dat het in nl legaal is geweest zegt ook wel wat denk ik en als je bepaalde hebt van een goede naam.
het onderdrukte wel je hormoonspiegels maar het is een hele lange tijd toegestaan, dus het is niet zo schadelijk dat je er later problemen mee krijgt ... is nu gebanned omdat de wet was veranderd van NL, en zijn PH's ook illegaal. maar nog steeds zijn pH's voor 18+ ... en AAS zit niet echt ee leeftijdsgrens aan maar ze raden je af onder je 21
Daarbij komt er ook nog bij phs veel milder als aas zijn en je ook bepaalde schemas hebben die je lever niet zo plagen
En de meeste hier hebben toch wel oude phs gebruikt

Dat het toegestaan is, wil niet zeggen dat de sides meevielen.

De sides zijn nog iets erger dan AAS, zeker de schadelijke effecten op de lever. M1T is bv. een stuk schadelijker voor de lever dan bv oxymetholone (onderzoek naar gedaan).

Aas zijn veel milder voor je lever omdat je ze kan injecteren. Testosteron belast je lever nihil. Het is heel mild.
Als je van de orals afblijft zijn AAS milder voor je lichaam.

Glenn GX zei:
Dat het toegestaan is, wil niet zeggen dat de sides meevielen.

De sides zijn nog iets erger dan AAS, zeker de schadelijke effecten op de lever. M1T is bv. een stuk schadelijker voor de lever dan bv oxymetholone (onderzoek naar gedaan).

Aas zijn veel milder voor je lever omdat je ze kan injecteren. Testosteron belast je lever nihil. Het is heel mild.
Als je van de orals afblijft zijn AAS milder voor je lichaam.

Tuurlijk is er schade op de lever, maar als je er verantwoord mee omgaat herstelt die lever zich gewoon
En ja maar wel goed om mee te beginnen als je bv 19 bent en jezelf nog niet kunt wagen aan de aas

spiertje16 zei:
Tuurlijk is er schade op de lever, maar als je er verantwoord mee omgaat herstelt die lever zich gewoon
En ja maar wel goed om mee te beginnen als je bv 19 bent en jezelf nog niet kunt wagen aan de aas

Waarom zou je met PH al kunnen beginnen vanaf je 18e?

Het is vrijwel hetzelfde als AAS.

AAS wordt pas aangeraden vanaf je 21e omdat het anders mogelijk nog schade kan brengen aan je endocriene stelsel. PH's werken ook onderdrukkend op je HPTA en brengen disbalans in je hormoonhuishouding dus kunnen ook schade aanbrengen.

PH's worden nog steeds als mild omschreven terwijl het dat absoluut niet is.

Staat op het potje?
Of ben ik nou heel erg naief bezig :o

Glenn GX zei:
Waarom zou je met PH al kunnen beginnen vanaf je 18e?

Het is vrijwel hetzelfde als AAS.

AAS wordt pas aangeraden vanaf je 21e omdat het anders mogelijk nog schade kan brengen aan je endocriene stelsel. PH's werken ook onderdrukkend op je HPTA en brengen disbalans in je hormoonhuishouding dus kunnen ook schade aanbrengen.

PH's worden nog steeds als mild omschreven terwijl het dat absoluut niet is.
Als ze zulke erge effecten hebben, hoe kunnen ze dan door al die tests heen zijn gekomen?

Welke tests?

Tja.. dat het op de potjes staat vind ik ook vreemd en ook onverantwoord. Beetje misleiding.
Wanneer hormoon gebruik echt veilig is blijft nog een discussie, ene zegt vanaf je 18e al, andere 21e, andere weer 23e etc.

Ik heb het idee dat Amerikanen wat soepeler hierin zijn, op sommige USA boards vindt men AAS gebruik vanaf je 18e al ok.

Allerlei test die gedaan zijn voordat het gelegaliseerd werdt met in vitro enzv

Tjah, het is toch wel een goeie optie als je nog geen 21 bent en toch wel nog wilt gainen

spiertje16 zei:
Staat op het potje?
Of ben ik nou heel erg naief bezig :o

Beetje naïef wel.. maar door misleiding.

Bv. er zijn PCT-producten (nakuur) die ATD bevatten. Dat zijn aromatase remmers. Om omzetting van ATD tegen te gaan zit er een methyl-binding aan. ATD bevat sowieso al een 17aa binding maar met een methyl groep eraan wordt het spul nog giftiger. Zo wordt het spul mATD, levergevaarlijk spul dus.

Echter op zo'n potje staat dan, niet gebruiken voor langer dan 8 weken bv. Maar waarom staat er niet bij! Is dat niet fout?
Erger wordt het, als zo'n fabrikant het nog gaat ontkennen ook, dat het spul levergevaarlijk is.

En we hebben het hier slechts over een nakuur product...
Deze PCT-producten zijn nog steeds legaal verkrijgbaar terwijl ze ook bijwerkingen hebben (gyno komt veel voor na gebruik, door oestrogeen rebound) en levergevaarlijk zijn.

Geen idee waar dat over ging maar begrijp de boodschap
Zal me eens in de materie verdiepen. Maar wat moet je anders als je nog geen 21 bent en toch vooruit wilt?

spiertje16 zei:
Allerlei test die gedaan zijn voordat het gelegaliseerd werdt met in vitro enzv

Tjah, het is toch wel een goeie optie als je nog geen 21 bent en toch wel nog wilt gainen

Amerikanen hebben gewoon een wet die zegt, dit mag een product NIET bevatten en de rest mag de markt op. Eerst waren ze heel soepel, mocht zowat alles op de markt. Het werd volgens mij niet getest door instanties van de overheid. Toen werden er steeds meer substanties verboden.

Opeengegeven moment waren zowat alle PH's verboden en moesten ze met iets nieuws komen om de wet te omzeilen

Toen kwam de opmars van de designer steroïdes en derivaten van oude AAS. En dus zijn de hedendaagse ''PH" niet alleen niet meer mild... maar waarschijnlijk ook nog eens slechter dan de huidige AAS (vanwege oprakelen van oude AAS).

Naast goed trainen, veel eten, goed rusten? :P

Legale en goede anti-aromate remmers, zoals 6-OXO. Het zijn hele goede testosteron boosters. Geen crap zoals tribulus.

Ik ben al een tijdje bezig met onderzoek hier naar maar het lukt me niet de juiste literatuur (studies met goede data) te vinden hierover.

Ik ben namelijk al een tijd van plan hier een artikel over te schrijven, maar dat gaat niet als ik niet de opzet/methodes van de studies kan controleren.

Echter de gebruikers ervaringen zijn positief.

Dit zou ik wel durven aanraden. Ik geloof er zelf iig wel in.

Wat voor resultaten kun je er dan bij verwachten
En op basis waarvan werken die remmers?

Even kopieren van wat ik op AR had gepost:

Het mooie van deze anti-aromatase inhibitor is, dat het een zgn. suicide inhibitor is. 6-OXO bindt permanent met het anti-aromatase enzym en raakt daardoor inactief. Wat niet het geval is bij andere anti-aromatase inhibitors.

Volgens een grafiekje wat ik heb gezien, steeg in een onderzoek de LH waarde in het bloed van 2,7 mIU/L naar maar liefst 3,6 mIU/L in 3 weken. Maar heb er geen referentie van helaas. Dus ik kan niet checken wat de kwaliteit is van het onderzoek.

ff kort uitleg:
Testosteron wordt gedeeltelijk omgezet in oestrogeen (estradiol om precies te zijn) via het enzym aromatase. Door dat enzym te bezetten kan er nauwelijks meer oestrogeen gevormd worden. Die verlaging van oestrogeen stimuleert de HPTA (de axis) om meer LH te produceren.

LH stimuleert de productie van testosteron. Dit product zorgt voor meer LH = meer testosteron (niet helemaal maar zo komt het kortweg op neer).

Ik weet niet hoeveel meer testosteron je krijgt. Heb ik geen data van. Ergopharm (de fabrikant) claimt een gemiddelde toename van vrije testosteron van maar liefst 126%.

Zo wanneer krijg ik mn karma :D Ik krijg bijna nooit karma..

Hehe de karma taart voor al deze handige info waar velen wat aan zullen hebben is onderweg:D

ik heb geen taart meer..

Maakt niet uit klaas, van jou krijg ik namelijk meeste karma :)

Terug
Naar boven