AndroidHealthClinic

Pijn aan gewrichten

Bezoekers in dit topic

Daniellugo22

Cool Novice
Lid geworden
13 mrt 2016
Berichten
99
Waardering
49
Lengte
1m81
Massa
95kg
Vetpercentage
22%
Nu lift ik weer ongeveer een half jaar 4 x in de week, maar nu ik steeds hoger ga en kan krijg ik meer en meer last van me gewrichten. Ik kan zwaarder tillen, maar me gewrichten die gaan meer en meer pijn doen. Ik heb nu Glucomasine supplementen gekocht, hoop dat dat helpt. Iemand tips om ze sterker te maken?
 
Nu lift ik weer ongeveer een half jaar 4 x in de week, maar nu ik steeds hoger ga en kan krijg ik meer en meer last van me gewrichten. Ik kan zwaarder tillen, maar me gewrichten die gaan meer en meer pijn doen. Ik heb nu Glucomasine supplementen gekocht, hoop dat dat helpt. Iemand tips om ze sterker te maken?
Welke gewrichten? Is je uitvoering wel goed?
 
Teveel volume icm een te hoge intensiteit?
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Zoals Camelus idd zei, miss een overprikkeling van gewricht door overtraining
 
Kan, maar ik zou eerder gaan voor lager gaan in gewicht
Mooi kut weer, ben 95 kilo en til de dingen waar ik last van krijg niet eens zwaar.. biceps 15 kilo, flys 17, triceps ook niet heel zwaar. Bedankt voor het advies sws man
 
Ik zou eromheen trainen. Alle oefeningen die de pijn triggeren, gewoon vermijden en andere oefeningen doen. Of idd volume minderen.
 
Ik zou eromheen trainen. Alle oefeningen die de pijn triggeren, gewoon vermijden en andere oefeningen doen. Of idd volume minderen.
Eromheen trainen wordt lastig aangezien het bij heel wat oefeningen is, ik denk dat ik maar een stuk lager in gewicht ga van de oefeningen waar ik last bij krijg
 
Btw opwarmen is wel belangrijk, al helemaal wanneer je gevoelig bent voor pijntjes. Zorg dus dat je goed warm wordt door te beginnen met 2/3 setjes met meer herhalingen en langzaam opbouwen. Voor compound lifts nog even wat andere kleine opwarmoefeningen (met elastiek of 2.5 kg schijfjes bijv)
 
Btw opwarmen is wel belangrijk, al helemaal wanneer je gevoelig bent voor pijntjes. Zorg dus dat je goed warm wordt door te beginnen met 2/3 setjes met meer herhalingen en langzaam opbouwen. Voor compound lifts nog even wat andere kleine opwarmoefeningen (met elastiek of 2.5 kg schijfjes bijv)
Ja precies, ik doe altijd warming up van 1 setje op heel laag gewicht van de eerste oefening van een spiergroep
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Ja precies, ik doe altijd warming up van 1 setje op heel laag gewicht van de eerste oefening van een spiergroep

Weet niet of het iets gaat helpen hoor, maar ik deed het ook vrijwel altijd zo. Tegenwoordig neem ik meer de tijd voor opwarmen.
Elke upper workout begin ik met:
3 sets lichte face pulls + overhead movement. Dus je doet een facepull en vervolgens breng je je armen omhoog zoals een OHP.
2 sets external rotation

Tevens bij elke push oefening (ivm ellebogen) 3 warming up sets. Voorbeeld Incline dumbell press
1*15 (14KG)
1* 8 (18KG) --> Heel sloom
1*4 (22kg) --> sloom

Daarna doe ik 5x8 (26kg). Geen last meer van ellebogen, had ik eerder wel met 1 warm up setje. Doe ik overigens alleen bij de eerste oefening net als jij.
 
Nee gewoon volume omlaag.
 
Back
Naar boven