XXL Nutrition

Pijn bij mijn linker pols

Drag

Advanced Bodybuilder
Waardering
21
Lengte
1m87
Massa
85kg
Vetpercentage
17%
Hoi ik heb last bij de onderkant van mijn linker pols, dit is vooral bij normale dumbbell curls en barbell curls. Het is altijd alleen maar mijn linker pols alsof hij gekneusd is. Als je een foto van de plek wilt zien kan ik een foto maken.

Het is bij die rode plek

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Wat voel je precies?
En de vraag lijkt me duidelijk... wat is de oorzaak en hoe verhelp ik het ,logisch toch?
je moet wel wat duidelijker zijn TS

Is het alleen als je het spant, dus als je iets draagt.
Of doet het ook pijn als je je pols beweegt ?

is het een steek pijn voornamelijk als je het gewicht weglegt. langs de ellepijp?

als je dat hebt, dan heb je hetzelfde als mij, Overbelasting van je pols.

ga sowieso even langs bij je huisarts

1. doe de normale curl voor een poosje niet. doe hammercurl.
2. pak de biceps minder zwaar.
3. ga je onderarmen/polsen trainen.
4. gaat het nog niet weg, stop dan volledig met de isolatie oefeningen van je biceps.
5. gaat het dan nog niet weg, overweeg zelfmoord (grapjuuh), nee, ga dan nog een keer even langs bij je huisarts.

succes

• Topic Starter Topic Starter
is het een steek pijn voornamelijk als je het gewicht weglegt. langs de ellepijp?

als je dat hebt, dan heb je hetzelfde als mij, Overbelasting van je pols.

ga sowieso even langs bij je huisarts

1. doe de normale curl voor een poosje niet. doe hammercurl.
2. pak de biceps minder zwaar.
3. ga je onderarmen/polsen trainen.
4. gaat het nog niet weg, stop dan volledig met de isolatie oefeningen van je biceps.
5. gaat het dan nog niet weg, overweeg zelfmoord (grapjuuh), nee, ga dan nog een keer even langs bij je huisarts.

succes

Bedankt man, ja dat is precies wat ik voel en ik heb het eigenlijk al meer als een jaar nu.

Een EZ-Stang ontlast de polsen meer: Daarmee kan je prima Curlen, en het is beter voor je polsen.

je ontziet je polsen, maar niet genoeg is mijn ervaring. gewoon even hammercurlen. en de rest van de punten opvolgen raad ik hem aan.

tsja krijg je als je geen idee hebt waarmee je bezig bent..

• Topic Starter Topic Starter
Ik train toch niet al een jaar dus ze hebben echt wel rust gehad hoor, die kneuzing gaat niet permanent weg ofzo.

Niet meer trainen dat is zeker.
Zou naar een therapeut Fysio/Sesar gaan.
Denk gewoon verkeerde houding.
Hou je polsen recht en niet schuin?

niet trainen is niet nodig, ga maar eens hammercurlen dan pak je meer de radialus ipv de ulnaris.

het is gewoon een overbelasting van de ulnaris, heb ik zelf ook gehad.
je biceps kunnen het gewicht wel omhoog krijgen alleen je belast de pols te zwaar.

train je onderarmen met wrist curls en extentions.

je zult zien binnen een maand zijn de pijnen weg, maar let wel op als ze terug komen dat je weer die punten oppakt.

Ik heb ook al jaren last van mijn linker pols. Het komt en het gaat, maar om te zeggen dat het echt over is? Nee.. Trainen met een goede polsband helpt wel een beetje. En dan idd sommige oefeningen vervangen door andere, waardoor je geen belasting hebt. Fysio heeft niet echt geholpen bij mij. Maar niet iedereen is het zelfde..

Terug
Naar boven