XXL Nutrition

pijn in pols

bvo78

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
ik heb al een tijdje pijn in me pols, precies waar die doet buigen,
als ik doe bankdrukken heb ik daar best veel last van,

maar draai ik daar een stuk sporttape goed strak om kan ik gewoon bankdrukken zonder pijn, maar het blijft er zitten

kan het zijn dat ik een zwake pols heb, of moet ik meschien van die handschoenentjes gaan kopen die wat meer stevig heidgeven op dat punt?????

thnx

Ik heb hetzelfde bij mijn rechterpols. Die is gewoon zwakker, dus ik tape hem gewoon stevig in voordat ik ga sporten en op deze manier kan ik gewoon mijn krachttraining maar mijn turnen blijven doen.

heb het ook ...

ik gebruik wristwraps... en soms tape

zet je je polsen wel goed tijdesn het benchen?

Rechte hoek met elleboog? Heb je geen onderarm dan?
Ik denk dat je dat fout doet: je moet je polsen recht houden, dus je handrug moet vanaf je knokkels recht naar beneden overlopen in je onderarm (als je het goed doet). Anders kan er teveel druk komen te staan op je polsgewricht. Kan ook overbelasting zijn (door bijv. verkeerde techniek of te snel verhogen van gewicht). Je voeding is verder in orde?
Probleem van intapen (bij de relatief lage gewichten) is dat je pols zwak blijft. Misschien dat je je onderarmspieren ook kunt versterken dmv dumbbell oefeningen?

even een tijdje onzien lijkt me handig.
oefeningen die pijn doen vermijden en zoals al gezegd liever niet altijd intapen (kan weleens als je echt zwaar gaat, maar voor de rest verzwak je het anders alleen nog maar meer)

en bij triceps? hou je daar je polsen goed?

Terug
Naar boven