AndroidHealthClinic

pijn in pols

cjtje

Cool Novice
Waardering
0
ben sinds vorige week beginnen trainen; heb vrijdag bovenlichaam gedaan, gisteren benen. kwas tot vonmddag alleen beetje stijf in armen, maar nu kan ik bijna geen gewicht meer op mn rechterpols zetten of kheb soort steken in mn gewricht. is da gewoon beginnerspijn of omdak te veel in eens heb gedaan? weet nie ofdak op juiste topic zit maar weet nie bij wa ik het anders moet zetten...

ik heb exact het zelfde, pijnscheuten door de buitenkant van mijn gewricht. Vooral bij bankdrukken, heb het wel eens vaker gehad, weet eigenlijk niet goed wat ik moet doen behalve " rust"

overbelasting van je pezen

wss door verkeerde techniek

welke oefeningen doen voornamelijk pijn?

lijkt idd op overbelasting

Waarschijnlijk een oefening verkeerd uitgevoerd denk ik . Bij het benchen kan e je polsen flink bezeren ...

• Topic Starter Topic Starter
dju...en nu nogextra lomp geweest op school...duim verstuikt vanz elfde hand :s
k kan gewoon geen gewicht op mn hand zetten dus da zal wel over gaan.

t rare is eigenlijk dak er alleen maar last van heb als ik in 'rust' ben en als ik er echt op steun...
kmoe toch maar terug bovenlichaam trainen de vrijdag dus heb nog ff tijd om te recupereren

Laatst bewerkt:
ik heb exact het zelfde, pijnscheuten door de buitenkant van mijn gewricht. Vooral bij bankdrukken, heb het wel eens vaker gehad, weet eigenlijk niet goed wat ik moet doen behalve " rust"

heb ik al jaren last van, als de pijn op zijn ergst is kan je zelfs je hand niet meer sluiten of draaien. Is een verharding van de meniscusvloeistof in de buitenkant van je pols.
Steunverbanden dragen tijdens trainen is de enige oplossing.

• Topic Starter Topic Starter
maar ja... krijg je da normaal nie als je al tijdje traint...kheb da nu al, na 1 keer trainen... dus vanaf nu me steunverband?

Probeer ervoor te zorgen dat je je pols recht houdt tijdens de oefeningen, vooral bij bankdrukken kun je - door dat niet te doen - flink last krijgen van je pols (heb t zelf ook gehad). Sind ik m'n pols niet meer overstrek is er niks meer "aan de hand". ;)

handige tips.Als ik bankdruk kan het ook gebeuren dat ik pijn begin te krijgen in mijn pols maar dat is over na 10 minuten dan:)

Ik heb een gelijkaardig probleem maar niet hetzelfde, ik weet dat deze topic oud is maar ik heb hier geen oplossing gevonden.
Ik krijg een pijnscheut in men pols als ik biceps train. tijdens de oefening niet , maar als ik het gewicht neerleg krijg ik een pijnscheut.
voor de rest heb ik hier geen last van , ook niet bij benchpress, enkel en alleen als ik mijn biceps train.
heeft iemand hier toevallig een uitleg voor?

Weet je zeker dat het niet de spier is? De onderarm spier wordt bij biceps het meest belast. Je zou deze specifiek kunnen gaan trainen..

Weet je zeker dat het niet de spier is? De onderarm spier wordt bij biceps het meest belast. Je zou deze specifiek kunnen gaan trainen..

ja het is zeker niet de spier , want ik voel bij het neerleggen van het gewicht de pijn in men bot van men pols.
ik train mijn onderarmen ook.
alvast bedankt

Ik heb het ook. Met een dagje of 3 is het over

Terug
Naar boven