AndroidHealthClinic

Pijnlijke steken onderarm ( tijdens een workout )

NXTLVLFENO

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m87
Massa
86kg
Vetpercentage
13%
Beste lezers,

Al een wat langere tijd kamp ik met een storend probleem tijdens mijn workout.

Als ik bijv mijn biceps train met een curl oefening krijg ik in mijn rechter onderarm ongelovelijk pijnlijke steken..(ongeveer zo'n 10 cm onder mijn pols bevind de bron van de pijn) soms zelfs zo erg dat ik mijn training per direct moet stoppen.

De eerste keer dat ik deze pijn voelde was tijdens het spotten bij een bankdruk van een maat van me.. ik moest de stang optillen en terug zetten in het rek. hier schoot de pijn erin.. heb toen nog wel wat doorgetraint maar niet heel intensief.. nu heb ik vrijwel elke training een moment dat deze pijnscheut terug komt.. ik probeer dan wat draai bewegingen te maken met mn duim op de bron om het te verlichten.. dit helpt alleen niet heel goed..

Ik heb sinds 2 dagen harde masssage ballen gekocht en ben er zo'n 20 min stevig overheen gaan rollen omdat ik dacht dat dan de doorbloeding wat beter zou zijn en er wellicht een "knoop" uit mn spier zou gaan.. dit heeft alleen nog niet geholpen.

weet een van jullie wat dit zou kunnen zijn of heeft hier ervaring mee? En wat hebben of zouden jullie doen om dit probleem te verhelpen?

Ik weet niet of dit het juiste topic is om het te plaatsen.. Maar het is wel weer trainings gerelateerd dus vandaar mn post hier.

alvast bedankt

Er is inderdaad ook een blessure forum ;)

Goede vorm en gewichten pakken die je wel kan tillen...

Ik heb het zelf ook en het hoeft niks met gewicht of uitvoering te maken te hebben. De pijn ontstaat vooral als je de neerwaardse beweging bijna af hebt (bijna laagste punt) en vooral met een rechte barbell. De draai die m'n onderarm moet maken en het zware gewicht wat erop komt zorgt bij mij boor de pijn. Wat ik doe is een barbell pakken die kromme buigingen heeft (weet de exacte benaming ervoor niet) zodat m'n hand im een wat betere positie blijft tov de rest van m'n arm en verminderd dat aanzienlijk de pijn.

Ik heb het zelf ook en het hoeft niks met gewicht of uitvoering te maken te hebben. De pijn ontstaat vooral als je de neerwaardse beweging bijna af hebt (bijna laagste punt) en vooral met een rechte barbell. De draai die m'n onderarm moet maken en het zware gewicht wat erop komt zorgt bij mij boor de pijn. Wat ik doe is een barbell pakken die kromme buigingen heeft (weet de exacte benaming ervoor niet) zodat m'n hand im een wat betere positie blijft tov de rest van m'n arm en verminderd dat aanzienlijk de pijn.
Foute vorm en te zwaar gewicht wat je onderarm niet aankan...

Pak hem dan dan alternate. zul je wrs nergens last van hebben.

Ik zeg toch dat mijn uitvoering goed is en ik pak m'n gewichten ook goed. Alles zeer gecontroleerd en neerwaardse beweging 4sec. Makkelijk om te zeggen dat het daar aan ligt en in sommige gevallen heb je een punt, maar niet alle.

Maar je zou het misschien weleens kunnen proberen, een keer een lager gewicht pakken en kijken hoe je arm reageert.

wat jij hebt is een te zwakke onderarm/overbelaste onderarm. Ook met die curl oefeningen. Gewoon je onderarmen eens trainen met wrist curls. De eerste keer zal het misschien voelen alsof je onderarmen gaan knappen zo opgepompt dat ze zijn maar dat went wel en na een tijdje kun je gewoon weer met rechte stangen trainen ipv met kromme

Laatst bewerkt:
wat jij hebt is een te zwakke onderarm/overbelaste onderarm. Ook met die curl oefeningen. Gewoon je onderarmen eens trainen met wrist curls. De eerste keer zal het misschien voelen alsof je onderarmen gaan knappen zo opgepompt dat ze zijn maar dat went wel en na een tijdje kun je gewoon weer met rechte stangen trainen ipv met kromme

Even uit eigen ervaring;
Zo'n 3 maanden geleden begon ik met Hanging leg raises, en kreeg toen standaard kramp en dikke opgepompte onderarmen. Nu heb ik daar totaal geen last meer van.

Het kan inderdaad maar zo zijn dat je onderarm "ondertraind" is, en je daarom steken/kramp/? krijgt.

Ah, dit probleem heb ik ook gehad. Het kan overbelasting van de pezen in de onderarm zijn. Bij mij was het in het verlengde van de pink tot aan mijn elleboog. Naar de fysio geweest, vooral rust houden wordt dan gezegd. Bij mij hielp het rust houden niet en ben gewoon doorgegaan. Na anderhalf jaar was de pijn verdwenen, je went er wel aan.

Terug
Naar boven