XXL Nutrition

Pindakaas (wel of niet gezond? En hoeveel?

Bezoekers in dit topic

Hallo!!!

Eerst en vooral vreselijk bedankt voor de snelle reacties, maar op mijn 2de en 3de vraag kreeg ik amper tot niks geen reacties :D

Ik stel ze opnieuw:

2) Ik heb me 10 dagen geleden laten testen of ik wel of niet allergisch ben op pinda, de resultaten weet ik pas over 2 weken. Kunnen ze met een bloedonderzoek 100% vaststellen of iemand wel of niet allergisch is op pinda???

3) Is pindakaas ook gezond voor de bloed- en hartvaten? (50gr per dag?)


2 : Als een allergoloog zegt dat je pindallergie hebt, is dat 99% correct. Dus ben bang van wel!

3 : Veel onverzadigde vetten dus zou bij kunnen dragen aan een verlaging van het cholesterol.
 
Shit zeg, en dat voor een chick :D

het is dat ik een endomorph ben anders at ik dit als ontbijt, im mirin stofwisseling.

---------- Post toegevoegd Wed 2 Nov 2011 om 23:50 ----------

- 500 gr ongezoute geroosterde pinda's (elke supermarkt)
- 2 a 3 eetlepels sesam/pinda olie (is persoonlijk)
- 2 mespuntjes zout
- 2 mespuntjes kerry
- theelepel sambal oelek

zal het in de Clean bulk wel proberen
waarom sambal oelek als ik vragen mag?
zit dit in elke pindakaas ?
 
Nee er zit geen sambal in de pindakas, maar het geeft een lekker smaakje ;) je kan er in principe van alles in gooien.
 
heb net gezien dat er in de pindakaas van de aldi transvet zit... misschien dat pindakaas van een ander merk beter is dan ?
 
Welke verhoudingen raad je aan bij bulken en welke bij cutten?


Iemand hierop een antwoord? Is het aan te raden bij het cutten?
 
heb net gezien dat er in de pindakaas van de aldi transvet zit... misschien dat pindakaas van een ander merk beter is dan ?

Gewoon die van Calve nemen. Heb tijdje die van lidl gehad en toen eens een pot calve gehaald en vergeleken met elkaar. Calve had betere voedingswaarde. Wat ook opviel was dat Calve vitamine B had en die van de Lidl niet.
 
Dat zou betekenen dat er geen pinda's in de pindakaas van de Lidl zitten, gezien pinda's een bron zijn van vitamine B3 en B9.
 
Niet 100% zeker meer, maar die van Calve bevat toch nog redelijk weinig pinda's? Ik heb Quino, cheap ass en 90% pinda's (of meer, pot even niet bij de hand).

Zelf pindakaas maken... misschien ook eens doen xD Je zou er zelfs nog een banaan in kunnen doen, goede combo...:p
 
Iemand hierop een antwoord? Is het aan te raden bij het cutten?

denk ik niet, 15g pindakaas is 100kcal, aan aan 15gram zit je zo
het kan wel, maar je zit dan al snel aan je dagelijkse Kcal.
 
Niet 100% zeker meer, maar die van Calve bevat toch nog redelijk weinig pinda's? Ik heb Quino, cheap ass en 90% pinda's (of meer, pot even niet bij de hand).

Zelf pindakaas maken... misschien ook eens doen xD Je zou er zelfs nog een banaan in kunnen doen, goede combo...:p

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Voordat je grappige memes post, zou je het ook gewoon kunnen proberen. Ik sta er eerder van te kijken dat je er nog nooit van gehoord had, en vervolgens niet eens bedenkt dat het inderdaad wel eens een goede combo zou kunnen zijn:rolleyes:
 
Voordat je grappige memes post, zou je het ook gewoon kunnen proberen. Ik sta er eerder van te kijken dat je er nog nooit van gehoord had, en vervolgens niet eens bedenkt dat het inderdaad wel eens een goede combo zou kunnen zijn:rolleyes:

Ik pas toch liever.
 
lol Autist:D
 
2 : Als een allergoloog zegt dat je pindallergie hebt, is dat 99% correct. Dus ben bang van wel!

Het was geen allergoloog. Ik heb het toen gevraagd aan mijn pneumoloog (longarts) en via zijn aanvraag vond er een bloedonderzoek plaats.

De resultaten zou ik volgende week of binnen 10 dagen te weten komen.

Maar ze kunnen dus in het laboratorium met een grotendeels zekerheid vaststellen of ik wel of niet allergisch ben?
 
Pindakaas is baas! Dat moest er even uit.

De uitkomst van het lab onderzoek zal met grote zekerheid kunnen vaststellen of je wel of niet allergisch bent. Waarom ben je er eigenlijk zo bang voor? Als je echt allergisch voor pinda's zou zijn, had je dit waarschijnlijk al lang gemerkt ;).
 
de eko pindakaas van Bio Plus is lekker!!!
 
Kent iemand deze?

En is het een goeie denk je?

4ksr9.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nobody any idea? :)
 
Zit helaas transvet in.
 
Back
Naar boven