AndroidHealthClinic

Plan voor vijfde Indiana Jonesfilm

Speer

Cool Novice
Waardering
0
Plan voor vijfde Indiana Jonesfilm
Uitgegeven: 7 oktober 2008 16:43
Laatst gewijzigd: 7 oktober 2008 18:07

AMSTERDAM - De Amerikaanse acteur Harrison Ford heeft gezegd dat er plannen zijn om een vijfde Indiana Jonesfilm te maken.

Geestelijk vader George Lucas zou al aan het broeden zijn op een passend plot voor avonturenheld Indy, zei Ford tegenover The Los Angeles Times.

De vierde Indiana Jonesfilm, The Kingdom of the Crystal Skull, werd afgelopen zomer een wereldwijd succes. "Het is gekkenwerk, maar fantastisch", zei de 66-jarige acteur in de Amerikaanse krant. "George denkt er op dit moment goed over na."

Lucas zelf zei eerder dat de zoon van Indiana Jones geen centraal personage wordt in een eventuele vijfde film rond de heldhaftige archeoloog.

Hij weersprak hiermee berichten dat de volgende productie zich zou concentreren op Mutt Williams, de door acteur Shia LaBeouf vertolkte puberzoon van Indy.

www.nu.nl

Zelf heb ik gemengde gevoelens bij deze bevestiging van eerdere geruchten. Ik heb deel 4 inmiddels op DVD, maar ik blijf erbij dat het de minste uit de serie is. De film is me zo nu en dan nét iets te ongeloofwaardig en vooral het overmatige computergebruik blijft mij verbazen en vooral irriteren. Het is allemaal veel te nep, tot de blaadjes aan de bomen toe. En dan heb je nog Marian die zich met een grote grijns tussen de explosies en reuzemieren voortbeweegt.

Dus mocht deel 5 binnen enkele jaren in de bioscopp verschijnen, dan hoop ik toch écht dat de invloed van George Lucas en zijn ILM beperkter zijn, waardoor Spielberg de vrijheid krijgt om er een échte Indy van te maken, in de lijn van de voorgaande delen i.p.v. een 'Pirates of the Carribean in Indiana Jones jasje'.

mogen ze eerst wel effe goed over na denken dan of die steven spielberg gewoon is een keer geen ufo in een film proberen te proppen scheelt vast al een hele hoop

mogen ze eerst wel effe goed over na denken dan of die steven spielberg gewoon is een keer geen ufo in een film proberen te proppen scheelt vast al een hele hoop
spielberg heeft enkel de film "gemaakt", het verhaal ligt aan george lucas :)

Beter begint George Lucas aan star wars episode 7,8 en 9.

De 4de was niet zo slecht, maar niet bepaald een hoogvlieger ook. Dus als er een 5de komt, wordt die hopelijk terug iets beter.

Ik had wel het idee dat de 4e ook echt de laatste zou zijn. Hoop dat ze nu met iets beters komen.

Dan hoop ik dat er iets deftigs van komt, want die 4de trok op geen zak!

dit weekend eerst de 4 kijken...

Het is altijd de bedoeling geweest om er 5 te maken, maar dat is destijds om diverse redenen niet gelukt.
Om er nu 20 jaar alsnog aan de beginnen getuigt weinig genialiteit.
Ik vind beide heren dan ook overrated, vooral Lucas omdat het enige wat hij nog doet is zijn vroegere werk uitpersen.

Het zou me trouwens niet verwonderen als de teller over 'X' aantal jaar op 8-9 Indiana Jones films staat.

gisteren dus deel 4 gezien... en zonder het verhaal is het nog wel een leuke film, maar dan alleen de locaties, stunts en dergelijke...

Terug
Naar boven