MuscleMeat

Playstation3 of X-Box 360?

ikzelf heb een xbox 360, heb em een jaartje nu,,,en ja ook ik heb gisteren red ring gehad,,,kzal wel bellen vowa ik nu moet doen. ma qua games zou ik toch xbox 360 kiezen,,,halo 3, fable II, dead rising, en de meeste games die ook op ps3 uitkomen. Maar ps3 zouk niet doen want das alleen goed voor timecrisis, tekken 6 en killzone

Maar ps3 zouk niet doen want das alleen goed voor timecrisis, tekken 6 en killzone

Get your facts straight ^^

Je hebt ook oa. Resistance, Motorstorm, LittleBigPlanet en dit zijn nog maar de huidige PS3 exclusives....

In de loop van 2009 staan er heel wat nieuwe exclusives gepland ^^

Je moet gewoon naar de games kijken die je wilt spelen inderdaad. Ik heb zelf een 360 en hoewel het niet het beste stukje hardware is (de oude gaan snel kapot, maakt best wel wat lawaai, geen gratis internet) ben k r wel tevreden mee. Er zij leuke spellen te verkrijgen voor de 360. De playstation 3 had in het begin niet erg veel spellen die me aanspraken, maar is bezig met een goede inhaalslag (Little Big Planet, Heavy Rain gaat nog komen, Gran Turismo gaat nog komen, Killzone komt eraan, Resistance 2). Voor wat betreft beeld kwaliteit, dat komt denk ik toch alleen maar tot zn recht wanneer je echt een full HD tv hebt waar je je PS3 spellen op kunt spelen. Conclusie: Check welke console de games heeft die je wilt gaan spelen!

Games is geen issue deze generatie: er zijn nog maar heeeeeeel weinig exclusives voor beide consoles. En als er exclusives zijn is dat slechts tijdelijk, of het moeten 1st party titels zijn.

Dus uiteindelijk komt het neer op:
-graphics (xbox wint)
-prijs (xbox wint)
-medium (blue ray = ps3)
-multiplayer (gelijkstand?)

Je moet zelf maar weten waaraan je het meeste waarde hecht. Als ik een console koop zou het de ps3 zijn, aangezien bijna alle xbox360 games uiteindelijk toch op pc verschijnen. En met die technische issues van de 360 zou ik helemaal geen rekening meer houden, dat is verleden tijd.

PS3... Heb zelf een Xbox360, meest onbetrouwbare stukje elektronica dat er bestaat.
Rotzooi is et gewoon.
Heb ongeveer wel elke keer dat ik game een vastloper en krijg vaak de foutcode E68... En kom niet met de bullshit dat ik een fabrieksfoutje heb, want heb al 3 x nieuwe xbox opgestuurd gekregen.

Xbox 360 is inderdaad rommel en als je eenmaal in de reparatiemolen terecht komt lijkt het alsof je er nooit meer uit komt. Maar de Xbox 360 is tegenwoordig wel 'dirt cheap' en dat zorgt voor een blijvend gat tussen de verkopen van de PS3 en de Xbox 360. Meer verkopen betekent ook meer keuze aan spellen, alleen daarom al hou ik het zelf bij de Xbox 360. Qua betrouwbaarheid vind ik het een ramp, qua spellen is de Xbox 360 de beste keuze.

Games is geen issue deze generatie: er zijn nog maar heeeeeeel weinig exclusives voor beide consoles. En als er exclusives zijn is dat slechts tijdelijk, of het moeten 1st party titels zijn.

Dus uiteindelijk komt het neer op:
-graphics (xbox wint)
-prijs (xbox wint)
-medium (blue ray = ps3)
-multiplayer (gelijkstand?)

Je moet zelf maar weten waaraan je het meeste waarde hecht. Als ik een console koop zou het de ps3 zijn, aangezien bijna alle xbox360 games uiteindelijk toch op pc verschijnen. En met die technische issues van de 360 zou ik helemaal geen rekening meer houden, dat is verleden tijd.

Graphics > ( tot nu toe ) Gelijk
Prijs > Xbox bij aanschaf, langere tijd de PS3 ( 60 euro per jaar bij de Xbox )
Medium > PS3
Multiplayer > Gelijk, Xbox heeft goede servers en PS3 ook.. ( kom niet aan met verhaaltjes dat PSN gratis is en daarom slecht:o ik heb nog helemaal niks aan problemen of lag gehad op de PS3;) nog niemand trouwens die ik ken.. )
Games > Nu 360 kwa aanbod, toekomst zal het weinig verschillen

360!

PS3, zeker. Exclusieve ps3 games hebben betere graphics dan exclusieve 360 games, en spellen die niet exclusief zijn zien er gewoon hetzelfde uit op beide systemen. Verder is online spelen gratis, en je ps3 gaat niet elk jaar kapot ;)

Dan nog te bedenken dat je over 3 jaar waarschijnlijk al geen 360 games meer kan kopen Kijk maar naar de oude xbox, die spellen hebben zo'n 4 jaar in de winkel gestaan, terwijl er nog steeds ps2 spellen worden verkocht (al sinds 2000, dus al 8 jaar). Met Sony weet je gewoon zeker dat de ps3 spellen over 7 jaar nog wel verkocht worden. Dan hoef je dus niet zo vaak weer een nieuw systeem aan te schaffen ;)

Graphics > ( tot nu toe ) Gelijk
Prijs > Xbox bij aanschaf, langere tijd de PS3 ( 60 euro per jaar bij de Xbox )
Medium > PS3
Multiplayer > Gelijk, Xbox heeft goede servers en PS3 ook.. ( kom niet aan met verhaaltjes dat PSN gratis is en daarom slecht:o ik heb nog helemaal niks aan problemen of lag gehad op de PS3;) nog niemand trouwens die ik ken.. )
Games > Nu 360 kwa aanbod, toekomst zal het weinig verschillen

Ok, graphics zijn op een paar uitzonderingen min of meer gelijk... maar de edge gaat naar de 360. En dit gaat zo blijven. Je hebt mssn hoop dat dit dit gaat veranderen omdat je jezelf hebt laten vangen aan al die cellbullshitmarketingpraatjes. Maar de grafische kaart van de 360 is echt wel een work of art tov de ps3 rsi. Exclusieve games kan je niet vergelijken (gow vs mgs, zijn gewoon beiden super mooie games). Multiplatform bewijst dit echter wel, en zo ver ik weet was volgens de geschiedenis de console die multiplatform de mooiste games krijgt ook technisch de betere:

(neo geo >) snes > megadrive : snes multiplatform waren van in den beginne doorgaans (niet altjd) het mooist en was technisch knapper.
n64 > psx/saturn: 3d secties in multiplatformgames waren vanaf de release op de n64 strakker (wel geen voorgerenderde cutscenes)
xbox > gamecube > ps 2 > dreamcast: xbox hands down de sterkste hardware => multiplatform zag er altijd beter op uit, ook vanaf dag 1.
conclusie: de multiplatformgames zien er doorgaans (niet altijd) beter uit op xbox360, dus 360 is de sterkste hardware voor grafische prestaties en neen dit verandert niet.

Games exclusief voor Sony's console leveren niet genoeg geld meer op want ze zijn geen uitgesproken marktleider binnen hun segment. Dus als je weten welke console in de toekomst het beste/uitgebreidste aanbod krijgt dan moet je kijken naar de marksituatie en hoe die gaat verlopen. Toen ik de laatste keer checkte -en dat is al een hele poos geleden- had de xbox over de wereld gezien, de wii buiten beschouwing latend, het grootste marktaandeel van de current gen consoles, en als ze dit blijven houden dan vrees ik dat het aanbod in de toekomst juist mooier gaat worden op de 360 dan op de ps3 (wet van vraag en aanbod). Heeft M$ uberhaupt nog een voorsprong, of is het al gelevelled?

Laatst bewerkt:
final fantasy gaat naar de xbox 360, dus ik ook :p

PS3, zeker. Exclusieve ps3 games hebben betere graphics dan exclusieve 360 games, en spellen die niet exclusief zijn zien er gewoon hetzelfde uit op beide systemen. Verder is online spelen gratis, en je ps3 gaat niet elk jaar kapot ;)

Dan nog te bedenken dat je over 3 jaar waarschijnlijk al geen 360 games meer kan kopen Kijk maar naar de oude xbox, die spellen hebben zo'n 4 jaar in de winkel gestaan, terwijl er nog steeds ps2 spellen worden verkocht (al sinds 2000, dus al 8 jaar). Met Sony weet je gewoon zeker dat de ps3 spellen over 7 jaar nog wel verkocht worden. Dan hoef je dus niet zo vaak weer een nieuw systeem aan te schaffen ;)

En er komen nog steeds nieuwe games voor de PS2 uit...:)

Ik heb de 360 zelf ook gehad maar uit ervaring met de PS2/360/PS3 zou ik echt niet meer anders dan Sony willen, kwaliteit is gewoon top! Kan ik helaas niet van de 360 zeggen..

En er komen nog steeds nieuwe games voor de PS2 uit...:)

Ik heb de 360 zelf ook gehad maar uit ervaring met de PS2/360/PS3 zou ik echt niet meer anders dan Sony willen, kwaliteit is gewoon top! Kan ik helaas niet van de 360 zeggen..

de 360 (vooral de eerdere versies) gaan snel kapot ja, maar heb zelf ook slechte ervaring met de ps2 waarvan ik er in die tijd 3 van heb gekocht omdat ze steeds kapot gingen na een jaar en 2 maanden (lees: net buiten de garantie)

final fantasy gaat naar de xbox 360, dus ik ook :p

final fantasy gaat niet naar de xbox hé, komt gewoon ook uit op de xbox na een lange tijd :D

PS3 kan echt wel een stuk meer aan als xbox360 qua graphics als je ziet dat PS3 nog maar aan de helft van zijn vermogen zit :rolleyes:

de 360 (vooral de eerdere versies) gaan snel kapot ja, maar heb zelf ook slechte ervaring met de ps2 waarvan ik er in die tijd 3 van heb gekocht omdat ze steeds kapot gingen na een jaar en 2 maanden (lees: net buiten de garantie)

Feiten zijn toch dat de 360 gewoon veel ( te veel! ) kapot gaan..
En nee ik ben geen Sony fan ( of Microsoft ), heb beide consoles gehad(of ik heb ze nog);)

Maar als ik naar mijzelf kijk en een aantal vrienden dan merk ik toch dat de Playstation's het veel langer volhouden dan de Xbox'en. Mijn PS2 heeft 5 jaar gedraaid( daarna verkocht, draait nog steeds.. ) en mijn oom bijv die heeft de PS2 bij de launch gekocht en die draait ook nog steeds zonder ooit maar 1x een probleem te hebben!

PS3 heb ik ook nog geen problemen mee gehad, de 360..tsja daar begin ik maar niet over:P:D

Jammer dat Microsoft er niet wat meer aan doet, de console op zich is niks mis mee en de games ook niet! ;)

Xbox 360 is inderdaad rommel en als je eenmaal in de reparatiemolen terecht komt lijkt het alsof je er nooit meer uit komt. Maar de Xbox 360 is tegenwoordig wel 'dirt cheap' en dat zorgt voor een blijvend gat tussen de verkopen van de PS3 en de Xbox 360. Meer verkopen betekent ook meer keuze aan spellen, alleen daarom al hou ik het zelf bij de Xbox 360. Qua betrouwbaarheid vind ik het een ramp, qua spellen is de Xbox 360 de beste keuze.

Idd,m'n 360 is voor de 2de keer in 4 weken terug naar het reparatiecentrum. Eerst ring of dead ,nu speelt hij geen dvd of spelletjes meer af en ook maakt ie verschrikkelijk veel lawaai. :mad:

Ik heb ook nog een PS1 en PS2 staan en die werken nog altijd ook al zijn ze zo oud al.

Gewoon echt nooit problemen met mijn 360 gehad, heb em nu 1.5 jaar denk?

Ik moet zo lachen om mensen die over lange termijn praten. Dan is er allang een nieuwe console op de markt, met nog betere specs. Vooralsnog houd ik het bij m'n xbox. Ben er dik tevreden mee.

Ik moet zo lachen om mensen die over lange termijn praten. Dan is er allang een nieuwe console op de markt, met nog betere specs. Vooralsnog houd ik het bij m'n xbox. Ben er dik tevreden mee.

Met langere termijn bedoel ik;
Release game van de 360 met PS3 release vergelijken..
Je kan een 360 game van nu niet echt met een PS3 game van nu vergelijken ( imo )als je gaat kijken naar prestaties..hardware van de 360 is al een langere tijd bekend hoe je daarop perfect kan programmeren etc..

Terug
Naar boven