MuscleMeat

Plotse hartstilstand door anabolen

Hartstilstand kan je ook krijgen als je buurman je laat schrikken, dus om het nu weer af te schuiven op stromba oid

mja gezond is het nooit he

A consensus is beginning to emerge that chronic AAS abuse may be associated with an increased risk of sudden cardiac death (SCD), myocardial infarction, altered serum lipoproteins, and cardiac hypertroph

Cardiopulmonary resuscitation initiated by an emergency physician was unsuccessful. According to friends of the deceased, he had been taking anabolic steroids (testosterone, nandrolone, and stanozolol) parenterally for several years mainly in an effort to improve his appearance. Several glass vials were found in his room and were labeled Winstrol (stanozolol), Deca (nandrolone), Testoviron Depot, and Andriol (testosterone).

At autopsy, the body weighed 72 kg, and the length was 166 cm [body mass index (BMI), 26.1].

Wel goed lezen maat. Hij nam niet zomaar een beetje Stromba maar een beetje veel AS. Wie zegt trouwens dat hij niet al hartklachten had en een uitermate zwakke conditie etc?

Zo lang er geen wetenschappelijk onderzoek gedaan is naar langdurig AS gebruik mogen ze van mij roepen wat ze willen.

Waarom laten de mensen voor dat ze aan as beginnen zichzelf niet hellemaal later keuren.Om te kijken of alles goed zit hart nieren enzo.

Als je alles wat de geleerden je vertellen moet gaan geloven dan kan je net zo goed stoppen met leven want dan is er helemaal niks goed of gezond.

Het is een keus dat je maakt,anabolen is gewoon slecht en iedere gebruiker krijcht op latere leeftijd met de site effects te maken.Tegenwoordig gebruikt de recreant velen malen meer dan de vroegere topsporter.En ieder die zecht dat het allemaal opgeblazen is komt zichzelf later tegen.En natuurlijk zijn andere dingen ook slecht,maar anabolen hakt er op latere leeftijd gewoon echt in.Op het moment sterven er in nederland veel gebruikers op hun 50ste door een hartstilstand.Dit komt echt niet door de veele eiwitten.

lorenzo zei:
Het is een keus dat je maakt,anabolen is gewoon slecht en iedere gebruiker krijcht op latere leeftijd met de site effects te maken.Tegenwoordig gebruikt de recreant velen malen meer dan de vroegere topsporter.En ieder die zecht dat het allemaal opgeblazen is komt zichzelf later tegen.En natuurlijk zijn andere dingen ook slecht,maar anabolen hakt er op latere leeftijd gewoon echt in.Op het moment sterven er in nederland veel gebruikers op hun 50ste door een hartstilstand.Dit komt echt niet door de veele eiwitten.
Probleem is dat er nog nooit onderzoek is gedaan dus de stelling dat iedereen probs krijgt is niet hard te maken. Ook dat degenen die sterven aan een hartaanval dat doen als gevolg van AS is niet hard te maken. Mss is het wel een gevolg van jarenlange (over)belasting van het CZS. Eerst wetenschappelijk onderzoek, dan pas conclusies. (Die gasten reden vast ook allemaal auto. Zeggen dat er daar dus ook een verband is is net zo gefundeerd als roepen dat het van de AS is.)

Edit: op dit moment sterven er in nederland veel gebruikers op hun 50ste
In welk jaar en hoeveel? Hoe weet je dat het gebruikers waren? Klinkt als 'ik heb gelezen dat...' Wat is je onderbouwing van deze uitspraak?

lorenzo zei:

Dit is idd wel heel erg kort door de bocht.

Ben benieuwd naar je bronnen. :)

"Lorenzo" heeft ook een verhaaltje op PURE KRACHT!! gelezen haha.

Feit is wel dat er links en rechts top bodybuilders uit de jaren 80 en begin jaren 90 dood neervallen. Of het een direct verband heeft met het gebruik van de diverse middelen is moeilijk aan te tonen, ze gebruiken zoveel verschillende middelen dat het moeilijk is om aan te tonen welk middel hun dood bespoedigd heeft.

EricR zei:
Feit is wel dat er links en rechts top bodybuilders uit de jaren 80 en begin jaren 90 dood neervallen. Of het een direct verband heeft met het gebruik van de diverse middelen is moeilijk aan te tonen, ze gebruiken zoveel verschillende middelen dat het moeilijk is om aan te tonen welk middel hun dood bespoedigd heeft.

Denk daarom ook niet dat dit zo makkelijk te projecteren is op recreatieve gebruikers.

In de hoeveelheden en de continue duur van het gebruik zit een wereld van verschil tussen die 2.

Hangt er ook vanaf wat je nog verstaat onder recreatief gebruik. Als je door die middelen ver boven je genetische grens uitkomt belast je waarschijnlijk ook je organen en dan in het bijzonder je hart veel meer. Een klein motortje als hart in een kolos van een lichaam dat gaat nooit goed werken. Zwaarte van de kuur zal zeker van invloed zijn.

Maar je hart groeit ook mee? :D

EricR zei:
Hangt er ook vanaf wat je nog verstaat onder recreatief gebruik. Als je door die middelen ver boven je genetische grens uitkomt belast je waarschijnlijk ook je organen en dan in het bijzonder je hart veel meer. Een klein motortje als hart in een kolos van een lichaam dat gaat nooit goed werken. Zwaarte van de kuur zal zeker van invloed zijn.

Zonder in extremen te denken kan je denk ik wel zeggen dat dus gemiddeld een prof iets meer gebruikt dan de recreatieve gebruiker en dat de uit groep 1 voortkomende gezondsklachten niet 1, 2, 3 geprojecteerd kunnen worden op groep 2. :)

Hetgene dat ik nog steeds niet kan begrijpen is hoe een hartstilstand kan gebeuren bij mensen die normale cholesterolwaarden en bloeddruk hebben. Een hartstilstand of een trombose wordt toch veroorzaakt door het dichtslibben van de aders die naar die organen gaan?

Er is zeker iets gaande wat je hoort over het hoge sterftecijfer van krachtsporters aan een hartstilstand. Het kan geen toeval meer zijn. Hoeveel nog... Ik geef toe dat ik dit beangstigend vind.

Kijk dit soort dingen kunnen er nu gebeuren als je gebruikt.....:(
Volgens mij gaat er iedere maand zo onderhand wel een bekende bb-er het hoekje om (zie alle berichten hier op het forum).

Dit zijn natuurlijk wel extreme gevallen;) maar hoe vaak lees je hier al niet op het forum dat er een hoop leden zijn met probleempjes (kaal worden, gyno etc.).

Zeg altijd, dat als het je de risico's waard zijn, je het moet doen.....

Mars zei:
"Lorenzo" heeft ook een verhaaltje op PURE KRACHT!! gelezen haha.
Pure kracht,nooit van gehoort.
Van de zomer nog een sportschoolhouder uit vlissingen,de man was kerngezond maar toch begaf zijn hart het .Ook ken ik een aantal ouwe powerlifters uit de goeie ouwe tijd van sss(alkmaar).Het ergste vind ik degene die met alerlei kwaaltjes lopen tot kanker aan toe.Er zijn er gewoon maar weinig die gezond oud woorden.Ik praat wel eens met die oudjes die nog trainen maar van sommige verhalen word je gewoon bang.En ik zuig dit echt niet uit mijn duim,ik gebruik zelf ook maar ben realistische genoeg om te weten dat het echt niet goed is.

Terug
Naar boven